Ik ben lichtelijk gepikeerd...
Ze hebben me antispekjes training gegeven en dan ook nog het onfatsoen om "hup Spekkie"
te roepen als ze vinden dat ik niet hard genoeg doorloop!

Nou zo dik ben ik nog niet!
Hebben ze wel enig idee, hoe warm het de afgelopen dagen is?
Het is toch niet mijn schuld dat ik Assepoester van het eiland een ijzeren slippertje ben verloren?
En dat de smid die beloofd had er gisteren een mooi passend muiltje bij te maken,
zijn afspraak niet nakwam?
(Ik had me lichtelijk verheugd op springen, aangezien een of andere gek, nu al sinds zondag met
me aan het longeren is. Zondag was nog tot daaraantoe, dat was gewoon los....

Heeft dat gekke wicht ook nog het dwaze idee opgevat, dat als er dan niet onder het zadel gewerkt
kan worden het maar aan de longe moet.
We longeren bijna nooit.. En nu! komt ze met uitgegraven touwtjes en een deken singel aan!
Deze ellende begon maandag en duurt voort tot op in ieder geval heden.

Nee, alles onder het motto, we zijn tegen spekjes, de wei is te groot en ik doe te weinig en moet nog
een endurance lopen dus in conditie blijven

Wel eens iemand erover nagedacht dat ik dat allemaal helemaal niet noodzakelijk vind?

Bovendien dat ik over ca 8 maanden en 17 dagen een G verwacht?? Beetje rust voor de zwangerschap?
Zie en huiver, wat ze me aangedaan hebben!
Oke, we beginnen relaxt...
Op beide handen, maar ja, dan... Krijgen ze het dwaze idee, dat je moet gaan werken, ik vond dus van nog niet...

Uiteindelijk heb je weinig keus, als er een gek aan je draadje hangt met een afgeknaagde zweep.
Overduidelijk dat we nooit longeren, de armoede straalt ervanaf, ze gebruikt gewoon haar leidsels!
(aangezien de longeerlijn, na de laatste keren voor de hond te zijn gebruikt foetsie is...)
Ondertussen was mijn haffen vriendje thuis gekomen en aan komen galoperen, wat resulteerde in het feit
dat die sukkel van een baas een nagel dubbel had.
Die stond namelijk te fotograferen en mij in de rondte te slingeren. Rikkie kwam aangegalopeert en toen maakte
ik een prachtige schijnbeweging en draaide me bijna om. Helaas was mijn mens net te snel.
uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen en me gewonnen gegeven en maar gaan doen wat mijn mens wou...
Zie d'r nog staan, zo in het midden met haar klompjes aan en fototoestel...
En toen mocht ik nog even verlost van al die zooi, rollen in het zwarte zand.
Waarna die beul al dat lekkere zwarte zand weer zo nodig van me af moest spuiten.
mensen...

Tips over hoe beter te longeren zijn welkom. (en ja, ik weet het dekensingel is niet ideaal, 3 ijzers ook niet)
We longeren dus echt ahum, zo goed als nooit, dan wel in de winter, met halster en geen longeerlijn..
(valt onder losgooien lijkt me)
Uiteraard is mijn pony ooit wel braaf opgevoed en ook in het longeren.
Niveau van de pony was Z, willen in december of zo weer gaan starten.
Is in de tussentijd wel altijd gereden (springen/oefencrossen en endurance) en gemend,
maar andere disciplines dan dressuur onder het zadel. (dat gedeelte wordt nu weer opgepakt)
Sjol is drachtig, volgend jaar eind april veulen.
En ja, ook ik snap echt het nut van longeren wel, maar op de een of andere manier komt het er nooit van...
Overigens links en rechts even lang gelongeerd, maar blijkbaar van 1 kant meer foto's