Ik vond het dood eng, want ze is weinig in de hand geweest en nog had nooit op een trailer gestaan. Hier het verhaal hoe het gisteren ging!
Ze kwam niets vermoedend hard aanrennen met haar kleine vriendin de tinker.

Laatste keer brokken eten met haar grote halfzus Belamitta

En samen met haar mama Bilbaina!

Daarna het hele trailer verhaal. Ik zat een week van te voren al in de stress! Ondanks dat iedereen zei, ach komt wel goed, had ik er een naar gevoel over! Eerst het eerste half uur rustig aan gedaan. Wat aan de trailer laten ruiken en met brokjes erin proberen te lokken. Maar nee, madame ging er niet in!
Daarna met wat druk, maar ook dat hielp niet. Ze liep steeds weer in de achteruit.
Oke longeertouw erbij en meer mankracht. Maar alsnog ging Baila er niet in. Het enige wat ze deed was hard omhoog komen en heel hoog!!!!! Vervolgens kwam ze weer naar je toe voor de brokken! We hebben alles geprobeert, drie uur lang. Geblindoekt, longeertouw, trailer in de stal rijden en los erop sturen, zachthandig en hard handig en gesedeert (lichtelijk), maar niets hielp!
Uit eindelijk toen er al iemand richting de telefoon was gegaan om de da te bellen en haar een zwaarder middel te geven, heeft degeen die haar vervoerde (stalnijmegen op bokt) haar weer geblinddoekt, rondjes laten lopen en daarna ging ze aan de wandel. Gelukkig dit keer richting trailer!!! Meteen haar een handje geholpen door haar naar voren te duwen en binnen een tijd van 10 sec stond ze erop!!!! Ze was niet eens bang, maar had gewoon zo iets van, dit ken ik niet en dit doe ik niet!!
Ik vond het vreselijk om te zien! Ben ook erg blij dat ze nu in de wei loopt en daar de komende jaren kan blijven staan!
Hier een foto, waar ik niet trots op ben, maar je een indruk geeft van hoe ze zich verzette!

Na meer als drie lange uren stond ze eindelijk erop!
Daarna eraf, ging iets makkelijker! Maar ze vond de klep gewoon eng. De hele weg in de trailer stond ze er rustig bij en stond ze een beetje te slapen. (camera in de trailer)
Eenmaal in de wei ging het eigenlijk meteen goed.

Mevrouw de fjord moet haar af en toe nog wel even laten zien wie de baas is!

Ze staat met een merrie fjord, kwpn ruin en een 2 jarige tinker in de wei. Daar komen ook nog twee veulens van dit jaar bij te staan over een tijdje. Je merk nu al (na een dag) dat ze steeds weel naar de tinker toetrekt.
Nu mag ze lekker wennen in haar nieuwe wei. Ze was nog niet eerder van het erf af geweest en samen met het hele trailer verhaal, zal ze zat te verwerken hebben dus we pakken het rustig aan. Alles op zijn tijd! Ze is nu toch pas anderhalf, dus hebben nog ruim twee en half jaar voordat ze echt aan de slag moet. De komende jaren gewoon lekker spelen met elkaar en veel leren en een band zien op te bouwen.