Nadat ik nu het moeilijke besluit had genomen om ons geweldige tweespan shetlanders te verkopen om mijn droom in vervulling te doen gaan, nam ik natuurlijk meteen contact op met Bart met de volgende vraag: "Heb je nog een leuke tank ruin staan, zo vanaf 1m47 of groter". Deze tank bleek er inderdaad te zijn, maar tijdens het beleren voor de wagen, opperde Bart dat hij eigenlijk een andere Fjord-man had staan die voor ons als gezinspaardje veel geschikter zou zijn, maar ja..hij was zo 1m40-1m42.
Nu is het bij de shetten zo dat 5-10 cm verschil meteen een hele andere pony maakt dus ik was wat afwijzend en huiverig (mijn hoofddoel is dan wel aangespannen rijden, maar zo af en toe een rondje bos ohz leek me ook wel leuk en met 1m73 lengte leek zo groot mogelijk me dan het juiste devies). Bart meende echter dat je die paar cm verschil er niet vanaf zou zien en dat het karakter van dit paardje toch wel zo super was, dat ik 'm toch maar eens moest zien.
Zo gezegd, zo gedaan...en na 4 maanden op het land te hebben gestaan werd Cos vandaag zo voor de wagen gezet..en geen stap verkeerd! (zelfs niet onder de indruk van een flink rammelend vrachtwagentje met kratjes met lege flesjes erin). Ook had Annabel van tevoren even getest hoeveel hij nog onthouden had van het zadelmak maken en ook dat ging super...
1. Aan de beroemde muur in Wanneperveen om op te tuigen

2. Inspannen

Cos voldeed eigenlijk zozeer aan alles wat wij zochten (ok ok eerlijk is eerlijk, ik zocht eigenlijk een type Hummer en Cos is meer een kleine, blitse Lotus) dat ik meteen Bart geronseld heb en hij hem heel sympathiek vandaag nog thuis bracht
3. http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... 2/1-82.jpg
4. Thuisgekomen werd hij in de modder opgewacht door Casper (KWPN) en Sven (eigenlijk Casper maar vernoemd aangezien de KWPN'er al Casper heette)

5.

6.

7.

8. tja...

Met Sven was het meteen dikke mik...(ter vergelijking, Sven is ruim 1m50)
9.

10.

11.

12.

13. tenminste....zolang Casper er zich niet mee bemoeide...

14. Al met al voelde de man zich zo te zien snel thuis...

15 en werd het eten eerlijk gedeeld...

Het op stal gaan vond hij nog een beetje raar, maar toen hij doorhad dat ook daar eten was en Sven gezellig naast hem staat...was ook dat geen probleem...
http://i274.photobucket.com/albums/jj24 ... /17-10.jpg
Ik voel me helemaal weer een klein kind, ben compleet opgetogen. Een groot dankjulliewel aan natuurlijk Bart en Annabel, maar ook de dames (en heer) uit het minispullen en fjordenkletstopic voor jullie meeleven en meedenken tijdens de chaotische afgelopen paar weken!