Open Deur dag Eddy Modde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Open Deur dag Eddy Modde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 12:13

Gisteren ben ik samen met Linda (Zoezi), Eline en Martine (nog twee vriendinnen van andere fora: NH forum en bokt) naar oostburg gegaan om naar de opendeurdag te gaan van Eddy Modde.
Linda en Martine zijn nieuwe studenten, Eline studeert level 2 & 3, ik ben vooral nog met level 2 bezig.

Het programma ging als volgt:
Citaat:
11 uur - Deuren open

12 uur - Demonstratie Parelli studenten

13 uur - presentatie Eddy Modde over het Parelli programma, hoe je het kunt volgen en wat de mogelijkheden zijn op Horseman's Retreat, nu en in de toekomst.

14 uur - Demonstratie Michael Wanzenreid uit Zwitserland.

14.30 uur - vraag & antwoord sessie met Eddy

15 uur - Demonstratie Parelli studenten.

15.30 - uitdagingen voor Parelli studenten

16 uur - einde.

Ik ben vooral gegaan om eens te bekijken of het iets voor mij was om volgende zomer naar daar te gaan als long term student voor 3 of 4 weken. Eline was vorig jaar al op cursus geweest, dus wist al wel hoe het daar eruitzag en hoe het juist in zijn werk ging. Linda en Martine wilden meegaan om te zien hoe het parelli programma in elkaar zat en linda wilde wel zeker weten dat parelli geen circuskunstjes waren :mrgreen:

Het was gisteren echt pokke koud!!! Waardoor we het niet zo lang uitgehouden hebben als we zouden willen. De laatste demonstraties van parelli studenten hebben we niet gezien. We zijn toen boven in de kantine gaan zitten om wat op te warmen. Bij Eddy zaten we nl in zo'n half open bak, waar wind en kou vrij spel hadden. Ik vond het een héél gezellige dag!
De demo van Michael Wanzenreid vond ik echt de moeite om te zien!!! Over eddy was ik een beetje teleurgesteld. Zijn uitleg hing echt met haken en ogen aan elkaar, en ik denk dat het voor nieuwe studenten héél erg moeilijk te volgen was. Voor eline en mij was het makkelijker, maar we hebben niets nieuws gezien (maar dat moesten we ook niet verwachten). Wij kende al de hele achtergrond en konden daardoor makkelijker verbanden leggen.

We hebbe nog enkele leuke mensen gezien van het NH forum, ook belgjes Lachen

Ik heb ook gemerkt dat ik beter mijn parelli spullen in Amerika kan kopen. De savvykorting is daar véél groter en omdat de dollar gunstig staat kan je alles beter van daaruit bestellen. Met de verzendkosten erbij kom je nog een héél stuk goedkoper uit dan dat je spullen bij eddy zou kopen.

Voila dan zal 'k nu maar eens de foto's posten:
Demonstratie studenten:
Afbeelding

Afbeelding

Linda & Martine:
Afbeelding

Eddy modde die aan het uitleggen was wat parelli nu juist inhoud:
Afbeelding

circling:
Afbeelding

Freestyle rijden:
Afbeelding

Filmpje: eddy toonde hier de circling game met obstakels waar het paard moest leren uit te kijken waar hij liep. Hij wilde hiermee duidelijk maken dat de circling game niet hetzelfde was als longeren en een mentaal spelletje was: http://www.youtube.com/watch?v=bngLm-LOl8I

Demo Michael Wanzenreid:
Afbeelding

Tjah foto's zeggen niet zoveel als filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=kJ9G_04sVtk
http://www.youtube.com/watch?v=Vt6Iegv3iV0
http://www.youtube.com/watch?v=2rP44i_vdSk
Even uitleg bij dit filmpje: Hier speelde Michael zijn vos even kwijt omdat de hengst een dominantiespelletje aan het spelen was met de vos. Zo zie je maar dat ook trainers niet onfeilbaar zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=6Hoy-AxLrFs
http://www.youtube.com/watch?v=Ep_0Tf4JAd4
http://www.youtube.com/watch?v=hmHRHUG37rQ

Afbeelding

Eddy modde die vragen beantwoorde
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eddy toonde hier voor hoe je een paard dat blijft plakken aan zijn ruiter op de cirkel kan zetten zodat je de circling game kon doen:
http://www.youtube.com/watch?v=cMmiK_Pzn8k

