Wandelen met een 2,5 jarige!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NoaSky

Wandelen met een 2,5 jarige!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 00:15

Hoi hoi, zijn we weer.

Na aanleiding van ons vorige topic ( [GVL-ITP] Tot nu toe bereikt! ) hebben we lessen gehad en zijn we parelli gaan volgen.
Ik heb nu vooral geleerd om mezelf meer ontspannen op te stellen wat zeer zeker door werkt op Sterre.
Omdat ze nu wel klaar is voor iets meer als alleen maar eigen terrein mag ze voortaan mee naar buiten.
We hebben het geluk tegen de drunense duinen aan te staan dus zodoende lopen we vaak over de open zandvlaktes *D

Nou ik zou zeggen, veel kijk plezier. Zoals je soms zal zien heeft ze bij enge dingen af en toe wat overtuiging nodig, maar zolang ik rustig blijf en haar de kans geef om te wennen komen we er wel doorheen.

Ze had nog nooit een singel omgehad (wel pads e.d. op haar rug) dus eerst eens kijken of ze reageerde...
Je moet dus geen x paint kopen als je reactie wilt, die doen dus net of er niets aan de hand is haha!
Afbeelding

Bospad dat we door moeten om bij de duinen te komen. Zoals je ziet ben ik afgeleid waardoor Sterre dus ook
gelijk haar concentratie in mij verliest..
Afbeelding

Samen poseren, zo kan Sterre de fotograve ook even goed bekijken.
Afbeelding

Aangekomen op de grote witte zandvlakte moet ze toch eens kijken naar al die ruimte.
Afbeelding

Klein vennetje (water) is toch wel een beetje eng hoor baas!
Afbeelding

Verder geen druk gegeven en zelf gewoon rustig blijven staan.
Afbeelding

Na een tijdje ben ik op mijn hurken gaan zitten en kwam ze vlug kijken waarom ik dat deed haha,
uiteindelijk dit toch bereikt!
Afbeelding

Nog even twee pose foto's.
Afbeelding
Afbeelding

Boomstammen zijn ook niet eng joh! (pff ik moet echt afleren om te praten tijdens een foto!)
Afbeelding

Over de (rustige!) weg weer terug gelopen. We zijn auto's tegen gekomen en een groep wielrenners
ging goed in ieder geval.
Afbeelding

En zo wandelen we gewoon verder..
Afbeelding

Ook zonder halster zijn wij vriendjes hoor!
Afbeelding

Nou mocht men nog commentaar hebben, dan sta ik daar altijd voor open, mits onderbouwd.

Doei! En een berichtje zou leuk zijn.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:21

Wendy :oo
Jeetje meid, wat is jouw houding veranderd!!!
Ik ben super trots op jullie, dat je dit bereikt hebt, in jezelf en met Sterre.
Echt ontzettend knap :D

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 01:24

Maar dat was me zonder jou hulp en inzicht niet gelukt!!! Al was het maar 1x, dat heeft me wel in laten zien dat ik bij mezelf moest beginnen.. _/-\o_
Ik kan je ook niet genoeg bedanken haha, ben echt ZOOOOO trots!

qt_shetties

Re: Wandelen met een 2,5 jarige!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 02:52

Wat super om te zien! Leuke foto's, en leuke manier van omgang met je paard! Ik heb zelf ook een 2,5 jarige, vind het heerlijk om er mee bezig te zijn, wij zijn ook lekker bezig van af de grond :)

Roweentje89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:51

Ik vind dit echt heerlijk om naar te kijken.

En even een reactie op je bericht in het vorige topic.

Het is een kruising paint zeg je, die lijken sowieso al eerder volgroeid als andere paarden, zo lijkt zij ook geen 2.5 jarige, maar al meer een 3 jarige. Toch zou ik haar nu niet al inrijden maar toch nog even wachten. Hoevaak hoor je niet dat zo een paarden te vroeg worden ingereden en vervolgens op hun 7e al lijden aan verschillende dingen. Haar achterhand is ook nog een beetje overbouwd. Ik zou haar nog de tijd geven om rustig aan uit te groeien en lekker zo bezig te blijven als je nu al doet, dan gaat dat helemaal goed komen met jullie :)

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:58

Leuke foto's! :))

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:28

@ Roweentje: Bedankt voor je reactie op het andere berichtje!
Het was me op de ene standfoto inderdaad opgevallen dat achter toch echt nog
hoger staat als voor. Heb inderdaad besloten nog te wachten, ze is pas 2,5 en ik wilde ook
al wachten. Maar ja.. als maar genoeg mensen het tegen je zeggen dan begin je vanzelf te
twijfelen he!

@qt_shetties: Wat voor ras / kruising is die van jou? Mag ik vragen wat je er mee doet vanaf de grond misschien
krijg ik dan weer wat ideetjes bij haha.
Wil met Sterre rustig aan begin om aan de lange lijnen te gaan, maar ik overhaast niets. We wandelen, volgen Parelli,
doen 1x in de zoveel tijd met stalgenootjes een klein schrikparcoursje en willen nu dus ook aan de lijnen gaan proberen
omdat ik haar nog niet wil longeren (ivm belasting van de benen dan)

@ Sietske_drop: Dank je!!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 20:50

verder niemand?

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:55

Ik ben via toeval in een of ander topic terecht gekomen van jou :P En heb intussen al je topics doorgelezen. Heel intressant allemaal. Ik heb zelf ook een merrie van 2,5 (haflingertje) En wil ook gaan beginnen met grondwerk, ik heb het boek van Inge Teblick besteld en ga dat even rustig doornemen. Ik wil niet echt bergen bereiken met NH ik wil beginnen met grondwerk omdat ik de band tussen ons wil versterken en bij ons het wandelen buiten bekent terrein ook lastig is. Ik heb helaas niet die mooie vlakte's bij de hand maar wel op loopafstand wat perfecte plekjes. Ik heb mijn merrie al 3x mee langs een drukke weg genomen(kom ik niet onderuit omdat onze stal hieraan grenst) Het verliep niet perfect maar redelijk aan wel beter. \

Ik vind het onwijs knap van jezelf dat je zover al bent genomen

Nog heel veel plezier met je 2,5jarige