Nou dan maar hier mijn verslagje van vandaag.
Moest om 11.08 dressuren, maar ben toch maar op tijd aangereden (was erom kwart over 9) omdat ik de cross voor het grootste deel nog een keer wilde lopen, vond het erg verwarrend met al die gele bordjes die alle kanten opstonden. Daarna lekker los gereden, maar toen ze de bekende fluitjes hoorde begon ze toch even haar aandacht te verliezen (je kunt het haar ook niet kwalijk nemen!). In de ring was ze ineens heel gespannen en ik had de hele tijd het gevoel dat ze geen stiften aan had, zo onzeker liep ze. Nu had ze bij Broekland een ijzer verloren, links voor, en was daar deze week goed kreupel van geweest. De hoefsmid had pas donderdag weer tijd, dus grootste deel van de week, weinig gedaan. Ook kwam ze een paar keer bij een overgang tegen de hand, iets wat ik alleen van haar ken als ze spanning heeft of misschien wel pijn?? Uiteindelijk toch 188 punten.
Even uitgestapt en toen omgezadeld voor het springen. Daar was ze erg fel en van onzekerheid was niets te merken. Ze sprong als de beste. In de ring zag ze ineens alle paarden van de cross voorbij komen en ze hoorde de fluitjes, ze vloog weg. Ik zag bijna in het draad en heb uit alle macht haar naar sprong 1 gekregen. Ze werd wel iets rustiger, maar ik had mijn handen vol om haar in een wat lager basistempo te krijgen. Weg
2 jaar training in rust en kalmte bij het springen...
Daardoor ook een balkje geraakt, wel rond gekomen.
Naar DA, harslag van 60, netjes dus. Mijn hartslag lag wat hoger. Toen maar rustig naar de start gestapt.
nr 86, 2 nummers voor mij, kreeg 3 weigeringen op hindernis 1. Kreeg gelijk visioenen van Gorssel, waar ik ook bij hindernis 1 ben blijven staan. Met hartslag van 150 in de startbox gegaan en weg waren we. Als een volleerd crosspaard over 1, twijfelachtig over 2, als een tijgerin door 3 en als een nederlands kampioen over 4, de bult. Daar had ik zo tegenop gezien, maar dat was nergens goed voor geweest. Snel de heuvel op, sprongetje en beheerst naar beneden. Ik dacht, nu kan het niet meer mis gaan........fout gedacht, we galoppeerden vrolijk door naar 5 en boem ho
. Zij zag het toch minder zitten dan ik. Ik wilde geen risico nemen, alternatief gedaan, door naar hindernis 6, weer een stop
Opnieuw aanrijden, en toen heel makkelijk erover heen. Hindernis 7, weer een stop
Toen ben ik maar eens heel boos geworden, en zonder problemen hindernis 8, 9, kikkerpoel en 10. 11 rommelig aangereden en omdat ik niet de cross uitwilde, toch maar alternatief gepakt. 12 a en b geen probleem, 13 het houthak, vlogen we overheen, en door naar de waterbak. Blijft ze verdorie beneden staan bij dat kleine boompje. Geen stap wilde ze meer zetten
Met enige aanhouding van mijn kant er toch overheen gestapt en rustig door de waterbak heen en het sprongetje erna gaf ook geen problemen. Het witte hekje heb ik volgens mij heel verkeerd aangereden, want ik heb hem scheef moeten springen en over de zandzakken ben ik ook heen gevlogen. De brug, waar ik zo tegenop zag, nam ze zo, tot vlak voor het einde, toen vond ze het ineens wel heel raar en wilde eigenlijk stoppen, maar besloot zich toch maar te richten op de laatste sprong. Gelukkig toch gefinisht. Pfffffffffffff
Ik had me na een foutloos Neede, Laren en Broekland, toch een iets betere cross voorgesteld, maar moet niet vergeten dat we eigenlijk net bezig zijn!!! Dus toch blij dat ik heb mogen finishen.
Bij de DA bleek weer het linkerhoefijzer weg te zijn, dus misschien daarom die weigeringen (ijzer wat niet goed zat??). Maar dat zal gissen blijven. Op zoek gegaan naar hoefsmid en na 2 uur konden we eindelijk naar huis met 2 nieuwe ijzers voor.
Was er toevallig vandaag nog een fotograaf aanwezig??
Iemand toevallig nog foto;s van nr 88 in het roze??? B paarden.
Alle kampioenen en prijswinnaars, gefeliciteerd!!!!!