Pascha is deze winter zadelmak gemaakt, ze wordt hier binnenkort wat gereden door twee meisjes, verder kent ze nog niet zoveel, maar daar werken we deze zomer dan aan. Yonce die heeft nog een jaartje of twee vrijaf. Wordt nu niet zoveel mee gedaan, maar is een heel makkelijke pony, ze heeft al kennisgemaakt met een klein sprongetje vrijspringen en vind het in woord geweldig. Ik kan dan ook niet echt iets bedenken wat deze merrie niet leuk vindt

Yonce is klein, lenig en wendbaar, haar ding, de balsporten...

Maar, vroeg begonnen is half gewonnen zegt men altijd, dus wordt ze ook al voorzichtig richting dressuur getraind

Haar voorbeeldje

Zelf aan het werk

Inzet piaffe

Springen doet die kleine helemaal graag, alleen heeft ze hiervoor een andere trainingspartner (wordt niet echt gedaan voor ik heel bokt over me krijg, maar als er een hindernis in de bak staat, gaat ze er 100% zeker zonder problemen over, achter haar vriendinnetje uiteraard).

Pascha is niet zo van het springen, af en toe krijgt ze eens een balkje of hindernisje voorgeschoteld, maar we bouwen rustig op, ze ging vandaag uit zichzelf al af en toe over de balk heen. Is al een stapje vooruit.

Naast sport heeft dit kleine ding nog een klein talent, zakkenroller

Ik ben in ieder geval heel erg blij met mijn twee knappe (fok)merries.