Castratie Romeo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Castratie Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:03

Hallo allemaal!

Vandaag moest mijn hengstje Romeo eraan geloven, zijn balletjes gingen eraf.
Woest was ook komen kijken, ze heeft ook foto's getrokken van het hele gebeuren. Na de castratie moesten we even wachten tot de verdoving uitgewerkt was, dus had de veearts even tijd om naar de tanden te kijken. Aangezien Romeo wolfstandjes had, heeft de veearts deze ook even getrokken. Een voortandje zat ook al helemaal los, dus deze is ook even getrokken.

Hier volgen de foto's (OPGELET: ALS JE NIET TEGEN BLOED KAN, KAN JE BETER NIET KIJKEN!)

1. Zo zag het eruit voor de castratie
Afbeelding

2. Spuitje gehad, hij stond al serieus te wankelen op zijn beentjes, best wel zielig om te zien :o
Afbeelding

3. De balletjes verdoven
Afbeelding

4. Het zaakje goed wassen
Afbeelding

5. En dan kan de operatie beginnen: het eerste sneetje
Afbeelding

6. Nog een klein sneetje
Afbeelding

7. Daar hangt het dan
Afbeelding

8. Ik had de tang erop moeten zetten, hier was de veearts de tang nog wat vaster aan het knijpen(zijn kracht is iets groter :+ )
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Hier moest ik de bal vasthouden en het vel tegen de buik aan wegduwen zodat de veearts het draadje eraan kon hangen en de bal eraf snijden
Afbeelding

11. Toen was de tweede bal aan de beurt
Afbeelding

12. Zielig hé?
Afbeelding

13. Dit zijn ze dan
Afbeelding

14. Wolfstandjes werden ook getrokken, dus moest ik zijn hoofd even omhoog heffen
Afbeelding

15. Hier was hij net rechtgestaan, helemaal vol bezweet en nog high van de verdoving
Afbeelding

Ik vond het best een leuke ervaring, en leuk om de foto's achteraf te zien :+

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 06-04-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:04

Het zijn hele kleine fotootjes geworden bij het uploaden, ik ga proberen hier nog iets aan te doen.

frankiej

Re: Castratie Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:24

het zal wel aan mij liggen maar een fototopic over een castratie vind ik toch wel erg belachelijk hoor.
anyway: liggend is niet de beste manier. brengt veel risico's met zich mee. bijv. dat ie de touwen en heel die vastbindrommel lostrapt met alle gevolgen van dien. ik heb het eens gezien dat de verdoving niet goed werkte, nou dan trappen ze hard hoor, daar is niks tegen bestand. verder schijnt het een risico te zijn voor de darmen als het dier opstaat

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:36

Frankiej. ga even anders commentaar geven :) !

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:38

Mij lijkt het leuk om eens te zien hoe alles verloopt.
Ik had het voor vandaag namelijk nog nooit gezien.
Volgens mij zijn er wel meerdere mensen die het interessant vinden om te zien.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:40

aniek: pardon?? is het hier verplicht om maar netjes in ieders straatje te blijven reageren?? laat me niet lachen meid

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:45

frankiej schreef:
aniek: pardon?? is het hier verplicht om maar netjes in ieders straatje te blijven reageren?? laat me niet lachen meid

Je hebt inderdaad het recht om je mening te uiten. Daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Maar zoals ik al had gezegd, zijn er volgens mij ook mensen die dit wel interessant vinden. Vandaar dit topic.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:48

frankiej schreef:
het zal wel aan mij liggen maar een fototopic over een castratie vind ik toch wel erg belachelijk hoor.

Ja dat vind ik dan raar,.. wel kijken.
Dan scroll je toch aan dit topic voorbij.

Ik vind het wel leuk, onze mini hengst moet er binnenkort ook aangeloven en zo weet ik al een beetje wat te verwachten.

