Paardenzegening

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 16:02

wiesje, tis niet erg hoor,
op die voorlaatste foto zitik idd scheef, maar op die andere is misschien omdat ik zo'n dikke jas aan had, ik zat scheef of die voorlaaste foto omdat granny nogal zenuwachtig was doordat ik juist achter het broodje moest gaan. Hoe ik erbij kom om zo scheef te gaan hangen op dat moment weet ik niet. Verward
Waarschijnlijk hang ik wat achterover omdat ik op springmaat zat en omdat we een wandeling hadden.
Je mag hier zeggen van de fotos wat je wilt hé Knipoog

Héy indra, alleen Kimmy en Ottawa, kimmy's zoon zijn er nog.
Tacha heb je waarschijnlijk ook gekend hé, dat was die gevlekte pony.
En van de paarden op je lijstje is er alleen nog maar Lady.

Met de pony's weet ik niet goed wat er met ze was maar Dorus had iets verschrikkelijks aan zijn rug. Erna heeft in de weide een ongeluk gehad, Ze was te snel aan het galopperen en ze in tegen de draag gelopen en ze hing was met haar staart en ze heeft dan nog een klop van een ander paard gekregen. Denk dat haar been gebroken was; erna was ook een superpaard hé die was zo een beetje van Roger.
En van de rest weet ik het ook niet maar Figaro moet je ook zeker en vast gekend hebben.
Ann Jaxens geeft les aan de pony's en Roger aan de paarden. Ik heb dus les van Roger.

Een paardezegening is iets wat gebeurd op sint elooi of sint hubertus. Dan gaat de manege naar de kerk of komt de piester naar de manege met een altaar dat dan in de bak staat.
Dat is er eerst een mis waarin er stukjes brood gezegend worden en nadien gaat de pastoor dan nog met die borstel in wijwater en zwaait ie daarmee zodat de pony's een beetje weiwater op hun hoofd krijgen en dan mogen ze een gezegend broodje eten.

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:20

Zeg indra, ik zal zo snel mogelijk foto's van punky en star op mij profiel zetten.Ze verdienen daar een mooi plaatsje en dan kan je ze daar gaan bekijken. *LOL*

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:29

ken je bolle niet?
En wotan?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:33

trouwens die foto's zijn een beetje vaag, vind je niet?

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:45

hoi ik heb ook een haffie ben ook een belg en heb net de zelfde peesbeschermes Haha!

even een foto waar je dat goed kan zien en jah ik weet het ik zit een beetje te ver naar voor op deze foto
Afbeelding

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:02

Pouskintje schreef:
Héy indra, alleen Kimmy en Ottawa, kimmy's zoon zijn er nog.
Tacha heb je waarschijnlijk ook gekend hé, dat was die gevlekte pony.
En van de paarden op je lijstje is er alleen nog maar Lady.

Met de pony's weet ik niet goed wat er met ze was maar Dorus had iets verschrikkelijks aan zijn rug. Erna heeft in de weide een ongeluk gehad, Ze was te snel aan het galopperen en ze in tegen de draag gelopen en ze hing was met haar staart en ze heeft dan nog een klop van een ander paard gekregen. Denk dat haar been gebroken was; erna was ook een superpaard hé die was zo een beetje van Roger.
En van de rest weet ik het ook niet maar Figaro moet je ook zeker en vast gekend hebben.
Ann Jaxens geeft les aan de pony's en Roger aan de paarden. Ik heb dus les van Roger.


Otawa ken ik als 1 week oude veulentje Haha!
Duke, is die er nog? En idd, Figaro heb ik nog gekend. Erna was idd erg leuk. Grappig dat Lady nog leeft, die moet echt al onzettend oud zijn!

Geeft Ann daar nog steeds les?? Ann met de rode krulletjes? Zij heeft mij leren rijden. Vond ik echt een top-instructrice, zij heeft mij echt recht leren zitten door vaak drie kwartier per uur te moeten doorzitten (auch!).

Ik moet zeker nog eens langs komen, want Roger en Monique kennen ons gezin zeker nog.

Ik zal ook eens een foto inscannen van mij als ukkie op Punky.

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:50

ja? cool eens zien hoe erg Punky verouderd is. En het is idd nog an met de rode krullen.Heb je foto's van Ottawa als veulen?

Waarschijnlijk zal ik een andere lady bedoelen want vroeger weet ik dat er ook nog eens een lady is geweest.

Nathanlover, idd de foto's zijn wat vaag, tjah, zon oude bak van een scanner maar goed, het gaat nog.

Kellykeuh, ze zijn echt tof he die peesbeschermers