Linda was in de mood om foto's te maken in de auto onderweg naar Gent
van mij:
Afbeelding

en haarzelf :mrgreen:
Afbeelding

Omdat we honger hadden vroegen we aan Eline of we niet in de buurt van haar thuis konden gaan eten. Ze vertelde dat er niet ver van haar stal een paar tavernes lagen. We hebben dan ook ineens gebruik gemaakt om eens langs te gaan bij haar pony's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eline & haar pony:
Afbeelding

dorientjuh

Re: Open Deur dag Eddy Modde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:27

Mooi verslag hoor! Het was voor mij te ver rijden, anders was ik ook gegaan. Eddy staat er helaas inderdaad om bekend dat zijn parelli-verhaal voor onbekenden met parelli moeilijk te volgen. Hij is dan ook was meer van de geluidseffecten. Vork

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:25

Ik (wij, Hanneke84, Bloempje_01 & vriendin) zijn ook geweest. Het was koud en nat, maar erg gezellig..
Die demo van Michael was erg mooi, maar die witte rijbroek.. Huilen van het lachen Dát kon echt niet.. Tong uitsteken

Eddy is nog nooit een verstaanbaar en begrijpbaar ieman geweest met zijn uitleg. Knipoog
Het geluid was trouwens ook wel erg slecht..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 14:34

yeps vond het geluid ook erg slecht. Vond hem moeilijk te verstaan. Achja al bij al is het een héél erg leuke dag geweest.

Loffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:07

Sita_ schreef:
Ik (wij, Hanneke84, Bloempje_01 & vriendin) zijn ook geweest. Het was koud en nat, maar erg gezellig..
Die demo van Michael was erg mooi, maar die witte rijbroek.. Huilen van het lachen Dát kon echt niet.. Tong uitsteken

Eddy is nog nooit een verstaanbaar en begrijpbaar ieman geweest met zijn uitleg. Knipoog
Het geluid was trouwens ook wel erg slecht..

Hahaaaa jaaa die witte broek, ik zei het nog tegen Linda!!! Het was er echt koud Bloos

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 15:11

heyla martine Lachen leuk dat je ook de weg naar hier gevonden hebt Lachen
Goh ik heb echt een flinke verkoudheid opgelopen, maarja voor zo'n gezellige dag vind ik dat niet zo erg Lachen Dat heb ik er wel voor over Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:07

Ah neeeeeeeeeeeeeeeeeee, toch niet weer die witte broek hé???
Martine zei dat je z'n ding gewoon zag zitten Tong uitsteken En ik zat weer eens niet op te letten Clown
Ik was erg onder de indruk wat hij deed, Martine is meer een typje van details Duivel
Oh het was me toch zo koud............V R E S E L I J K!
Maar de gezelligheid en de slappe lach hebben het zeer aangenaam gemaakt!
Jammer van Eddy dat hij moeilijk kan presenteren, maar ondanks dat ben ik wel warm gemaakt voor Parelli.............zo warm zelfs dat mijn ventje vandaag verlichting heeft gemaakt!!!!!!!!!!!!!!! Bloos Straks even uitproberen!
Ma néé die foto van mij KAN ECHT NIET hoor Willeke..........Zo te zien heb ik zelfs nog een stukje dropje tussen m'n tanden, hahahahahhahahaha Haha!
En mijn black beauty........man wat een stuk dat beest! Ik ben verliefd...........zucht........

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:16

hahahaha linda! die foto van mij kon ook echt niet!
Ja die witte broek!!! OMG dat was echt errug! Wauw maar! super dat koen die verlichting ineens in orde gemaakt heeft! Ik ben in ieder geval héél erg benieuwd naar jou savvy journey Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:58

Ik heb jullie trouwens wel gezien nu ik de foto's terug kijk.. *LOL*

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:59

hahaha ja ik was die met haar krukken Haha!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:33

Verplaatst: [ITP] -> [EV-ITP]

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:42

Mikey is inderdaad geweldig! Ik ben net terug, heb vanmorgen nog meegekeken met de cursus. Nu bijkomen van het gezellige weekend Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:43

Vandaar al die trailers en vrachtwagens die vanmiddag voorbij kwamen, het was natuurlijk cursus! Pling

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:53

Sita_ schreef:
Vandaar al die trailers en vrachtwagens die vanmiddag voorbij kwamen, het was natuurlijk cursus! Pling