Ach en dat commentaar op de manier waarop een dierenarst dat doet, hij zal er vast weinig verstand van hebben.
:?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:49

Wat interssant om eens te zien!
Mooi paardje ook!
Wat ziet ie eruit na de castratie en alles ;p

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:56

Tja. Je mag je mening uiten. Maar ga dan als je het niets vind niet reageren, kijk dan uberhaupt niet naar dit topic. Dus laat mij niet lachen :) Je hebt toch niets aan dit soort reacties?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:00

ja ik ben bokt-onverantwoord bezig, ik weet het. ik zal me verder maar van commentaar onthouden op dit watjes-topic. einde verhaal

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:02

Je laat me lachen. HAHAHA watjes topic. Dit is juist NIET voor watjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:08

Kinderachtig hoor.
Ik vind het een beetje eng, maar je waarschuwt gelukkig wel van te voren. :)
En als mijn paard een hengst was, had ik hier ook foto's van gemaakt!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:13

frankiej schreef:
ja ik ben bokt-onverantwoord bezig, ik weet het. ik zal me verder maar van commentaar onthouden op dit watjes-topic. einde verhaal

_O- Keek in je profiel,..
Gewoon een volwassen man die zo kinderachtig reageerd, ha ha.

Nogmaals ik vind je foto's wel leuk en je titel is duidelijk.
Laatst bijgewerkt door kavama op 06-04-09 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:33

frankiej schreef:
anyway: liggend is niet de beste manier. brengt veel risico's met zich mee. bijv. dat ie de touwen en heel die vastbindrommel lostrapt met alle gevolgen van dien. ik heb het eens gezien dat de verdoving niet goed werkte, nou dan trappen ze hard hoor, daar is niks tegen bestand. verder schijnt het een risico te zijn voor de darmen als het dier opstaat

Nou daar ben ik het wel mee eens frankiej ! :D

Enfin ik vind zowiezo niet dat je een topic moet open over een castratie met foto's erbij! Aangezien er ook jongeren (kinderen) op BOKT zitten!
Beetje daar over nadenken als je zo'n topic maakt

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:13

Miichelle90 schreef:
frankiej schreef:

Enfin ik vind zowiezo niet dat je een topic moet open over een castratie met foto's erbij! Aangezien er ook jongeren (kinderen) op BOKT zitten!

Jeetje wat kunnen jullie allemaal zeiken zeg! Mijn hengst is vandaag ook gecastreerd alleen dan staand, heb er niet veel van kunnen zien omdat ik bij ze'n hoofd stond dus ik vond het wel leuk dat jij foto's ervan hebt. Is toch niks raars aan? Er zijn vast veel mensen die dit nog nooit hebben meegemaakt maar wel benieuwd erna zijn. En wat betreft die kinderen, worden ze hard van ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:16

Whaha go wat een stoere praatjes, je zou een kind hebben en die zou het zien. En jou lekker midden in de nacht komen lastig vallen omdat ze nachtmerries hebben niet kunnen slapen. En het is geen zeiken maar mening geven xD Daar is het voor ;)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:21

Miichelle90 schreef:
Whaha go wat een stoere praatjes, je zou een kind hebben en die zou het zien. En jou lekker midden in de nacht komen lastig vallen omdat ze nachtmerries hebben niet kunnen slapen. En het is geen zeiken maar mening geven xD Daar is het voor ;)

Ik had niet gelezen dat er om een mening word gevraagd ;) Maar goed dit komt de laatste tijd wel vaker voor op bokt.
En als je een beetje een ouder bent dan zorg je dat je ( jonge kind) niet onbeheerd alleen op de computer allerlei sites bezoekt, en overal op rondsnuffelt. ;) Maargoed ontopic weer, dit gaat ook nergens over.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:23

Moet erom gevraagd worden dan? Je ben in dit land vrij om je mening te geven hoor ;) Dusja.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:23

Er zijn véél topics voorbij gekomen van paarden die gecastreerd worden, en ik vond ze altijd interessant. Je hoort er wel van, maar hoe werkt het nou eenmaal.
De dierenarts zei trouwens bij het liggen de aders beter zichtbaar waren, Hij liet ons de opgezette aders in de liezen zien, en zei dat je bij het rechtstaand castreren deze gemakkelijker per ongeluk doorsnijd en dat het heel lang kan duren voor ze stoppen met bloedden, en dit complicaties met zich meebracht.
Het voorbereiden duurde ook veel langer dan de castratie zelf en romeo kwam snel uit de narcose.

