Nike met ur Nieuwe BlingBling hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

Re: Nike met ur Nieuwe BlingBling hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:00

Citaat:
* Mexicaanse neusriem: Een neusriem die behoorlijk inwerkt. Wordt gebruikt bij paarden die de neiging hebben de mond te openen. Bij het openen ontstaat extra druk op de neus.

dit vondt ik op internet over de mexicaanse neusriem en heeft ds eigenlijk niks met de teuegls te maken maar als ze hun mond open willen doen voelt het paard druk door dat het riempje onder de mond vandaan naar de neus toe loopt

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:06

Ik snap niet dat je zo'n hoofdstel koopt, en vervolgens op bokt vraag hoe de neusriem moet zitten! Mag er toch vanuit gaan dat als je een hoofdstel koopt met een andere neusriem dat je je eerst verdiept hebt in wat je koopt, waarom je het koopt (behalve voor de sier) en hoe het werkt??
Vind mexicaanse neusriem er gaaf uitzien, maar zou m'n lieve welsh het nooit willen aandoen. laat mij maar met het gebroken bitje en engelse neusriem hobbelen...

S_uus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:35

loeckie schreef:
Ik snap niet dat je zo'n hoofdstel koopt, en vervolgens op bokt vraag hoe de neusriem moet zitten! Mag er toch vanuit gaan dat als je een hoofdstel koopt met een andere neusriem dat je je eerst verdiept hebt in wat je koopt, waarom je het koopt (behalve voor de sier) en hoe het werkt??
Vind mexicaanse neusriem er gaaf uitzien, maar zou m'n lieve welsh het nooit willen aandoen. laat mij maar met het gebroken bitje en engelse neusriem hobbelen...

inderdaad ben het met je eens...
asra krijgt ook geen mexicaanse neusriem, het staat gaaf maar nee het hoeft van mij niet
+ dat je meestal EERST verdiept in iets en in de werking ervan VOOR je het koopt... of ben ik nu dom aan het praten ?

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:50

Even gekopieert uit het topic bij haw:
Deze neusriem geeft bij mijn weten meer druk op de neus. Nike wil nogal erg snel te hard gaan dan moet en is niet goed meer terug te nemen vooral als ze wat frisser is. Ik probeer vooral op de zit terug te rijden met teugelhulp erbij. Doordat deze neusriem dus wat meer druk geeft op de neus is ze waarschijnlijk makkelijker tegen te houden/terug te rijden. Wat ook zo is heb ik vandaag gemerkt Buiten is ze meestal superdruk, vooral als ze een keer heeft mogen galopperen. De teugels zo kort mogelijk nemen en moeten blijven trekken of doen om haar tegen te houden/rustig te houden vind ik dus niet zo'n goede manier.(ieder klein beetje ruimte dat ze krijgt pakt ze direct en verhoogd der snelheid als het kan) Niet dat dat allemaal kan verbeteren door deze neusriem, maar het helpt wel. Voor de rest gaan we verder zoals ik al aan het doen was. (oefenen, oefenen en nog eens oefenen)

Ook heeft ze nog wel eens de neiging het bit vast te pakken, haar mond wat open te doen te gaan racen.

Ik weet ook wel zo ongeveer hoe het hoort te zitten. Maar hoor liever dan ook nog van anderen(die er echt verstand van hebben) dat het goed zit. Zodat ik daar bevestiging op heb zegmaar.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:56

Ik weet wel zeker dat toen ChingYi en jij die hoofdstellen kochten jullie er geen idee van hadden dat die neusriemen scherp op je paard inwerken.......

Het gaat jullie alleen maar om de blingbling en nu blijkt dat het je paardje pijn kan doen, hebben jullie daar gewoon sch**t aan !!!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:01

Dan weet je het dus zeker fout..
Ik wist namelijk zeker wel dat deze meer druk geeft op de neus. (dat heb ik altijd ervan gehoord.. trouwens ook vaker dat deze niks extra's deed)

Het kan je paard pijn doen, het hoeft niet. (als je deze niet geweldig strak doet zal hij ook minder hard inwerken)

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:12

Waar gaaaat dit over... *zucht*

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:22

slimmerik schreef:
Ik weet wel zeker dat toen ChingYi en jij die hoofdstellen kochten jullie er geen idee van hadden dat die neusriemen scherp op je paard inwerken.......

Het gaat jullie alleen maar om de blingbling en nu blijkt dat het je paardje pijn kan doen, hebben jullie daar gewoon sch**t aan !!!

Patty heeft er helemaal gaan schijt aan,ze heeft er goed over nagedacht en ze wou gewoon zeker weten of hij nu goed zat of niet.Je kan niet zomaar vanachter je scherm beoordelen wat Patty nou denkt of hoe Nike is vind ik.