Volgens mij waren alle cursisten er vrijdag of zaterdag al. In ieder geval een heel aantal Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:57

Oooh leuk auky! Ik hoop om van de zomer 3 weken te gaan als long term student. Ik denk dat ik met casandra enorm veel progressie zou maken, maar een level cursus zie ik niet zo zitten, omdat we level 1 eigenlijk zo goed als afgerond hebben, maar heb het nog niet officieel gehaald, en met level 2 zit 'k toch alweer einde grondwerk, maar het rijden wil absoluut niet lukken... Dus ik zou echt specifiek daar les voor willen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:05

ik vond het echt helemaal geweldig..
Maar idd die witte broek.. verschrikkelijk.. (wel had ie een lief koppie)

Dat was trouwens mijn vraag, van de circling game.. ben blij dat ik het nu kan terugkijken.. heb ik vast nog wel wat aan..

edit" ik heb je gezien met je krukken...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:19

Auky schreef:
Sita_ schreef:

Volgens mij waren alle cursisten er vrijdag of zaterdag al. In ieder geval een heel aantal Knipoog

Maar dan gingen ze toch naar huis? Clown
Of is dat morgen pas?

Waar zouden dan al die trailers etc. naar toe geweest zijn.. Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:19

willeke_nijs schreef:
Oooh leuk auky! Ik hoop om van de zomer 3 weken te gaan als long term student. Ik denk dat ik met casandra enorm veel progressie zou maken, maar een level cursus zie ik niet zo zitten, omdat we level 1 eigenlijk zo goed als afgerond hebben, maar heb het nog niet officieel gehaald, en met level 2 zit 'k toch alweer einde grondwerk, maar het rijden wil absoluut niet lukken... Dus ik zou echt specifiek daar les voor willen.

Kwam je dan nog logeren? Tong uitsteken

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:20

hahaha ik vond em eigenlijk helemaal niet zo knap eigenlijk Lachen
Linda vroeg me al: willeke is dat niet jou prins op het witte paard hahahaha Zotte doos!

Oh en ik heb nog een leuk aandenken aan gisteren Lachen
Ik heb nl een pak chocomel pads gekocht voor m'n senseo apparaat in de albert hein in oostburg! Hier in belgië komen die pas rond de jaarwisseling weer in de rekken Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:25

Sita_ schreef:

Maar dan gingen ze toch naar huis? Clown
Of is dat morgen pas?

Waar zouden dan al die trailers etc. naar toe geweest zijn.. Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Voor zover ik weet logeren alle paarden bij de cursus en de cursisten zelf ook ergens in Oostburg. Waar de trailers dan naartoe gingen, ik heb geen idee.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:44

willeke_nijs schreef:
hahaha ik vond em eigenlijk helemaal niet zo knap eigenlijk Lachen
Linda vroeg me al: willeke is dat niet jou prins op het witte paard hahahaha Zotte doos!

Oh en ik heb nog een leuk aandenken aan gisteren Lachen
Ik heb nl een pak chocomel pads gekocht voor m'n senseo apparaat in de albert hein in oostburg! Hier in belgië komen die pas rond de jaarwisseling weer in de rekken Haha!

Je vergeet de Parelli-pen die ik voor je geregeld heb!!! Haha!
Ach, hij was knap genoeg voor een avondje in het donker hoor Tong uitsteken OMG, dit heb ik NIET gezegd Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:36

hahaha linda! Zal ik je ventje eens op de hoogte brengen :p

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:01

willeke_nijs schreef:
hahaha linda! Zal ik je ventje eens op de hoogte brengen :p

Dan ken je Koen nog niet, die zal hard moeten lachen Tong uitsteken Hij kent me wel Duivel

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 18:36

Sita_ schreef:
willeke_nijs schreef:

Kwam je dan nog logeren? Tong uitsteken

hihihi als dat zou kunnen graag! Maar ik moet nog bekijken wanneer ik juist ga gaan. Ik zal je tegen die tijd zeker voldoende op voorhand pb'en. Ik ben ook nog aan het bekijken of het niet mogenlijk is om in het studentenhuis te logeren... Dus eerst even alle opties vergelijken. Het zou kunnen da'k nog samen met een andere student ga, maar die wist het nog niet zeker.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:37

Ik ben ook geweest, ik vond heeel erg leuk en ben helemaal geïnspireerd geraakt! Lachen Idd wel erg koud..
Leuk verslagje heb je gemaakt Haha!