en frankiej: Dat er kinderen op bokt zitten, nou dan verbieden ze ook al de "dek" topics maar, hou nou toch op man, dit zijn paarden en dat hoort erbij! Anders moet je je maar met een cavia bezig houden! En al die kinderen die niet weten wat een ruin is, weten nu wél hoe een hengst een ruin wordt. Anders photoshoppen we er wel even een "goede fee" bij ofzo... :roll:

Romeo zal nu wel een rustiger paardje worden, kan je lekker binnenkort met hem aan de slag, en ook tussen de merries lopen :) zal hij een stuk vrolijker van worden, dus lotte trek u van alles niets aan :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:26

Hmm woest volgens mij moet je gaan lezen! Frankiej zei niks over kinderen maar dat was ik !

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 10:29

Miichelle90 schreef:
frankiej schreef:

@ frankiej: liggend is misschien niet de beste manier, maar staand ook niet. Voor mij mag de veearts zelf kiezen hoe hij castreert. Zoals Woest al heeft aangehaald, verkiest mijn veearts om liggend te castreren, omdat hij dan meer zicht heeft op alles en omdat er dan minder snel een ader in de lies geraakt wordt. Bij Romeo is alles perfect verlopen. Dat de verdoving goed werkte, hadden we na 2 minuten al door. Ik had er ook alle vertrouwen in, ik merkte aan Romeo dat hij het vertrouwde(ook al voordat hij de spuit kreeg).
De veearts hield alles trouwens goed in de gaten, die kleine tekens die betekenen dat de verdoving snel uitgewerkt zal zijn (de tong die begint te bewegen, de staart die stuiptrekkingen krijgt,...) Na die tekens duurde het zelfs nog ruim 20 minuten voordat hij rechtstond(en toen was hij nog altijd serieus verdoofd, hij kreeg zijn hoofd zelfs nog niet omhoog). Ondertussen had de veearts zelfs nog 3 tanden getrokken, dus er was geen reden tot paniek. Ik had het volste vertrouwen in mijn veearts.

Over de risico's ivm de darmen, daar heb ik informatie over gekregen van de veearts. Hij heeft me duidelijk gezegd wat ik moest doen ivm het eten, en dan zou er niets aan de hand zijn. En gelijk had hij. Romeo loopt nu even blij op de wei als eergisteren, alsof er niets aan de hand is.

@Miichelle90: Ik heb erover nagedacht toen ik dit topic maakte. In het begin van het topic heb ik duidelijk vermeld dat je niet moet kijken als je niet tegen bloed kan. Als er dan van die eigenwijze kinderen zijn die toch willen kijken, dan ben ik hier niet de fout van. De titel vind ik ook heel duidelijk. Als je zo een topic niet gepast vindt, scrol je er gewoon aan voorbij.

Niet iedereen denkt zoals jou hoor. Er zijn genoeg mensen die dit interessant vinden om eens te zien. Voordat Romeo gecastreerd werd, heb ik gezocht naar foto's van een liggende castratie, maar ik vond er enkel van staande.(genoeg verhalen van liggende castraties hoor, maar geen foto's) Nu wil ik aan geïnteresseerden laten zien hoe een liggende castratie er aantoe gaat, want ik had het nog nooit gezien.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:55

Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen mensen zijn die het niet interessant vinden. Dat zal vast wel, mahja zitten hier ook kinderen op! En miss had je beter de foto's met dat bloed ofz via een link kunnen neerzetten. Drukken ze minder snel op. Mahja ieder zijn eigen mening xD

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:01

Is het dan een probleem dat kinderen het kunnen zien ?
Als ze zo oud zijn dat ze kunnen lezen en van hun ouders op Bokt mogen, ga ik er van uit dat dit niet zo'n punt is.
Als er een dood gereden kat langs de weg ligt ziet dit er enger uit en daar kun je je kids ook niet altijd voor beschermen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 11:05

Ik vind dat Kavama gelijk heeft.

Sorry hoor, maar voor dat aantal kinderen dat niet tegen bloed kan, ga ik het topic echt niet laten hoor.
Het topic is bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn, en ik heb het een duidelijke titel gegeven + een waarschuwing bovenaan het topic.
Als gevoelige mensen hier dan nog op klikken, is dat hun fout.

Trouwens, voor kinderen is er ook JITP, speciaal voor hun gemaakt...