Ook Haflinger James heeft weer een frisse duik genomen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Ook Haflinger James heeft weer een frisse duik genomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 00:57

Gisteren was het al heerlijk weer voor een frisse duik. Hond ook mee en op weg met James naar het water.
James vindt het helemaal geweldig. En ik ook.
Heb er een filmpje van.

Vandaag was het nog warmer, dus tijd om weer wat verkoeling op te zoeken. James wist al direct waar we naar toe gingen... het water! En hij had er weer zin in. Zijn weide maatje Eelay was ook mee. Eelay is nog jong dus James mocht eventjes voor doen hoe je moet zwemmen.

Men neme een flinke aanloop en plonsen met alle plezier het water in.
Afbeelding

Afbeelding

En eenmaal in het water... genieten maar.
Afbeelding

Even wat baantjes trekken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En er weer uit.
Afbeelding

Van zwemmen krijg je honger, dus even een hapje eten.
Afbeelding

En er weer in!
Afbeelding

Kom je er ook in Eelay? Het water is lekker!
Afbeelding

Ik doe nog wel een keer voor hoe je er in moet plonsen.
Afbeelding

Afbeelding

Zo James, het is tijd om weer terug te gaan.
Afbeelding

Moe, maar voldaan.
Afbeelding

Info, heb een touw om z'n hals om te voorkomen dat ik James in de mond trek.
James kan de hele waterplas lopen over de bodem, dus hij zwemt niet echt ;)
Eelay is tot de enkels het water in gegaan. Het begin is er!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 01:04

zo wat zullen die paarden schoon zijn :D

KM_Ris

Re: Ook Haflinger James heeft weer een frisse duik genomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 01:08

Leuk joh !,
gaat iets beter als de vorige keer he haha :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 01:14

Franka, ja wordt hij best schoon van hihi.
Tringtring, dit water is geschikter om te zwemmen. :j

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 01:18

hoef ik met die van mij niet te proberen hoor, die springt met 4 benen de lucht in :')
was hij niet eerst bang ?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 01:21

Jammer dat ie van jou het niet durft. Is namelijk het leukst wat je kan doen met dit weer.
Vorig jaar hebben we voor het eerst een grote waterplas opgezocht. Daar wilde James met geen stok in. (Niet letterlijk :') ).
Eerst z'n enkels en toen hij eenmaal door had dat het best lekker was wilde hij er verder in. Sindsdien heeft hij de smaak te pakken en gaat hij vrijwel overal het water in.
Ikzelf (en James trouwens ook) inspecteren het water wel altijd van te voren als we er nog niet eerder zijn geweest. Maar deze waterplas is ideaal. En zo lang het kan, blijven we gewoon naar deze waterplas gaan. Want hij kan hier overal lopen en is goed te overzien. En het water is lekker aangenaam. Geen koude stukken, waar hij eventueel kramp van kan krijgen oid.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 01:25

oke dan ga ik nog maar eens wat oefenen :+
ziet er in ieder geval heel leuk uit :j

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 01:42

Het plezier spat ervanaf! _O_ :D
Mag ik vragen waar dit is? :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 01:43

Hoe weet je eigenlijk hoe diep de waterplas is etc. ? Vraag je dat bij de gemeente/stad aan of ga je cm voor cm zelf de bodem van het water "afvoelen" of er putten zitten ? Zou zelf ook eens in een waterplas gaan er mee waar weet echt niet hoe ik moet beginnen er aan. Waterplassen waar echt aangegeven staat "veilig voor paarden" heb ik hier niet.

Leuk touwens, gaat er echt enthousiast in.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 02:01

Nienke, dit is net even buiten Geesteren. Het is een overloop weiland voor overtollig regenwater.
Hetlevenwint, hier zitten geen putten in. Ik heb gezien hoe dit aangelegd is. Ik ga geen water in dat ik niet vertrouw. Wil wel langer van m'n pony genieten dan nu. Het is een overloop, soms staat ie droog. Het water komt vanuit de zijkant. Is te zien op de foto waar ik er met James uit ga. Daar is een pijp die in contact ligt met een beekje. Als die beek te vol is komt het water via die pijp in deze overloop. Ik kom trouwens niet met James bij die pijp in de buurt. En ik wist van te voren dat dit niet zo diep was. Heb voordat ik hier in ging zelfs nog gekeken of de bodem wel hard genoeg is. Niet dat James in het zand blijft steken met z'n hoeven. Hier zwemmen ook mensen, honden ed... Het is maar klein, maar juist daarom erg geschikt. Je kan overal lopen. Denk dat het diepste punt 1.40/1.50m is.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 02:06

Dat is handig zeg ! Weet het hier echt niet in de buurt hoe diep de plassen zijn die met wat lijken voor eens stapje voor stapje te gaan proberen, zou de gemeente dit kunnen weten ?
Was niet als slechte kritiek bedoeld trouwens (ben zeker dat je niet ongecontrolleerd ergens in gaat, was in het begin van je topic voor mij meer dan duidelijk). Interresante uitleg trouwens.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 02:09

Kun je mij misschien een foto via Google maps sturen oid van de precieze plek?
Ben erg benieuwd namelijk! :D
Geesteren is prima te doen als buitenrit en even zwemmen is altijd leuk! :))

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 02:20

hetlevenwint, vragen aan de gemeente kan altijd, of ze het weten is een tweede. :D
Ben je in je omgeving zelf wel eens gaan zwemmen zonder paard? Dan heb je misschien al een eerste indruk of het eventueel geschikt is om je paard mee te nemen. Gewoon ff op onderzoek uit gaan. Heb ik ook gedaan van te voren. En neem altijd iemand mee.
Het blijft natuurlijk altijd een gok wat er op de bodem ligt. Glas, een baksteen of iets dergelijks... dat weet je niet.

