Ik heb last van kriebelhaartjes en niks is zo lekker als door het vrouwtje met haar handen en vingers gepoetst te worden.
"Toen zag ze het tuig liggen van Spatter en legde dat even op mij."

"Ik vind dat helemaal niet eng!"
"Vandaag deed ze voor het eerst ook de singel om."

"Dat is een hele grappige want die veert en ze deed hem gelukkig niet zo strak hoor!"
"Kijk, zie mij eens dapper staan!"

"Maar vrouwtje, ben je niet wat vergeten?"

"Hoort dit er ook niet bij?"

"Nou is het net echt!"

"STOER hé!

Blue is een paint ruin van bijna 3 jaar( 10 mei) en spelenderwijs ben ik hem nu bekend aan het maken met alles wat te maken heeft met het rijden.
In het najaar had hij voor het eerst een hoofdstel in gehad en dit was de 2de keer en eigenlijk alleen omdat hij zo braaf was heb ik het ingedaan om even op de foto te zetten.
Het zadel heeft hij een paar keer los op de rug gehad om aan het gewicht te wennen en bij de laatste keer heb ik ook de singel eens onder door gedaan om te kijken hoe hij reageerde op druk op de buik.
Vandaag ging voor het eerst de singel echt vast, losjes nog, net genoeg dat het blijft liggen.
Al met al heeft hij het zadel zo'n 10 minuten op gehad en het hoofdstel nog geen 5 minuten in.
Blue loopt de hele dag buiten dus schoon is hij niet en wassen begin ik niet aan, dat komt wel als het beter weer wordt.
Het zadel past niet echt maar ik gebruik deze graag omdat het licht is en zolang hij er niet mee hoeft te lopen heeft hij er geen last van.
Verder is het pas de bedoeling om hem in juni te gaan berijden als hij tenminste goed uitgegroeid is.