Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 22:50

had op bokt al veel goede verhalen over Harnessmaker gelezen, en vandaag kwam hij naar hoogeloon om te kijken wat hij van mn zadel kon maken


en er wachtte een grote verrassing toen het zadel uitelkaar gehaald was...want er zaten maarliefst 7 soorten vulling in

heb dit zadel 4,5 jaar geleden nieuw gekocht bij een ruitersportzaak hier in de buurt die erg goed bekend staat, zadel is toen aangepast en later door een ander nog bijgevuld en ik heb er tot okt '04 erg veel plezier van gehad, tot ik er een rit van 40 km mee had gereden en dit het resultaat was

het zadel zie je in bult-vorm nog op zn rug
Afbeelding

Afbeelding

paar dagen later
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

na een kleine week waren de bulten weg, en ineens gingen de haren loslaten op die plek...
Afbeelding

Afbeelding

weer wat later kwamen er witte haartjes op die plek terug
Afbeelding

uiteindelijk een winter lang witte plekken gehad, 2x zo groot als de kale plekken waren, in t voorjaar werden de haren bruin en nu kwamen er weer witte haartjes die hopenlijk nu het zadel weer goed ligt ook weer zullen verdwijnen


zadel was na de drukplekken weer aangepast door dezelfde zeer goed bekend staande ruitersportzaak waar ik het gekocht had en wonder boven wonder werden de witte drukplekken weer bruin!
maar een halfjaar later had ik zo mn twijfels en voelde t zadel wat bobbelig aan de onderkant, dat is toen netjes opgelost door diezelfde zaak, maar hij lag nu inmiddels wéér niet goed, en Q werd steeds vaker chagie en begon zelfs te happen bij het opzadelen!
ook had hij iets verdikking op zn rug waar die oude drukplekken zaten, het was maar minimaal maar toch niet de bedeling

maar toen we dus zagen wat er in het zadel zat, en zelf voelden wat een rare proppen er in zaten wat dus echt flinke bobbels zijn als je er met je had op duwt, dan was het niet moeilijk om te bedenken dat het voor Q echt niet prettig was een zadel met zo'n vulling op zn rug

hier zagen we al wat verschillende soorten vulling eruit komen...
Afbeelding

Afbeelding

we hadden:

1. paarden/varkenshaar in het zwart
Afbeelding

2. hetzelfde soort haar maar dan ander kleurtje
Afbeelding

3. soort gele poetswatten van een auto
Afbeelding
Afbeelding

4&5 waren 2 soorten grijze wol
Afbeelding

nr 6. is een paar stukken van een gaasje
Afbeelding

en tot slot soort numer 7, witte wol
zowel in grote zachte plukken als in harde kleine bolletjes/proppen
Afbeelding

Afbeelding

en de hele zooi bij elkaar
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


dus alleen aanpassen&bijvullen was geen optie, alles eruit en goede vulling er terug in

de zachte nieuwe vulling
Afbeelding

en hier zit alle vulling erin
Afbeelding

daarna het zadel in elkaar gezet en weer gepast op Q, stukken beter! zadel draagt weer overal goed en geen gekke bobbels vulling er meer in
daar nog geen foto's van, had mn eigen digi niet bij en van deze waren de batterijen leeg

oke het kost wat, maar het resultaat mag er zeker zijn én het zadel past ook nog eens op mn 3 jarige dus voor nu klinkt alles erg positief, kan niet wachten om t gaan rijden, kijken of ik al snel verschil merk aan Q en aan zn rug!

Patrick bedankt

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:01

Belachelijk wat ze er in durven stoppen in zo'n zaak!!!!!
Ik heb es gezien dat ze (vanuit een gerenomeerde zaak hier in de omgeving) zelfs kranten eruit haalde... valt je bek toch van open ???? !!!!
Fijn dat het opgelost is!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:07

wow!!!
best schrikwekkend zeg!!
paasei heej!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 23:07