Nienke, dat zal ik morgen ff doen. Ik denk dat ik zo maar even ga slapen. Morgen weer vroeg dag haha. Maar ik denk dat het wel goed te doen is voor je. Zal wel een lange rit worden, maar wel de moeite waard.
Weet je waar het pinksterconcours altijd gehouden wordt? Daar is het. Maar zal het morgen ff voor je opzoeken.

edit, googlemaps is niet up to date, die plas staat er niet op (op foto). Maar het is aan het begin van de meiweg.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 02:27

Nu ik kan het inderdaad een keer vragen, wie weet. Gaan zwemmen langs hier behalve in het zwembad niet echt, is eigenlijk ook wel een idee. Dankje Chasey en nog veel plezier met zwemmen met je waterpaard James :).

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 02:40

Ooh daar! Nu ik erover nadenk weet ik het al! Dat is inderdaad nieuw ja!
Daar ga ik binnenkort dus even lekker heen! :D :))

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 02:41

zo nieuw toch niet meer, 2 jaar ofzo haha? Ja moet je doen! Is leuk! Dan wil ik wel de foto's zien haha. Ik ga nu echt naar bed.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 02:57

Dan ben ik al heel lang niet op het pinkster concour geweest! :')
Camera gaat dan zéker mee! :D :))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:39

Wat een mooie Haf zeg!! :oo <3

En leuk hè zwemmen! Blijft geweldig en inderdaad het leukste wat je kan doen met dit weer. Maar ik wil je wel aanraden voor de volgende keer om niet te blijven zitten op zn rug. Je zit 'm zo namelijk best wel in de weg. Je kan het beste op je buik op zn rug gaan liggen met je benen languit achteruit en dan inderdaad dat halstertouw om zijn nek vastpakken. Dan zit je hem helemaal niet in de weg en kan hij vrij zwemmen terwijl hij jou meetrekt door 't water!! Ook prachtig om te voelen hoe 't water over je schouders vloeit trouwens :P

Veel plezier nog!!! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 09:28

Dankje, :D
Maar ik denk dat ik een aangespoelde walvis word als ik op hem ga liggen, aangezien James niet echt gaat zwemmen, maar over de bodem blijft lopen en dus niet dieper het water in komt. Ik til mijn benen op zodat die minder water regen houden. Ik denk zelf niet dat ik hem zo in de weg zit. Heb je de eerste shot van het filmpje gezien? Hij gaat echt snel door het water. Als ik hem echt in de weg zou zitten, zou hij denk ik met moeite door het water gaan. Dat doet hij absoluut niet. Maar bedankt voor het meedenken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:05

Oh hij is niet echt los?! Aangespoelde walvis :')
Ja, zo heb ik het geleerd in Frankrijk, toen ik voor het eerst ging zwemmen met paarden :P Maar dat is écht zwemmen, helemaal los van de bodem. En zo doe ik het nu nog bij mijn Fries. Werkt voor ons het beste.
Maar als hij inderdaad gewoon loopt zie ik het nut niet van erop gaan liggen :P Haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:06

Leuke foto's, james is zo te zien echt een water rat.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:09

Filmpje is echt super. Hij wil zelf gewoon heel graag dat water in. Leuk gezicht!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 10:16

xXutopiaXx, Haha nee eigenlijk 'zwemt' hij dus niet echt. Als het dieper is en hij moet echt zwemmen blijf ik er ook niet meer op zitten. Heb ik 1 keer gedaan omdat we een nieuw water op hadden gezocht. We wilden naar de overkant (oversteek was hooguit 10m breed, dus ik dacht we gaan ff naar de overkant) maar ineens was het zo diep dat hij geen bodem meer voelde! Hij had toen echt moeite met boven blijven. Ik ben er toen op blijven zitten omdat ik niet wist wat ik moest doen. Ik stond zelf namelijk ook te kijken dat er geen bodem meer was. We schrokken allebei. Op dat moment had ik er inderdaad beter naast kunnen hangen! Want toen zag ik hem echt in de weg. :j
Maar ik weet niet of ik nog naar dat water ga, vast wel een keer. Maar dat is veel verder weg. En dit water is veel geschikter. :j En heul dichtbij! :D

Marlis, Ja hij is er echt dol op! Ik moet oppassen dat hij niet TE snel het water in springt, want dan ben ik bang dat hij zo weer eens koppie onder gaat. Ik moet hem voor zijn eigen enthousiasme soms wat beschermen/tegenhouden. Maar jou Peeps vindt het ook prachtig of niet? :D

x_Irisje_x, ja hij wil er continue in! Hahaha. Gisteren moesten we 'noodgedwongen' even op de kant blijven wachten, omdat Eelay een poging deed dichter bij het water te komen. Als ik er dan met James in zou gaan, schrok Eelay een beetje van de golfjes die wij veroorzaakten. Dus we moesten even een pauze nemen, maar dat vond James niet zo leuk haha. Gekke Maflinger is het toch ook!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:08

Het plezier spat er echt van af! Heerlijk zeg