Had vanochtend les op onze andere knol en ik heb daarna even in 5 minuutjes een paar kiekjes van Aspen gemaakt. Dit is tenslotte de laatste keer voordat hij gecastreerd wordt. Aanstaande Dinsdag om 09.00 uur is het dan zover. Woensdag komen we terug met een ruin.
We hadden van tevoren al besloten dat Aspen hengst mocht blijven zolang het kon. Nu is het punt aangekomen dat dat niet meer 'lukt'. Ik moet hem bovenop zijn huid gaan zitten, hem steeds op zijn nummer zetten en zeer consequent zijn. Zo'n dominante persoonlijkheid ben ik niet. Daarbij komt dat ik van de week een behoorlijke smakker heb gemaakt tijdens het rijden. Hij neemt de leiding van mij over en ontdekt dat hij toch wel een sterk mannetje aan het worden is. Dus hem laten castreren is voor mij de beste optie. Ik wil samenwerken met een paard, niet ertegen vechten. Daarbij is hij helemaal geen dekhengst, dus het heeft geen functie. Ik werk alleen maar tegen zijn instinct in. En dit is ook een mooie tijd, want ik rij nog geen wedstrijden en het outdoor seizoen duurt nog even. Het zou vervelender zijn als het van het voorjaar gebeurd of in de zomer. Je bent zo weer een maand verder.
Vind het leuk om de foto's te laten zien. Het zijn geen macho foto's, want ik had niemand die hem kon laten kijken. Alleen iemand die hem vast kon houden, helaas. Maar desondanks is het een echte knapperd.

Laat je een berichtje achter?

Groetjes,
Esmee.