ik snap het ook echt niet! zadel is 3x door de zaak aangepast waar ik het gekocht heb en 1x door een andere zadelmaker, hoe kunnen 2 mensen er 7 soorten zooi in stoppen
stond een tijd terug hard te lachen toen bij het zadel van een vriendin er alleen varkenshaar in bleek te zitten, maar wat hier voor zooi uitkwam lijkt helemaal nergens naar, sowieso kunnen 7 materialen nog 1 geheel vormen
echt belachelijk! en dan te bedenken dat ik juist naar de zaak ging waar ik hem gekocht had, ook al was opvullen daar veel duurder dan bij anderen die ik ken, en dan denk je het goed te doen heb je nog zo'n troep erin zitten en erin gepropt ipv loshalen, vullen en weer dichtmaken...
vond t vandaag super om te kunnen zien hoe t in zn werk gaat en weet dan tenminste ook wát er in zit ipv een winkel te vertrouwen en er dan later dus achterkomen wat een ellende erin zit...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:09

na jou verhaal wil ik denk ik niet weten wat er in mijn zadel zit..
maar valt heus wel mee maargoed,
als je denkt iemand te vertrouwen en je hoort dot..
dan schrik je wel even!!

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:32

Pfffff wat een troep zeg.
Ik vind je über-netjes door de naam van die zaak niet te noemen.
Zelf ben ik wel erg nieuwsgierig geworden eerlijk gezegd.....

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:33

jeeetje zeg hier schrik ik wel van dat het zo gebeurd in een professionele zaak, gelukkig is het nu opgelost...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:40

Ik was dus die vriendin met het varkenshaar in mijn zadel. Patrick is ook bij mij wezen kijken maar had helaas (door het opvullen van Renske's zadel ) niet genoeg vulling bij. Hij komt dus nog terug hihi...
Ik stond er van te kijken dat hij zei dat mijn zadel zeker wel aan te passen was aan Liekie's rug. Ik was al bang dat ik mijn fijne zadel moest inruilen op een ander zadel

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:01

Renske, ga je ook met dit verhaal terug naar die zaak??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:35

Volgens mij kan ik mij nog wel herinneren wat voor zadel jij hebt en nu weet ik ook waarom ik niet enthousiast ben over dat merk

Ik heb er wel eens aangedacht om mijn oudere Passier eens zo'n behandeling te laten ondergaan, maar ik wordt altijd een beetje bang als ik zo'n ontleed zadel onderdeel zie liggen

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:36

Mijn zadel is nog best nieuw en nog nooit opgevuld, ik ben best benieuwd wat er bij mij in zit!

CaylinnMae
Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:42

Als het goed is komt Harnessmaker donderdag ook bij mij om mijn KN (opnieuw) op te vullen
Ik hoop niet dat er zo'n raar boeltje uit komt als bij jou, aangezien hij al 10 jaar oud is en ik hem dus 2e hands heb gekocht

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:41

Hoi bij mij is hij vorige week langs geweest.
Echt waar ik heb een ander paard terug (zie mijn topic nieuw paard terug door harnessmaker bij paardenpraat)
Echt waar die nep zadelmakers, laat ze allemaal de ***** krijgen!!
Zij hebben een hele hoop paarden aan rug klachten "geholpen"

Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:44

Jeetje da's echt niet normaal!
ga je er nog mee terug naar de zaak waar je het zadel vandaan hebt, en hebt laten opvullen?

Sha_r0n

Berichten: 1429
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Enter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:02

Oeeh kzou ze willen aanklagen.. Hadden ze het eerder ook al op maat gemaakt?!
Stelletje sukkels hihi.. Maar super dat j nu wel een passend zadel hebt... :D

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 12:33

@ sjuim, het is een kieffer, heb thuis nog 3 andere kieffers, helaas door dezelfde zaak bijgevuld op 1 zadel na...t is dat ik die andere zadels zelden gebruik en de enige die wel gebruikt wordt op mn moeder's paard ligt en nog zo nieuw en weinig gebruikt is dat die nog niet bijgevuld is
de rotzooi die erin zat heeft niets met kieffer te maken, maar met een ruitersportzaak die de moeite niet neemt om nog goed werk te leveren ook al staan ze hier zo goed bekend!