Verder staat Nike er leuk mee,haha dat oornetje mag wel een beetje ingekort

Samiyah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:57

Slimmerik, ik vind dat je veel te snel oordeelt. Hoe kan je nou weten wat de ts denkt en met wat voor intenties ze dit hoofdstel heeft gekocht?

Ik weet niet of je het gezien hebt maar ze heeft net uitgebreid haar redenen gegeven voor het gebruik van deze neusriem bij haar paardje en ik zie nergens staan dat het voor de show is..

Ontopic: Ik vind het een mooi hoofdstel, staat Nike erg mooi! Verder voeg ik er niks aan toe, de redenen voor het gebruik van de neusriem heb je al gegeven en ik neem aan dat je zelf wel weet wat het beste voor je paardje is.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:35

jeetje.. wat een discussie...

Als ik mijn mening even mag geven..
Dit hoofdstel is natuurlijk niet een normaal hoofdstel maar heeft
enkele bijwerkingen. En ik denk zomaar ook dat je hem heb
gekocht om de 'Bling Bling' , ik denk eerlijk gezegt wel dat je je
van te voren wat meer had mogen verdiepen in wat je van plan was
te kopen.
Verder vind ik het een best mooi hoofdstel, alleen in vind het niet
echt heel mooi voegen bij je pony.
Doeii

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:38

Citaat:
Vandaag was ik weer koopverslaafd en ook maar dit hoofdstel + nieuwe chaps meegenomen.

Daar blijkt dus uit, dat je zomaar wat heb gekocht zonder er goed over na te denken.

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:39

Ze heeft d'r reden toch al uitgelegd,en als ze bling bling wou kon ze hetzelfde kopen maar dan met een gewone neusriem.Zij zal wel weten welke neusriem goed is voor Nike

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:55

Lisjah schreef:
Ze heeft d'r reden toch al uitgelegd,en als ze bling bling wou kon ze hetzelfde kopen maar dan met een gewone neusriem.Zij zal wel weten welke neusriem goed is voor Nike

Nee hoor ze heeft samen met haar vriendinnetje in de ruitersportzaak gestaan en hebben ieder zo'n hoofdstel gekocht......gewoon die het hardste schitterde.... en nu pas beseft ze wat zo'n neusriem met haar paardje doet. En ze heeft nu dus een overweging gemaakt:

wie mooi wil zijn moet pijn lijden (alleen jammer dat in dit geval Nike de dupe is)

Trinity2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:19

mooi hoor Patty

ik heb net hetzelfde maar dan in het zwart
ik rij recreatief en ik moet zeggen dat mijn paard veel liever dit kopstuk heeft dan een gewoon
dus pijn hier pijn daar, niet waar hoor
sinds het nieuwe hoofdstel is mijn paard veel rustiger bij het rijden en heeft hij veel minder last van dat ding op zijn kop.

Afbeelding

Afbeelding

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:36

slimmerik schreef:
Lisjah schreef:

Nee hoor ze heeft samen met haar vriendinnetje in de ruitersportzaak gestaan en hebben ieder zo'n hoofdstel gekocht......gewoon die het hardste schitterde.... en nu pas beseft ze wat zo'n neusriem met haar paardje doet. En ze heeft nu dus een overweging gemaakt:

wie mooi wil zijn moet pijn lijden (alleen jammer dat in dit geval Nike de dupe is)

Daar kan jij niet over beoordelen,alleen als je erbij stond

Trinity2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:38

ach ja
niet op letten
sommige mensen vinden het zo leuk om iedereen af te breken
terwijl hun uitleg eigenlijkl helemaal niet juist is

Mijn paard is superblij met zijn mexicaanse neusriem en heeft veel minder last

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:02

slimmerik schreef:
Lisjah schreef:

Weetje dat ik jou steeds minder aardig ga vinden... zo niet dan weet je het nu. Overal heb jij je conclusies al bij gemaakt. Terwijl je niet eens weet wat ik er toen in de mensen omging, wat voor redenen ze ervoor hebben gehad. Meent dat je het paardje kent, van foto's en filmpjes die je gezien hebt.
Wat jij zegt is dus echt niet waar!!
Waarom ChingYi dat hoofdstel gekocht heeft weet ik niet (goed genoeg om hier iets over te zeggen)
Mijn redenen heb ik uitgelegd, en als je te eigedunkerig bent in jezelf om mijn redenen te accepten of daarop argumenten of wat te geven en verder te gaan op dat ik daar stond en het hoofdstel die het hardste schitterde en dat ik niks van de neusriem wist en wat je dan ook nog allemaal beweerd, vind ik dat erg irritant en voegd dat er verder niks aan toe! Als je zonodig iemand de grond in wil boren ga dat dan a.u.b. ergens anders doen.

