De castratie van Racer, hij vertelt..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:09

ik vind het juist interesant om te zien hoe dat gaat!
idd netjes gedaan. ik zou er ook foto's van maken hoor.

groetjes noortje

trouwens heel mooi beestje


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48353
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:46

gefeli met je ruintje... Haha!

Is dat nou V/d Kamp en Blokdijk?

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:48

he mooi gedaan. kon je pony daarna meteen in de wei?
dat moest die van mij namelijk ook. Dit wegens dat het anders stijf en dik zou worden.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:36

op weiland. Dit omdat t voor mijn gevoel beter was. Weet niet hoe ik dat moet zeggen Lachen

Maar zielig he, als ze na die castratie opstaan en zo moeilijk lopen Verdrietig Huilen

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:55

SmithsGirl schreef:
gefeli met je ruintje... Haha!

Is dat nou V/d Kamp en Blokdijk?


Die ene is volgens mij v/d Kamp , in die blauwe trui..

Maar mooie duidelijke fotos ..ik had dit nog nooit gezien, dus ik ben ook weer een ervaring rijker Haha!

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

prompter

Berichten: 11042
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:01

Mooie foto's Ilse, en een keurige operatie zo te zien.

Ik zal de foto's alleen niet aan Rain laten zien, hij zou zich doodschrikken Haha!, maar gelukkig mag Rain hengst blijven. Ik hoop dat het snel helemaal genezen is!

Extremely rare and Beyond Compare

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:12

Mooie foto's hoor Mijn mannetjes zijn al een paar jaar ruin, maar wie weet maak ik het ook nog eens live mee *LOL* (kan de veearts weleens lief aankijken als hij hier in de buurt moet castreren, ik heb gisteren al geoefend Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:16

Onwijs interessant om te zien hoor!
Ik ga niet eens meer in op die mensen die die rare reacties hebben geplaatst. Er is nog gewaarschuwd dat mensen met een zwakke maag niet hoeven te kijken. Verdikkie, nu doe ik het toch!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:34

Interessant! Ik heb eigenlijk nooit bij een hengst tussen zijn benen gekeken en ik vroeg mij altijd wel af hoe dat nou zat daar! Dat weet ik nu dus! Maarre, beterschap en dat het maar snel mag genezen!

Karnat is er eindelijk!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:51

ahh mooi om te zien hoor, ik lag helemaal dubbel om de tekst die er dan ook bij staat..
heej toen zaten ze aan me klokkenspel *LOL* haha

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 10:36

SmithsGirl schreef:
gefeli met je ruintje... Haha!

Is dat nou V/d Kamp en Blokdijk?


Jep, geweldige mensen!
Ik had eerst Meursing maar ben toch echt blij dat ik die niet meer heb. wat een zooitje is dat zeg. Deze mensen (v/d Kamp) zijn heel rustig, nemen de tijd en leggen alles uit. Ik zal ze zeker aanraden als je een veearts zoekt Haha! .

Racer is trouwens in de stal gecastreerd en heeft toen naar zijn eigen stal mogen lopen (ehh.. wie ben ik? Wat ben ik? Waar ben ik? }> ). Helaas hebben we geen weide, maar dat moet niks uitmaken.
En ik vind het wel zonde hoor, dat ie nu ruin is, gelukkig heb ik een mooie foto waar alles nog compleet was *LOL*

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 12:46

Wat een gezeik, wat een gezeik...
Sorry, maar een casteratie is heel normaal, als jullie daar niet tegenkunnen, kijk dan niet of geef iig niet zon domme reactie!

Het is idd maar goed dat die paarden niet weten wat er met ze gebeurd Haha! Punk is ook gecastreerd, als ie dat had geweten, had ie ons vast niet meer aangekeken Knipoog

Succes met je ruintje Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:04

Verward ik zeg alleen maar dat ik het er niet echt leuk uit vind zien, en zelfs vies, maar ik had dat inderdaad zelf wel kunnen bedenken toen ik dit topic ging bekijken.... dus eh sorry als het er erg zeikerig uitkwam Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 01:15

Mooi kan je de "ballen" niet noemen, maar vind wel dat het moet kunnen op bokt. Het hoort nu éénmaal bij paarden hebben. Wat ik geleerd heb is als mijn nu henst ooit ex-hengst zou worden dat ik niet aanwezig zou willen zijn (of bij z'n koppie) ... denk dat ik er niet goed tegen zou kunnen. Verder is het bij de mijne nog een "velletje" die er hangt, denk dat de landing van de paaseieren nog moet gebeuren bij meneer!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:08

