Rosa de poetsbeurt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Rosa de poetsbeurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 23:39

2 Dagen geleden stelde ik haar al voor op bokt. Mijn nieuwe aanwinst Rosa [VVDD] Jippie, ze is er... Niet zonder stress helaas
Smerig als ze was, vond ik dat er nog wel een officiele fotoreportage aan te pas moest komen. Alleen mevrouw vond eigenlijk van niet...

Zaterdag: Smerig, maar al heel erg thuis:
Afbeelding

Op dit hoofdje moet je wel verliefd worden:
Afbeelding

Vandaag:
Iets schoner. Blijkbaar blijft ze me liever volgen dan dat ze op de foto gaat:
Afbeelding

Dan het touwtje maar wat korter:
Afbeelding

Ze is behoorlijk schoon geworden. Alleen d'r staart is een ramp. Ben bang dat ik die nooit uit de klit krijg. Na 4x spoelen was het water nog steeds zwart.

Na het longeren wilde ik ook nog even de deken passen. Was van plan d'r binnenkort wat op te scheren. Maar toen ze d'r deken op had was ze ineens heel releaxt. En was het bibberen (waarvan ik dacht dat het stress was) over. Dus nu houd ze hem op:

Een uur lang niet naar het hooi gekeken of proberen het te eten, maar precies als ik een foto wil maken:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 19-01-10 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Re: Rosa de poetsbeurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:51

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 02:14

Veel plezier met je paardje! Ze heeft een hoop gestress achter de rug met de verhuis en het weghalen van haar veulen, zorg er maar goed voor!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:10

Het wit komt er al wat meer door :) Maar met een deken op, krijg je straks dan een wit lijf en bruine hals en benen paard? ;)

Wel apart dat ze het koud heeft gehad trowuens, of stond ze dar toch veel meer binnen? Wel fijn dat je daar toch zo snel achter bent gekomen in ieder geval :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 00:12

Ik denk ook wel dat het wit lijf, zwarte benen word. Vind ik niet erg, niks leuker dan poetsen hoor :)

Ik weet echt niet waarom ze het koud had. Ze stonden daar 's nachts wel op stal, maar bij ons hebben ze een schuilstal. En het was midden op de dag.
Blijft apart, het bibberen is in ieder geval niet terug gekomen en ze is niet te warm onder d'r deken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:34

Misschien bij jullie net wat meer op de tocht/ wind? Of het is waar ze eerst stond ze gewoon nooit opgevallen dat ze het niet zo warm had misschien. En verhuisspanningen zullen ook wel energie vreten misschien.

Maar nu je het weet kun je het mooi ind e gaten houden :)

bart_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:38

echt mooie huid heeft ie :)

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:15

kinderboederij naaarden :D
wat een knapperd komt hij daar te staan ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:50

Wat een mooie!
grappig...mijn vriendin heeft haar anglo arabier weer teruggekocht,die heeft de eerste dagen de hele dag heen en weer gerent....toen hebben we er een dek opgedaan..over.
Ze kunnn het wel degelijk koud hebben dus!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:55

Veulen84 schreef:
Ik denk ook wel dat het wit lijf, zwarte benen word. Vind ik niet erg, niks leuker dan poetsen hoor :)

Ik weet echt niet waarom ze het koud had. Ze stonden daar 's nachts wel op stal, maar bij ons hebben ze een schuilstal. En het was midden op de dag.
Blijft apart, het bibberen is in ieder geval niet terug gekomen en ze is niet te warm onder d'r deken.

Dronk het veulen nog? Kan zijn dat ze veel pijn heeft van de volle uier.
Als je lekker met haar wandelt (in beweging houden), helemaal van de uier afblijft en even geen krachtvoer geeft is het snel over.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:02

Hee!! Had je vorige topic ook gelezen! Mooi hoor naar der poetsbeurt :).
Succes met der!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 23:44

Ninx het veulen liep er wel bij. Op mijn vraag of het nog dronk kreeg ik een iets wat vaag antwoord over, dat op deze leeftijd de moeders dan niet echt vaak meer toe lieten.
Ik heb dat zelf ingevuld als ja. We wandelen wat, en ze geeft zich zelf heel veel beweging. Ik heb ze een extra hooipunt gegeven om te eten. Nu wisselen ze elkaar steeds af. Staat de 1 aan de ene kant te eten, krijgt Madrid het op z'n heupen, word er weer gewisseld :)

Krachtvoer kreeg ze niet (ze voerde een soort welbrok). Dus ik geef haar nu niks en dan straks weer echt voeren.
Maar wel een goeie om even op te letten die uier.