Jaarling = Naarling ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:06

Hey Ghislaine,

sorry hoor, maar ik vind je paardje er wel slecht uitzien...... Ik ken de pensionstalling waar je staat (je had me al een keer ge-pb-t) en ik heb er geen goed woordje voor over....... ze hebben niet veel te eten, de eigenaren hebben de ballen verstand van paarden en ze hebben geen flauw benul van de opfok van paarden.

Mijn vroegere pony staat ook bij jouw paardje in de wei (de 2-jarige appaloosa ). Ik ga er vaak kijken, omdat ik wil weten hoe het met mijn vorige pony gaat, maar ik schrik er telkens weer van hoe de paarden erbij lopen....

Ik hoop echt voor je dat je paard goed uit gaat groeien, maar ik houd mijn hart vast. Ze lopen in hun eigen stront, krijgen wel wat brokken, maar de sterkste eet het meest.... en tenslotte staan ze op een hele kale wei....

Ik wens je heel veel sterkte!!!!!

Groetjes,

Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...



Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:23

Weet je, ik vind het heel vervelend om negatief commentaar te geven.... is net of ik het zonodig beter wil weten...

Maar ik heb ook op deze stalling gestaan. De mensen daar bedoelen het goed, maar ze weten bij god niet waar ze mee bezig zijn. Ze wilden vorig jaar een hengstenwei beginnen omdat ze zelf een hengstveulentje hadden gefokt en ze dit veulen wilden houden. Ze hebben toen 1 hectare weiland gepacht en dit in tweeen gedeeld. Dat is nu de hengstenwei, waar nu zo'n 8 paardjes lopen (1-jarigen en 2-jarigen, van shetlander tot groot paard). 's Zomers en winters staan ze op datzelfde hectaretje met z'n achten. Ze krijgen wel wat brokken bijgevoerd, maar die worden in hoopjes verdeeld in een bak en de lageren in rang worden door de hogere weggehouden van de brokkenbak. De wei is enorm kaal en er zijn flinke zandvlaktes ontstaan door het vele rennen en spelen van de paardjes...
Ze krijgen wel wat ruwvoer bijgevoerd, maar blijkbaar niet genoeg.

Natuurlijk zegt het zien van de ribben niet alles, maar het is het geheel waar je tegenaan kijkt als je bij de wei staat. De paardjes zitten heel slecht in hun vacht. De meeste ervan zouden best wel ontwormd mogen worden...

Nogmaals, de mensen bedoelen het best goed, maar ze weten bij god niet hoe ze het aan moeten pakken. Een nadeel is dat ze zelf wel vinden dat ze geweldig goed bezig zijn en dat ze enorm veel verstand van zaken hebben.....

En daarom wens ik Ghislaine veel succes en sterkte!!!!!

Groetjes,
Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Fleuribelle, Ruai en 87 bezoekers