Hij stond op een pensionstal. Fijne stal, maar hij stond daar in de winter binnen. Alleen als ik hem buiten zetten dan stond hij een paar uur in de paddock. Gelukkig waren stalgenootjes zo lief om hem ook af en toe buiten te zetten en de staleigenaar ook.
Maar het was niet genoeg. Jim heeft een stofallergie. Van de zomer, toen hij 24/7 op het land stond, ging het goed.
Maar nu in de winter kreeg hij er weer last van. De stal waar hij stond kon niet bieden wat hij nodig had in de winter, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuw plekje.
En dat heb ik gevonden! Bij iemand thuis. Waar hij een stal met uitloop heeft, een bak waar hij in kan en een wei die altijd open staat. Hij kan dus zelf kijken wat hij wil. Ideaal!
En vandaag zijn we dus verhuisd. Omdat het maar 3km van de pensionstal is had ik besloten te lopen. Samen met oud-stalgenootje/vriendin zijn we er heen gelopen. Heel spannend, want we moesten dwars door het dorp! Door de sneeuw was het wandelpad om het dorp heen niet goed begaanbaar.
Het ging heel goed, tot we een groep kinderen tegenkwamen. Hij heeft iets tegen kinderen en raakte dus wat over de zeik.
Maar we hebben het gered en we kwamen heelhuids aan! Op zijn nieuwe stal lopen een paar geiten.
Die had hij nog nooit gezien

Dus weer staart erop, nek erop

Maar al met al liet hij zich braaf binnen zetten en dook gelijk in de voerbak (ja, haflinger hè

De uitloop ging open, met een draadje er tussen en hij keek zijn ogen uit. Hij had niet eens oog voor zijn aanstaande maatje (shetlandermerrie) die even nieuwsgierig om een hoekje keek.
Genoeg uitleg, hier wat foto's

Onderweg. Safetylijnen

Ik met halstertouw en hengstenketting en Birgit met longeerlijn, voor het geval er iets zou gebeuren en mijn touw zou te kort zijn.

Keurig opgevoed bleef hij voor de open staldeur staan

Tot ik hem overhaalde en hij ineens bedacht dat hij dus naar buiten mocht

Hij durfde nog niet helemaal alleen

Daarna even een deken op gedaan. Hij stond voorheen op stal en is deels geschoren, dus vond dat wel een strak plan.
Voor ik een verkouden haf heb.
Achter de uitloop is de bak en daarachter is de wei.

Er is zoveel te zien

En toen was er tijd voor hooi

Wat je ook gewoon buiten op kunt eten

Dan kun je ook alles blijven bekijken

En zo liet ik hem net achter. Vanavond ga ik nog even buurten.