Mariska en Nike(veel, + vraag)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Mariska en Nike(veel, + vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 19:57

heb nog wat foto's van mariska en nike gemaakt...deze zijn van vandaag...zijn in de regen gemaakt Clown en zijn ook wazig (de bruine is nike en de andere mariska)
AfbeeldingHier kwamen ze aan Haha!
Afbeelding
AfbeeldingNike
Afbeelding Ach gut staat wel erg oppe voorhand Tong uitsteken (vind ik zelf een leuke foto Pling )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=GK8MQ6XK Haha! [/img]
AfbeeldingMariska heeft iets alse iets gehad heeft en dan doet ze altijd dit Vingers aflikken (soort van boertjes laten) ze zeiden me dat dat te maken heeft met ademhalingsproblemen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingwazig Bloos Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingnike met max de ezel Clown
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingNike in galop Vork
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingMax

en nog wat foto's van dinsdag...
toen is toch zo iets sjattigs gebeurt Haha! Haha! Haha! toen ik daar aankwam lag nike in de wei...toen ben ik daar rustig heen gegaan en erbij gaan zitten toen ze niks deed. toen lag ze laterna haar hoofd op mun benen en is toen gaan slapen Ach gut Dromen Vingers aflikken toen heeft ze even geslapen en toen kwam een meisje op een pony langsrijden....daar keek ze heen en toen ging ze helemaal languit liggen. even later (10 sec. ongeveer Vingers aflikken ) deed ze haar benen recht en ik maar opgestaan en een stukje weggelopen want ze wou gaan rollen. Nike gaan rollen en toen ze klaar was stond ze op en kwam ze zo kei lief naar me toe *o/* Hyper!
Afbeeldinghet oog van nike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingmax de ezel in het zonnetje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingmax met herman het hangbuikzwijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingMariska met Ester de geit

heb nog een vraagje...vinden jullie mariska nu dik/stevig/gewoon/te dun/mager ????
groetjes patty

LittleKathy

Re: Mariska en Nike(veel, + vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:04

Volgens mij ziet mariska er wel goed uit; op een foto staat ze een beetje vreemd, maar zover ik kan zien is ze niet te dun. Nike ziet er wel slecht uit...

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:07

patty over je vraag ik vind mariska eigenlijkt te dun want je ziet haar ribben en zeker omdat ze wat ouders is mag ze wel iets dikker
maar de foto's zijn wel heel erg leuk en zeker als nike in galop komt aan rennen

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:07

hoe bedoel je dan slecht? Bloos Verward

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:10

Ik vind ze er allebei niet goed uitzien hoor...
ze zijn wel heel schattig Bloos Knipoog Pling

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:13

wat vind je dan slecht? Bloos vind zelf nike ook ingevallen bij de kont zegmaar

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:20

hoi

ik vind ze wel aan de magere kant, maar ja.
wat me meer verontrust is dat ik heel veel dingen zie die echt gevaarlijk zijn voor de pony's hoor!!
rollen prikkeldraad in het land, touwen en zo over de staldeur, losse emmers in de wei, teugels van een opgehangen hoofdstel op beenhoogte..
ik zeg het niet om even te gaan lopen zeuren, ik wou je wel even waarschuwen en vragen of je dat misschien wilt opruimen ofzo...

dat wat die vos doet, dat boertjes laten, dat is volgens mij een verkapte vorm van luchtzuigen,en het is dus raadzaam om daar iets aan te doen,luchtzuigen kan koliek veroorzaken.

wel heel lief van dat bruine paard dat hij bleef liggen!!

groetjes loveblacky

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:22

ik vind ze inderdaad bijden erg slecht uit zien....

te mager

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:32

lieferdje schreef:

te mager

Idd. Ik vind ze ook wel wat mager.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:39

ok. vond ze zelf ook wel al wat aan de magere kant maar de eigenaars vinden weer dat ze zo goed zijn. k voer ze nu wat meer hooi bij. (dat je bij mariska de ribben kan zien is vanaf 1 week ongeveer)

aan de dingen in het land kan ik niet zoveel doen omdat ik er niet aan mag komen. wat je bedoelt met prikkeldraad...het is geen prikkeldraad maar een soort van gaas ofzowiets (niet dat dat niet gevaarlik is)
maar de dieren zijn wel aan alles gewend...er staan ook stapeltjes met houd enz. in de wei (kan ik ook niks aan doen)
de emmers ruim ik normaal altijd op...de kinderen daar leggen ze altijd in de wei of doen ze bij de pony's in de stal Bloos Bloos Bloos
dat over de staldeur had ik daar even neergelegt om te gaan gebruiken. zowiets laat ik nooit liggen daar ofzo.
het hoofdstel heb k later ook opgehangen in het 'hooihok' (wat je ziet waar nike en max op staan)