Ik heb nog een tip, ik weet niet of je die kunt gebruiken?
- Stap zoveel mogelijk met hem, zodat het dun blijft/niet dikker wordt
- Probeer de gaatjes open te houden, zodat de pus eruit kan, natuurlijk niet als het echt niet meer kan, maar zeker nu in het begin elke dag even openprikken. Uiteraard wel met een plastic steriele handschoen en dan prikken tot waar ooit zijn zaakje hing

Racer krijgt heel veel succes toegewenst van Morespeed (die zelf overigens via zijn lies is gecastreerd). Morespeed had diep medelijden met Racer en ook weer met zichzelf.
Jij ook veel succes en plezier van je ruin!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:30

HE cool dat is onze veearts ook. Morgen komt zij weer naar ons toe, Hanneke (de vrouwelijke veearts) komt bijna elke week wel een keer bij ons op stal en morgen zie ik haar weer en zal ik even vertellen dat ze op bokt staat. Echt gaaf man.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 21:46

ja alles had ik al een keer kunnen volgen bij de castratie van het veulen van leetje.
ik vind het niet erg om te zien Tong uitsteken

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 06:22

Ik vind de foto's trouwens erg mooi, niks mis mee. Je had zelfs het echte "gesnij" van mij nog wel van dichter bij mogen fotograferen. Nu is het nog een beetje onduidelijk

Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:13

Mackie schreef:
Ik vind de foto's trouwens erg mooi, niks mis mee. Je had zelfs het echte "gesnij" van mij nog wel van dichter bij mogen fotograferen. Nu is het nog een beetje onduidelijk


dat heb ik wel duidelijk op foto staan Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 18:02

Ienemienie schreef:
HE cool dat is onze veearts ook. Morgen komt zij weer naar ons toe, Hanneke (de vrouwelijke veearts) komt bijna elke week wel een keer bij ons op stal en morgen zie ik haar weer en zal ik even vertellen dat ze op bokt staat. Echt gaaf man.


En wat vond ze ervan? Haha!

Racer zijn zaakje is nu dus echt zo dik als die van een olifant Scheve mond .
Veel stappen deed ik al, maar het leek niet te helpen. Nu stap ik 3 x per dag, zonder verbetering. Ik hoop dat het wel weer weggaat, het lijkt me niet zo'n fijn gevoel.. Bloos

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:48

arme racertje
sorry ik vind het nog steeds ene afschuwelijke keuze om z'n ballekes eraf te laten halen.
bedoel maar je wist toen je een hengst kreeg dat die dus naar merries gillen en maf kunnen doen, en dan maar laten ruinen.

sorry ben het er niet mee eens

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 20:53

Woogy schreef:
arme racertje
sorry ik vind het nog steeds ene afschuwelijke keuze om z'n ballekes eraf te laten halen.
bedoel maar je wist toen je een hengst kreeg dat die dus naar merries gillen en maf kunnen doen, en dan maar laten ruinen.

sorry ben het er niet mee eens


Tuurlijk wist ik dat toen ik hem kocht, dat was ook de voorwaarde van mijn ouders. Je mag hem hebben, als je hem wel laat castreren. En die keuze heb ik toen gemaakt. Ik heb met veel profesionals gesproken en die leek het ook de beste keuze, zeker als ik verder de sport in wil. En dat je het er niet mee eens bent, dat is niet mijn probleem. Als je het zo zonde had gevonden, had hem dan lekker zelf gekocht. Het gaat hier om de foto's niet om mijn keuze.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:13

Woogy schreef:
arme racertje
sorry ik vind het nog steeds ene afschuwelijke keuze om z'n ballekes eraf te laten halen.
bedoel maar je wist toen je een hengst kreeg dat die dus naar merries gillen en maf kunnen doen, en dan maar laten ruinen.

sorry ben het er niet mee eens

Juist een hele verstandige keuze, merriegedrag is trouwens een stuk moeilijker af te komen. Een hengst die niet dekt pest je alleen maar door hem hengst te laten.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:16

Ik vind het wel leuke foto's *LOL* Haha!

En woogy jou reactie vind ik een beetje overdreven Scheve mond

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:01

Ik had de foto´s van Machie al gezien en ik moet zeggen dat ik het erg interessant vond Lachen ! Ik had echt geen idee hoe zoiets in z´n werk ging (Ja, wél theoretisch natuurlijk Knipoog !).
Jou foto´s zijn ook erg mooi en je vehaal erbij echt "leuk" Haha! ! (voor ons dan hè, om te lezen Knipoog ). Sterkte, ik hoop dat Racer snel weer op de benen is Lachen !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Loraine1985 en 46 bezoekers