teruggaan kan helaas niet, ik heb het zadel bij de zaak waar hij nieuw gekocht is laten aanpassen en later nog laten bijvullen
die laatste keer was ik er niet tevreden over(bobbels voelde je in de kussens) en ben ik bij een andere zadelmaker geweest, die een stuk van een spijker uit mn zadel haalde die hij met vullen tegen was gekomen...
die had dus wel het zadel uit elkaar gehaald en bijgevuld en weer in elkaar gezet, wat de eerst zaak ni thad gedaa, die hadden een sneetje in het leer gemaakt en zo de vulling erin gepropt

maar ook daarna was ik weer niet helemaal tevreden, maar da was meer ivm hoe het zadel lag en dus weer naar de 1e zaak teruggegaan en gezegd dat ik wilde da ze thuis kwamen kijken hoe het zadel lag en het zouden aanpassen+die bobbels eruit zouden halen, dat komen kijken doen ze alleen as je je zadel daar gekocht hebt, dus vandaar dat ik weer naar die 1e zaak was geweest

toen zijn ze ook netjes thuis komen kijken en passen, zadel meegenomen en 2 dagen later kon ik het ophalen, bobbels waren er zo te voelen uit en het zadel kiepte niet meer naar achter
daarna een hele tijd tvreden geweest, drukplekken werden weer mooi bruin, tot dus begin dt jaar ik merkte da Q steeds vaker chagie was met opzadelen en een kleine verdikking op zn rug kreeg

omdat ik dus tussendoor bij een ander ben geweest zal ik niets gedaan kunnen krijgen van die ruitersportzaak, behalve dus dat het een dure les is geweest, zowel qua geld maar erger nog voor Q zn rug!!!
de andere zadels worden dus als ze opgvuld moeten worden, niet meer in de buurt weggebracht maar dan vraag ik Patrick weer, dan zie je tenminste wat er gedaan wordt en dan heb je een fijn en correct gevuld zadel!!
maar ik ben dus bang dat mn vzh zadel met dezelfde zooi volzit, omdat die bij dezelfde is opgevuld en dat zadel heb ik al bijna 10 jaar dus ja die is al een paar keer bijgevuld en veranderd(was eerst voor mn pony later voor Q) dus daar kan ook grust zoveel ellende inzitten

maar ik kan er nog niet over uit dat ze zo'n prutswerk geleverd hebben, dan denk je naar een goede zaak te gaan en krijg je zoiets..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:43

Dat ziet er idd niet best uit.

Mijn stubben moet ook nog passend gemaakt worden op Wise, die is nu ongelijk opgevuld, ook zoiets leuks, maar ik rijd er nog niet mee.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:54

Zo, das heftig!!!
Niet normaal, dan ga je wel nadenken, maar welke zadelmaker kun je in godsnaam wel vertrouwen...

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:20

OMG, morgen komt Patrick bij mij op stal om mijn stokoude Passier GG aan te passen voor mijn (nog niet ingereden) driejarige. Ik ben echt heel benieuwd wat hij daarin gaat vinden!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:37

Jezus, hier schrik ik echt van. Je had al gezegd dat er troep uit je zadel kwam, maar zelfs dit had ik niet verwacht! Ik ben d'r even beduust van
Echt kl*te als je denkt een goede zadelmaker te hebben en je ontdekt dit!
Het is iig erg fijn dat Patrick het zadel opvult waar je bij staat, dan weet je iig zeker dat er niet nog meer rotzooi in gepropt wordt.
Ik ben erg benieuwd hoe blij Q dadelijk is met zijn über zachte kussentjes

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:05

Heb ik ook gehad, hem mijn zadel toen goed laten opvullen door een bekende ruiterzaak en op een gegeven moment deed me paar erg vervelend. Heb toen een andere laten kijken en daar moest ook echt alles eruit! En wat er in zat leek wel een beetje op de foto's hierboven. Zaten ook allemaal bobbels enz. Nu blijkt weer dat het zadel helemaal niet past, dus moet weer aan een nieuwe :S:(

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:48

Jeetje het zal je maar gebeuren zeg! Ik zou me kapot schrikken als ik mijn paard vol met bulten zie staan en de haren los gaan laten. Gelukkig is het nu opgelost ik hoop dat je weer lekker ermee kunt rijden!

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:04

Getsie, dat is schrikken!

De zadelmaker waar ik m'n zadel altijd op laat vullen heeft me ook wel eens laten zien wat er allemaal uit een zadel kan komen, maar dat van jou slaat toch wel alles!

Nu maar hopen dat je weer lekker aan de slag kunt nu je zadel weer super de luxe in orde is!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:13

Jeetje mina! Echt schan-da-lig!!! Wat zal Quentin blij zijn met de nieuwe vulling.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:37

Jeetje, wat ze daar allemaal in hebben gedaan! Quentin zal niet weten wat hij voelt nu
Ik zit ook nog steeds met een niet goed passend zadel, maar ik ben het even echt moe.......