Miertje In The Picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Miertje In The Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 14:42

Doei!

Hoi! Leuk dat je even komt kijken!
een paar weken geleden zijn er een paar foto's gemaakt van Kamiro. (ook wel: Miertje, Calimero, mierepier, merrieverslinder, enz. enz.. Vork ) Een paar heb ik zelf gemaakt en zijn eigenaar was, na wat uitleg over de camera, ook wel bereid om een paar foto's van mij erop te maken.. Haha!

Meneer was niet zo verstandig bezig geweest, bij een relletje in de merriewei (hij was over de draad gesprongen) is hij kreupel geraakt. Het is nu al drie maanden bezig, maar sinds kort zijn we weer aan het opbouwen, na maanden van wandelen, longeren en poetsen.
Dit was een van de eerste keren dat ik er weer op zat, sinds dat hij kreupel raakte.
Gewoon, lekker bitloos en zadelloos (en ijzerloos.. Vork ). Hij moet namelijk niet het idee krijgen dat ie weer aan het werk moet.. Huilen van het lachen

genoeg gepraat, hier zijn de foto's!

Ik trof hem aan in de longeercirkel, waar hij lekker alles in de gaten stond te houden, ik kon dus ook niet aan zijn aandacht ontsnappen.. Vork
Afbeelding

Daarna kwam de knappe Tsarientje voorbij, die had wedstrijd. Dat was wel interessant, natuurlijk.. Afbeelding

En wat doet dat gekke verzorgmeisje nou weer met dat klikding?!
Afbeelding

Wat komt daar nou uit de wei gehobbeld?
Afbeelding

Jeetje! Wat een lekker ding!
Afbeelding

Hee! Jij daar! Kom eens hier! Ik wil eruit! Wat een modderbende!
Afbeelding

En daarna, word je er eindelijk uitgehaald. Maar wat blijkt?! je moet aan het wérk!
Dat is niet de bedoeling!
Maar het baasje gaat ook mee. Wel met dat rare klikding, maar daar valt mee te leven!

(ik weet trouwens dat z'n hoodstel afzakte, maar ik heb gewoon de teugels lekker los laten hangen en zoals je kunt zien heeft hij er geen last van. Lachen )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze. Ik ga nog zo lang als het kan (tot december) genieten van deze mooie vent, want in december gaat 'ie met Tsarientje en Mars naar Duitsland.. Lachen

Liedje

Re: Miertje In The Picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:46

Wat leuk Seline. Ja Ziet er fijn ontspannen uit. Lachen
Ik zou alleen toch het hoofdstel goed hangen, want dan komen je hulpen ook beter door. Lachen Probeer ook je handen netjes naast elkaar te houden. Knipoog
Verder vind ik het erg leuk foto's van je gezien te hebben. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:51

Wow, wat een mooi mannetje.
Die ogen *zucht*...
Dat hoofdstel (als je het zo noemt tenminste) waar heb je die weg? En kun je die ook verstellen in de maat van een [ras]?
Lijkt me echt super om daarmee te rijden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:01

@ Lie:
Dank je voor het commentaar! later hebben we het hoofdstel ook wel goed gedaan, want het begon steeds verder af te zakken.. Vork
Mijn handhouding is soms inderdaad een puntje. En ja, die hakken. hé..
@Koudbloedkim: Ja, tis een echt charmeurtje, maar als je erop zit.. Vork
Als je paard een niet al te groot hoofd heeft, moet dat wel lukken, Miro heeft ook wel een redelijk groot hoofd en zoals je ziet is 'ie ruim verstelbaar.. Volgens mij hebben de eigenaren hem aageschaft bij de Divoza.. Lachen

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:15

Oooooh dat is Kamiro, van de Paardesprong. Ik heb daar gereden, mijn lievelingspony was altijd Tristan, mis Tristan nog wel heel erg. En Kamiro is echt een mooi paard.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:17

Noeni schreef:
Oooooh dat is Kamiro, van de Paardesprong. Ik heb daar gereden, mijn lievelingspony was altijd Tristan, mis Tristan nog wel heel erg. En Kamiro is echt een mooi paard.

