Sinds oktober 2009 verzorg ik een super haflinger, Atlas van de Flammert.
Hij is 10 jaar, enorm eigenzinnig, gek op eten, racen, dingen kapot maken en buitenritten.

Tot deze zomer.. De normaal zo levendige, stoute Atlas werd steeds minder energiek. Hij wilde niet meer racen met de andere en ook leek hij van het buitenrijden minder te genieten. Daarbij kwam nog dat hij steeds meer afviel terwijl hij al bijgevoerd kreeg. Hij was enorm ingevallen en het leek of hij zijn buik helemaal introk. Dit alles vond zijn baasje redenen genoeg om de dierenarts te bellen en er werd bloed afgenomen. In die week was ik op vakantie en toen ik terug kwam kreeg ik een berichtje dat de uitslag niet al te best was. Atlas had een spierafwijking! Als we gewoon door hadden gereden was er een grote kans op spierbevangenheid. Dit betekende 4 weken rust en veel bijvoeren + medicijnen. We zitten nu op de drie weken en het gaat alweer een stuk beter.

Wij hopen dus heel erg op een goede uitslag zodat we volgend jaar gewoon weer met de andere door de polder kunnen racen.
Gister was een vriendin zo lief om foto's te maken met mijn camera van Atlas en mij

Hier is hij dus al een stuk aangekomen maar er mag echt nog wel wat bij. Overigens is hij nooit heel dik geweest en dat zal hij ook nooit worden.

1. Lekker oplettend

2. Hij krijgt zijn haflingerkont weer terug

3. Kusje

4. Enthousiaste Jambette

5. Nog een kusje!

6.

7.

8.

9. Lekker in het zonnetje!

10.

11.

12. Liede is.. Samen eten

13.

Dat waren ze.

Helpen jullie hopen dat de uitslag goed is??