Paard wezen kijken..

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:19

Hmm leuk paardje alleen wel kleurtje at snel vies word geloof ik ;0;)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 13:33

Kijk, ik heb foto's gezien van 2 jaar geleden waar hij WEL knap op was.
Ik zou me er niet voor schamen op met zo'n paard op m'n opleiding te verschijnen, niet iedereen heeft immers genoeg geld om een Ferro of Gribraldi te kopen. Er zit trouwens een hele bekende vader achter, maar die naam ben ik alweer kwijt Scheve mond
De bedoeling zou dan zijn om hem binnen nu en een maand hier te hebben. Dan heeft hij ruim 5 maanden de tijd om in conditie te komen, en er weer uit te zien als sportpaardje.

Prisca: Je bent altijd zo lekker positief OK dan!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:35

Ik denk dat je heel trots op jezelf mag zijn als het paard straks in goede conditie is, wat kilo's kwijt is en weer mooi in zijn vacht zit. Verder vind ik jullie een leuke combi en denk ik dat het er super uitziet als het paard ook lekker in goede conditie is.

Je hebt toch ook nog tot september de tijd om er iets van te maken? En je hoeft niet altijd met een super de luxe paard van heel wat euro's op zo'n cursus te komen. Zoals Ingeo al zegt vind ik dat je daar komt om te leren en mij lijkt dit wel een geschikt paard ervoor, ook omdat ie al in het Z heeft gelopen.

Zoals ik in je andere topic ook al zei, heel veel succes met je keuze...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:36

Ik vind jullie wel een leuk stel. En het paardje zal denk ik al heel anders ogen als hij wat kilootjes kwijt is!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:41

ik vind het paardje er hartstikke leuk uitzien! Ik denk dat als je hem eenmaal aan het lopen hebt dat het er echt super uit kan zien. Een die paar kilootjes eraf, dat is het probleem toch niet? Zoals je zei heeft de huidige eigenaresse niet veel tijd meer voor hem, dus als jij er weer lekker op gaat rijden kan ik me niet voor stellen dat het lang gaat duren eerdat die kilootjes eraf zijn. Bovendien heeft het paard het in zich om goed te kunnen lopen en dat is ook al een pluspunt.
Maargoed ik vind het dus wel een leuk paardje en combinatie! OK dan!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:15

Ik vind hem leuk. Alleen een beetje vies Bloos!
Maar ik denk dat daar wel een leuke van te maken is. Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de foto's van twee jaar terug.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:23

Leuk paardje, denk dat je er wel wat van kan maken!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:42

is toch leuk om een paard te zien veranderen. en net wat je zegt nie iedereen heeft het geld, en veel mensen dromen over een eigen paard.
IK zal er trots op wezen en kijk in de zomer maar weer dan zien veel paarden er 'mooier'en beter uit.

succes dr mee

p.s ben ook wel benieuwd naar die fotows van 2 jaar trug

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 17:51

Zoals ik al zei heb ik die foto's helaas niet.. Maar denk maar aan een slanke, kortharige schimmel met veel appeltjes die met veel enthousiasme galopeerd .. Hij zag er gewoon heel anders uit..

Vanavond ga ik maar eens bellen..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:53

ingeo schreef:
phoehh, wat is dat voor mentaliteit, 'met een knapper paard op cursus willen verschijnen' en 'hem maar meenemen op cursus als er eigenlijk niet meer aan gesleuteld moet worden'.

en ik die dacht dat je op cursus ging om vanalles te leren, stupid me .


Sorry maar dat is de mentaliteit van menig ruiter die naar cursus gaat. Helaas ook meegemaakt een vriendin van me ging met een minder paard naar cursus. Terwijl andere met dure paarden en spullen kwamen.
Ze heeft het zwaar gehad met de nek aangekeken enz.... Het is niet leuk om te zeggen maar helaas is het het geval. Er lopen nog genoeg paarden in Nederland rond dus waarom voor de eerste de beste gaan.

Als Ymke tegen die tijd het paard lekker voor elkaar heeft en goed in zin haren waarom niet. Alleen vraag ik me af of dat lukt in een half jaar. Opbouwen kost tijd en vooral lessen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:56

#Ymke# schreef:
Prisca: Je bent altijd zo lekker positief OK dan!


haha is niet zo de bedoeling hoor maar ik ben liever eerlijk misschien wel direct maar ik weet dat een hoop mensen het wel denken maar niet hier schrijven. Sorry ik dus wel. Na 10 jaar op mijn stal heb ik wel een hoop geleerd en nog steeds denken mensen er met dure paarden en spullen het te kunnen ipv goed lessen.