maar bedankt voor jullie reacties
groetjes patty

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:45

Mariska valt op zich wel mee, haar vacht is wel wat dof en ze mag wat meer ''body'' krijgen. Nike had ik al gezegd en rollen gaas/prikkeldraad of wahatever horen niet in een wei thuis! Ook al zijn ze er aan gewent; als ze een keer paniekeren dan komen ze misschien wel vast te hangen.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:48

LovesSaartje schreef:
lieferdje schreef:

te mager

Idd. Ik vind ze ook wel wat mager.

Mariska is wel wat mager jah, maar denk ook aan haar leeftijd, ze is ook al oud, maar nog erg fit en wat Nike betreft dat valt reuze mee hoor Ja achterbij de kont is ze wel een beetje ingevallen, zoals Patty al zei en soms zie je de ribben wel eens(meestal na het rijden) maar voor de rest valt het reuze mee Knipoog Haha!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:50

ok Knipoog zal het de eigenaars eens laten lezen...misschien doen ze er dan wat aan

wat chingyi zegt klopt wel.
mariska is 26 bijna 27 en fit dat ze is (niet dat oudere of ong. hetzelfde dat niet kunne zijn)

bedankt voor jullie reacties...groetjes patty

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:52

Das idd een behoorlijke leeftijd! Misschien moet het voer wat worden aangepast, omdat ze toch al wat meer op leeftijd zijn. Oudere paarden hebben een heel andere vertering dan jonge paarden en ze hebben vaak iets extra's nodig!
Succes ermee!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:56

ok. ze krijgt nu basis-sportbrokken. soms wat slobber-mash en iedere dag wortels en natuurlijk ook hooi. en ze staat overdag in de wei
zou ze nog iets extra's moeten denk je?
groetjes patty

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:02

Afbeelding

Ik was hier wel benieuwd naar, en ik ben er niet blij mee dat dat met ademhalingsproblemen te maken heeft..
Mijn verzorghengst doet dit namelijk al een tijdje, maar niet alleen als ie gegeten heeft ofzo..
Hij heeft dit heel erg, en de dierenarts moet binnekort toch komen omdat ie helemaal niet zo lekker is..
Ik zal dit morgen eens ff aan de eigenaren vertellen..

iig bedankt Tong uitsteken dan weet ik al iets Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:04

Misschien is het beter als de DA eens komt, om ze eens helemaal na te kijken> ook de tanden! Worden ze ook op tijd ontwormt? Misschien is een vitamine-spuit een idee. Misschien qua voer kruiden-musli en maismeel om wat meer vet aan het lijf te krijgen. Basisbrok is goed hoor, maar er moet wat bij. Hoeveel basisbrok krijgen ze per dag? En hooi is ook belangrijk! Een paard moet de hele dag kunnen eten!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 21:06

x_shirley_x schreef:
Ik was hier wel benieuwd naar, en ik ben er niet blij mee dat dat met ademhalingsproblemen te maken heeft..
Mijn verzorghengst doet dit namelijk al een tijdje, maar niet alleen als ie gegeten heeft ofzo..
Hij heeft dit heel erg, en de dierenarts moet binnekort toch komen omdat ie helemaal niet zo lekker is..
Ik zal dit morgen eens ff aan de eigenaren vertellen..

iig bedankt Tong uitsteken dan weet ik al iets Lachen

ow...das niet leuk ze hebben mij dus verteld dat dat iets met ademhalen te maken had..dus dat ze dan iets had van ademhalingsproblemen...maar of dat klopt.....hoorde net hier dat het ook iets kon zijn van een verkapte vorm van luchtzuigen en dat dat koliek kan veroorzaken.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 21:13

manonnetjoe schreef:
Misschien is het beter als de DA eens komt, om ze eens helemaal na te kijken> ook de tanden! Worden ze ook op tijd ontwormt? Misschien is een vitamine-spuit een idee. Misschien qua voer kruiden-musli en maismeel om wat meer vet aan het lijf te krijgen. Basisbrok is goed hoor, maar er moet wat bij. Hoeveel basisbrok krijgen ze per dag? En hooi is ook belangrijk! Een paard moet de hele dag kunnen eten!

