marco in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fancylover

marco in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 15:16

Na een lange tijd van ziekte (hoefbevangenheid) is marco weer op de goede weg.
Hij mocht van de week voor het eerst weer even de wei in, even kort omdat we bang zijn dat hij door het gras weer bevangen wordt, al is hij daar niet gevoelig voor.
Hij was zo blij dat hij de wei op mocht dat hij eerst een kwartier heeft gerend en gebokt, en hier kwamen natuurlijk mooie plaatjes uit die ik graag met jullie wil delen.

Marco is erg mager, hij is uitgebreid ontwormd en er is mestonderzoek gedaan. Hij krijgt op het moment meer te eten dan de pony van me zus. Meer durven we hem niet te geven i.v.m. bevangenheid. hier hoef ik verder ook geen commentaar op, tips zijn natuurlijk welkom.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :wave:

Persephone

Re: marco in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:21

hij heeft het wel naar z'n zin buiten!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:40

<3 wat een super fijn gezicht om te zien dat Marco zo goed aan het herstellen is. En beter te mager dan te dik voor een ex hoefbevangen paard.
Ik ben zo blij voor jullie!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:45

dat ziet er goed uit!
hij is niet te mager hoor...je kunt eventueel veilig geweekte bietenpulp voeren..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:58

Wat een actiefoto's, gaaf.
Jammer dat ie zo dun geworden is, maar dat komt vast goed, soms is het kiezen uit twee kwaden.
Hopelijk komt alles goed met je paardje, maar aan zijn energie zal het niet liggen zo te zien.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:11

Mijn stalgenootje kreeg als tip van de veearts...eerst hooi en na een uur pas de brokken voeren en dat 3x per dag.
(haar paard is ook net te schraal, is onderzocht maar gelukkig zo gezond als een vis!)

Succes met je lieverd!

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:50

Wat een heerlijke foto's fancylover!! echt genieten. fijn dat het zo goed gaat!! Heb je tandarts er ook al bijgehad? Ik vind hem er eigenlijk verder heel goed uitzien, maar om de ribben zit inderdaad niet veel.. Ik heb hetzelfde met mijn shet, gevoelig voor hoefbevangenheid (december weer een terugval gehad) en ook schraal.. eigenlijk qua postuur ook enkel de ribben die te voelen en wat te zien zijn.. Ben benieuwd wat jij voert..?
Nogmaals echt leuke foto's!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:46

hij krijgt nu om 7 uur beetje wortels met hooi, dan om 9 uur 3 handjes marstall vito met magnesium en hooi, daarna gaan ze naar buiten op het zand met hooi. savonds als ze binnen komen beetje wortels en 3 handjes vito met magnesium een halve emmer lucerne (subli of agrobs) en natuurlijk hooi.

ja hij is naar de tandarts geweest en toen was er niets ergs aan de hand

het is idd voornamelijk rond de ribben dat hij niets heeft, verder heeft hij ook niet heel veel maar niet ingevallen ofzo.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:06

Ik zou een paard wat gevoelig is voor hoefbevangenheid zeker geen wortels voeren hoor, dat is een en al suiker.

Verder vind ik hem niet té dun, de meeste paarden (incl die van mij) zijn eerder wat te spekkig. En voor een hoefbevangenpaard is wat dunner helemaal niet erg. Misschien kun je iets meer hooi voeren.

Fijn dat hij zo blij is op de wei.
Groetjes Henni

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 21:49

Hij krijgt inderdaad ook nog maar een klein beetje wortels, hij is getest op insuline resistent en dat heeft hij niet, dus in principe is dat niet de oorzaak en mag hij wel suikers hebben. Maar we zijn hier erg voorzichtig mee dus al heel erg geminderd in wortels en de rest ook met zo min mogelijk suikers.

De reden van zijn bevangenheid is ook geheel onduidelijk, bloed was goed, niet insuline resistent, de dierenarts en hoefsmid weten het ook niet..

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:29

Oke, vervelend zeg....

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:01

wauw,, die ziet er erg slecht uit !
Hoop dat hij er gauw bovenopkomt ;)

Hij heeft het in ieder geval naar zijn zin :D

succes met hem & hoop dat hij niet weerhoefbevangen wordt...