Jep, klopt.. Hoewel hij al anderhalf jaar niet meer van De paardesprong is hoor.. Vork

Tristan is er nog steeds.. Als ik de tijd heb kan ik misschien wel een keer een foto voor je maken.. Lachen

En dat ie een mooi paard is: Dat zeker.. Haha!

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:23

Mooi paard. Je geeft zelf al aan dat het hoofdstel afzakte en je daarom teugels los liet hangen.
Toch wil ik er wat over zeggen. Ik schrik er namelijk toch van. En aangezien het niet zozeer een kwestie is van een hoofdstel dat verkeerd zit en daardoor knelt of schuurplek oplevert (ook niet goed natuurlijk) maar iets urgenters, namelijk een kwestie dat het hoofdstel zijn ademhaling bemoeilijkt, is het echt iets waar je wat aan moet doen lijkt me. Op foto 12 rechterneusvleugel zie je dat hij zijn neusvleugels echt niet goed kan gebruiken. Je beknelt zijn luchtwegen (tenminste zo lijkt het op de foto's). Misschien paar extra knopen in de bakstukken maken zodat het neusstuk in elk geval hoger komt te hangen? Is goed bedoelde tip. Succes in elk geval.

Jumpingmiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:56

hey

mooi beestje ook heel lief hooofdtje van je paardtje

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:26

laurentia schreef:
Mooi paard. Je geeft zelf al aan dat het hoofdstel afzakte en je daarom teugels los liet hangen.
Toch wil ik er wat over zeggen. Ik schrik er namelijk toch van. En aangezien het niet zozeer een kwestie is van een hoofdstel dat verkeerd zit en daardoor knelt of schuurplek oplevert (ook niet goed natuurlijk) maar iets urgenters, namelijk een kwestie dat het hoofdstel zijn ademhaling bemoeilijkt, is het echt iets waar je wat aan moet doen lijkt me. Op foto 12 rechterneusvleugel zie je dat hij zijn neusvleugels echt niet goed kan gebruiken. Je beknelt zijn luchtwegen (tenminste zo lijkt het op de foto's). Misschien paar extra knopen in de bakstukken maken zodat het neusstuk in elk geval hoger komt te hangen? Is goed bedoelde tip. Succes in elk geval.

Heel erg bedankt voor de tip!
We hebben het later ook opgelost, toen bleef het hoofdstel wel goed hangen.. Lachen
Het was even uitproberen, voor de eerste keer,
dan weet je in het begin nog niet goed wat je ermee aanmoet.. Vork

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:26

Jumpingmiepie schreef:
hey

mooi beestje ook heel lief hooofdtje van je paardtje

Dankjewel! Haha!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:10

Oh als je een keer een foto zou willen maken, dat zou ik heel leuk vinden Haha!

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:16

upendo schreef:
laurentia schreef:

Heel erg bedankt voor de tip!
We hebben het later ook opgelost, toen bleef het hoofdstel wel goed hangen.. Lachen
Het was even uitproberen, voor de eerste keer,
dan weet je in het begin nog niet goed wat je ermee aanmoet.. Vork

Fijn dat het opgelost is!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 16:09

Noeni schreef:
Oh als je een keer een foto zou willen maken, dat zou ik heel leuk vinden Haha!

Ik zal het zo snel mogelijk proberen!
Op de site van de manege staan ook weer een hoop nieuwe foto's.. Ja

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:14

Mooie foto's hoor!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 16:15

Dressage_ schreef:
Mooie foto's hoor!

Dankjewel! Haha!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:41

erg mooi paardje en mooie foto's Ja
zou aleen zeker de neusriem hoger hangen. in de neus zit een botje wat vrij makkelijk kan breken. als je neusriem (bij normale hoofdstellen en halsters ook) te laag hangt, en er komt teveel druk op heb je een probleem Knipoog