Succes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 18:03

Ik ben heel sterk de voor en tegens aan het afwegen en weet dat het een leuk paard kan worden. Er zit werk aan maar geen werk waar je bij voorbaat al van gaat zuchten.

Kijk, ik weet dat ik nog lang geen anky ben. Kan nog maar een maandje een redelijk nette travers rijden en begin nu eindelijk de keertwendingen onder de knie te krijgen.. Ik WEET dat heel veel mensen op deurne dure paarden & spullen hebben, dat heb ik dus niet. Ik moet alles zelf betalen, mijn hobby, mijn kosten vinden m'n ouders. Ze hebben groot gelijk hoor maar dat houdt gewoon in dat ik geen nieuw zadel kan betalen, maar een 2ehands koop. Ik heb nieuwe laarzen nodig maar de spullen voo het paard zijn belangrijker. Daarintegen hebben mijn paarden genoeg aandacht en te eten, dus ja, waar kies je dan voor. Ik weet dat ik dit paard een goed thuis kan bieden maar dan moet hij het doen met een 2ehands deken en niet met een superdure deken. Maar hij moet wel mee op les, en daar z'n best doen.. oneerlijk verdeelt he Tong uitsteken Schijnheilig Haha!

Beetje offtopic, maargoed.. Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:48

haha maar helaas voor die anderen is rijkunst niet te koop en zijn jullie daar gelijk in! Knipoog
Als je er zo over twijfelt zou ik nog een keer gaan kijken en rijden.. en dan weer overwegen Lachen

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:15

Prisca"]
[quote="ingeo schreef:
phoehh, wat is dat voor mentaliteit, 'met een knapper paard op cursus willen verschijnen' en 'hem maar meenemen op cursus als er eigenlijk niet meer aan gesleuteld moet worden'.

en ik die dacht dat je op cursus ging om vanalles te leren, stupid me .


Sorry maar dat is de mentaliteit van menig ruiter die naar cursus gaat. Helaas ook meegemaakt een vriendin van me ging met een minder paard naar cursus. Terwijl andere met dure paarden en spullen kwamen.
Ze heeft het zwaar gehad met de nek aangekeken enz.... Het is niet leuk om te zeggen maar helaas is het het geval. Er lopen nog genoeg paarden in Nederland rond dus waarom voor de eerste de beste gaan.

Als Ymke tegen die tijd het paard lekker voor elkaar heeft en goed in zin haren waarom niet. Alleen vraag ik me af of dat lukt in een half jaar. Opbouwen kost tijd en vooral lessen.
[/quote]


So hee wat een mentaliteit, mijn ervaring is dat de mensen met de duurste paarden en een anky zadel van 1500 euro ( Ja anky is zo goed he! .. Ach gut ) het beroerdst rijden van allemaal.
Ten slotte zit je daar allemaal niet voor niets, kun je nog zo lekker decadent doen.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:45

Charlotte"]
[quote="Prisca"][quote="ingeo schreef:
phoehh, wat is dat voor mentaliteit, 'met een knapper paard op cursus willen verschijnen' en 'hem maar meenemen op cursus als er eigenlijk niet meer aan gesleuteld moet worden'.

en ik die dacht dat je op cursus ging om vanalles te leren, stupid me .


Sorry maar dat is de mentaliteit van menig ruiter die naar cursus gaat. Helaas ook meegemaakt een vriendin van me ging met een minder paard naar cursus. Terwijl andere met dure paarden en spullen kwamen.
Ze heeft het zwaar gehad met de nek aangekeken enz.... Het is niet leuk om te zeggen maar helaas is het het geval. Er lopen nog genoeg paarden in Nederland rond dus waarom voor de eerste de beste gaan.