Ik kan zeker wel tegen kritiek, maar door gaan hameren op dingen die al weet ik hoeveel keer gezegt zijn en ik uitgelegd heb om vervolgens weer over hetzelfde door te gaan zonder erbij na te denken of het wel zo is. Nee dan kan ik er dus niet goed meer tegen.
Hoop dat je dat begrijpt.

En natuurlijk kijk je wel naar iets wat je ook mooi vind! Ik ga toch niet iets kopen wat ik niet mooi vind (of het moet echt nodig zijn)

Leandra15; dat hoeft daar niet uit te blijken. je kan ook 'koopverslaafd' zijn en toch dingen kopen waarover je al langer gedacht hebt. alleen doe je het dan eerder. teminste dat is bij mij zo.

Lisjah; idderdaad,, alsof er geen hoofdstellen met gewone neusriemen zijn die ook blingbling hebben.

Trinity2; leuk! Heel fijn dat je paard er beter op loopt!
Nike liep toen ik ermee reed ook een stuk fijner. En niet door pijn! Ik ken Nike goed genoeg ervoor om te weten dat ze dan echt wel zal protesteren.

Sophie_midas & lisjah; dankjullie! Haha ja dat oornetje

XxLiEsJuHhxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:02

heey patty ik vind dat slimmerik zich inderdaat niet in jou kan verplaatsen je weet zelf wel wat je doet en zowieso vind ik helemaal niet dat ze jou en chiny kunne vergelijken,, iedereen is tenslotte anders,, nike heeft altijd met mexicaan gereden zoals je eerder kna leze dus.. hij heeft er geen last van zowiso ik dnek niet dat een mexicaan meer pijn doet dan een andere want een andere heeft toch ook plek op ze neus dat daar de neusriem komt als je die mega strak aantrekt lijkt mij dat dat pijner doet dan een mexicaan. suc 6 paaty verder met nike,, t is een leuke pony en de mexicaan staat hem wel leuk
doei

Trinity2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:17

Pattypaard schreef:
Trinity2; leuk! Heel fijn dat je paard er beter op loopt!
Nike liep toen ik ermee reed ook een stuk fijner.
En niet door pijn! Ik ken Nike goed genoeg ervoor om te weten dat ze dan echt wel zal protesteren.

Gentle zou ook meteen protesteren als hij ergens pijn of last heeft
en dat deed hij met zijn vorige hoofdstel, maar met dit loopt hij heel rustig en braaf.
Zelfs nu kan ik veel gemakkelijker het kopstuk aandoen , hij laat het veel makkelijker toe
Vind het een super mooi kopstuk ook

en ik vind slimmerik ook helemaal niet sympathiek hoor,
iedereen afbreken en dingen komen vertellen terwijl er niets van klopt

Eline_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:27

ik vind het een mooi hoofdstel hoor
En als je paardje het niet fijn vind zitten geeft hij/zij het wel aan denk ik maar ik zou er zelf ook nog wel even naar gaan kijken Maar staat haar goed hoor

Nolicapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:29

Wat is dit nou van toppic ???
slaat tog nergens op !
ruzie meteen ophouden !...
het is tog niet leuk zoeen toppic !...

Trinity2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:40

nee inderdaad
helemaal niet leuk
iemand is fier op haar nieuw hoofdstel en laat fier foto's zien
en dan zijn er van die leuke mensen die alles en iedereen afbreken
helemaal niet leuk

is een beetje kinderachtig he

al bij al
hoofdstel staat super
dat bruin is ook wel speciaal he

Tessaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:12

ja klopt een vriendin van mij heeft ook een mexicaanse neusriem en zij heeft in de ruiterzaak gevraagt wat die mexicaanse neusriem nou deed en wat er anders aan was en toen zeiden ze helemaal niks over dat het zielig was voor je paard en ik vind die mensen die zo stom reageren gewoon zielig sorry dat ik het zeg maar jullie weten helemaal niet wat goed voro nike is en wat niet dus jullie moeten niet zo bot reageren zo
patty het staat super leuk

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:13

hmm dat hoofdstel is niet zo mijn stijl, al staat het wel leuk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:37

Haha,in het begin had ik eerlijk gezegt wel zoiets van "Oh god,het zal toch niet.. ",maar je hebt het uitgelegt,en nu heb ik dus een heel andere mening..
Je koopt idd niet iets wat je lelijk vindt en als je er verstandig mee omgaat dan kan het best.
En Patty gaat er echt wel verstandig mee om!!