het probleem is daar ook dat die mensen daar geen DA bij willen laten komen....van de tanden zou ook wel handig zijn dat heb ik wel eens gezegt maar dat hoefde niet zeiden ze. ze worden normaal ongeveer een keer in de 3 maanden ontwormt.
per dag krijgen ze daar van basisbrok een laag in een normale emmer zegmaar. (rijden recreatief)
hooi krijgen ze smorgens met alle dieren: 2 pony's, 1 ezel, 1 geit en hangbuikzwijn 1/3 pak en savonds ook met zun alle 1/3 pak.
ik geef ook wel eens DEXTRO-VITAAL (vitaminestoot)
maismeel en/of kruiden-meusli willen ze daar niet geven. maar zal het toch maar eens vragen/zeggen
van een vitaminespuit beodel je dan vitasporal ofzowiets?
groetjes patty

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:18

Een vitamine-spuit is hetzelfde al een ontworm spuit alleen dan met ander spul in.
Die krijg je dus ook gewoon bij de ruitersportzaak. En ik denk dat ze te weinig voer krijgen, ligt er altijd aan hoe vaak je rijdt. Een paard wat iedere dag intensief bereden wordt heeft mee nodig dan een paard wa 2 keer per week een buitenritje maakt! Een laagje brokken per dag is echt veel te weinig!!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 21:26

rijd er niet heel vaak op ong. 2/3/4 keer per week waarvan 1 keer een buitenritje. en als ik rijd doe ik niet veel. en ook veel stappen tussendoor.
als ik de pony's op stal zet geef ik ze ook altijd meer brokken
laatst was een van de eigenaren aan het denken dat de kinderen die de pony's normaal op stal moeten zetten ze niks gaven. (omdat ze allbij dunner werden)
maar die zeiden dat ze wel gewoon voerden

maar hoeveel zouden ze volgens jou moeten krijgen ongeveer? Bloos

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:33

Das een beetje moeilijk te beoordelen; 2 keer per week rijden is anders als 4 keer Tong uitsteken Het beste is als er een DA eens naar kijkt. Om ze wat dikker te maken; maismeel, kruidenmusli er bij(veel kruiden), evengoed sportbrok en veel hooi! Verder vaker ontwormen en een vitamine-spuit.

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:00

Pattypaard schreef:
ok. vond ze zelf ook wel al wat aan de magere kant maar de eigenaars vinden weer dat ze zo goed zijn. k voer ze nu wat meer hooi bij. (dat je bij mariska de ribben kan zien is vanaf 1 week ongeveer)

aan de dingen in het land kan ik niet zoveel doen omdat ik er niet aan mag komen. wat je bedoelt met prikkeldraad...het is geen prikkeldraad maar een soort van gaas ofzowiets (niet dat dat niet gevaarlik is)
maar de dieren zijn wel aan alles gewend...er staan ook stapeltjes met houd enz. in de wei (kan ik ook niks aan doen)
de emmers ruim ik normaal altijd op...de kinderen daar leggen ze altijd in de wei of doen ze bij de pony's in de stal Bloos Bloos Bloos
dat over de staldeur had ik daar even neergelegt om te gaan gebruiken. zowiets laat ik nooit liggen daar ofzo.
het hoofdstel heb k later ook opgehangen in het 'hooihok' (wat je ziet waar nike en max op staan)

maar bedankt voor jullie reacties
groetjes patty

sorry maar dit vind ik echt schijneheilig Lips are sealed
niets is jou schuld staat er...
ik vind ze ook best een beetje mager..
maar ze zijn allebei wel erg mooi Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 19:59

het is ook niet mijn schuld...maar wat jullie ervan vinden moeten jullie zelf weten Knipoog (niet kwaad bedoelt Clown )
ze staan nu trouwens in een andere wei met meer gras en krijgen ook meer bijgevoert nu. Haha! Haha! Haha! ze zijn ook al wat dikker geworden
hier staan daarvan nog foto's

viewtopic.php?f=10&t=391813

groetjes patty
(mun moeder heeft met de eigenaren gepraat en toen vonden ze dat ineens ook)

ricky_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:08

Bertus_Suzy schreef:
Ik vind ze er allebei niet goed uitzien hoor...
ze zijn wel heel schattig Bloos Knipoog Pling

Ik vindt ze ook schattig er uit zien Knipoog