Als Ymke tegen die tijd het paard lekker voor elkaar heeft en goed in zin haren waarom niet. Alleen vraag ik me af of dat lukt in een half jaar. Opbouwen kost tijd en vooral lessen.
[/quote]


So hee wat een mentaliteit, mijn ervaring is dat de mensen met de duurste paarden en een anky zadel van 1500 euro ( Ja anky is zo goed he! .. Ach gut ) het beroerdst rijden van allemaal.
Ten slotte zit je daar allemaal niet voor niets, kun je nog zo lekker decadent doen.
[/quote]

Knipoog

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:47

kwa maat past ie goed bij je
en als je een paar maandjes met hem aan de slag bent en het spek plaats heeft gemaakt voor spieren en hij weer lekker los is het een erg leuk beestje is
hij is al drie keer naar het Z gereden, dus lopen kan hij, hij heeft de knopjes

denk dat je een hoop kan leren van het beestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:50

Ik denk dat als je de winterharen en het overtollige vet weg denkt, plus een plens water, er een heel leuk paard onder zit

En je leent hem, ipv kopen, toch net wat anders imo.
Voor koop moet er gewoon meteen een klik zijn, maar voor leen, mag die klik best later komen (of niet)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:04

Er was wel een soort klik, het was niet zo dat ik hem helemaal niks vind/vond. Ik begin hem ook steeds leuker te vinden hoe meer ik erover nadenk.

Ik hou jullie zeker op de hoogte...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 23:01

ik heb net gebelt.... hij komt..
Nu heb ik er een paard bij... knijpen heeft niet geholpen, ik droom weer... Dromen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:10

Maarre, die jas staat je wel goed Haha!
Het is vaker zo dat een paard na een stevige poets/was beurt en wat kilootjes kwijt te zijn geraakt, er totaal anders uitziet. Veel plezier en succes ermee Lachen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:23

Leuk paard en denk die dikke vacht maar weg en dat buikje en dan heb je een heel mooi paard. En so what als mensen je daarom met de nek aankijken zijn ze het al niet waard om mee te praten. Heel veel succes ermee!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:11

Prisca schreef:
Vind hem absoluut niet bijzonder. Er zit veel werk in eer je wat bereikt als je de tijd en de moeite wilt nemen prima. Maar denk toch dat je met een knapper paard op de cursus wilt komen en niet met een paard waar veel aan gedaan moet worden.

Denk ook niet dat het echt eerlijk voor het paard is om hem gelijk mee te nemen op cursus je hebt tijd nodig om alles op orde te krijgen. Zou zeker eens verder kijken er zijn genoeg paarden in nederland. Desnoods neem je een 18 jarige waar alle knoppen op zitten maar wel in orde is en gelijk mee kan beginnen.


het is een leen-paard, als ze deze afslaat is het afwachten of ze uberhaupt een paard kan vinden voor die cursus

en los daarvan, wat nou knappe paarden enzo, rijden moet je, daarmee kom je altijd nog het verste! (ik heb een redelijk knap luxe paard, maar als ik er niet mee rijd maar wat rondhobbel sta ik mooi onderaan op wedstrijden hoor!)

in september begint de cursus dat duurt dus nog bijna een halfjaar! weet je wat je in een halfjaar allemaal kan veranderen?!
zo heb ik jaren geleden een leenpony gehad toen die van mij kreupel stond, beest had manen&voorrpluk als een fries, meer dan 50 kilo overgewicht, geen spieren en was niet vooruit te branden.
na 3 maanden reed ik mee op de brabantse kampioenschappen en wilden allerlei mensen de pony kopen!
en dat heb ik gedaan door er een keer of 5 in de week veel mee bezig te zijn
verder hebben we hier een oud paard van mn moeder, na amper 2 maanden trainen en een keer goed toiletteren zag t beestje er 10 jaar jonger en stukken gezonder uit!

maar ymke heeft sowieso al een beslissing genomen, en de juiste volgens mij Knipoog

plaats iedere 2-4 weken ofzo maar nieuwe foto's, kunnen we het verschil zien *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:17

Op Deurne heb je helemaal geen knap talentvol paard nodig. Het lijkt mij juist slimmer die NIET mee te nemen. Een wat ouder paard die de klappen van de zweep kent en gewoon functioneel kan lopen en functioneel is gebouwd daarmee voldoe je aan de eisen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 01:21

Dus ik heb een goeie keus gemaakt Schijnheilig

Renske, pas maar op met foto's, ik heb een Digitale, dus jullie worden plat gebombadeerd met foto's van ons.. Haha!


nu heb ik nog 1 heeel erg groot probleem...
(wie helpt ons leren springen.. ik ben een bange poeperd Bloos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:24

Als je springen eng vind dan raad ik je voor Deurne toch wel een paard aan wat al een keer M gesprongen heeft. Die helpt je daar wat mee. Bange ruiter op een paard wat groen is met springen vind ik niet verstandig.