Amstel & Harry in Heemstede (Fjordenkeuring)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Amstel & Harry in Heemstede (Fjordenkeuring)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 21:17

Gisteren met Amstel & Harry naar de keuring in Heemstede geweest Lachen We waren er om 8 uur al, dus vroeg genoeg om nog een mooi plekje voor de trailer te vinden. Even het terrein verkend en toen de paarden uitgeladen.

Amstel was als eerste aan de beurt. Hij was reuze braaf, alleen niet vooruit te branden. Gelukkig kwam Taaclover hem ff aanduwen voor me. Haha!

Hee, waar ben ik nou?
Afbeelding

Ken ik jullie?
Afbeelding

Kijk, Amstel: zúlke grote stappen moet je maken Tong uitsteken
Afbeelding

Opstellen voor de jury, hoezo beetje overbouwd Schijnheilig
Afbeelding

Amstel heeft een B-premie gekregen met 33 punten. De opmerkingen van de jury kon ik me wel in vinden: hij is op dit moment idd overbouwd en hij is nog een beetje slapjes. Verder was ik reuze trots op hem: hij heeft zich de hele dag keurig gedragen en liet zich netjes chippen. Ook hebben ze haren van hem meegenomen voor een DNA-test. Als het goed is, komen zijn papieren eraan. OK dan!

Wie geen papier heeft maar toch meedeed was Harry:

Even de inwendige Harry versterken voor we de ring inmoeten.
Afbeelding

In de ring: Harry wilde er flink vaart inzetten. Zijn voorganger ging niet zo hard, dus ik probeerde hem zo goed en zo kwaad als dat ging in te houden.
Afbeelding

Bijna aan de beurt!
Afbeelding

Opstellen voor de jury. Hij ging tot 2x toe in rust staan Boos!
Afbeelding

Tijdens het wachten op de prijsuitreiking hebben wij een ernstig gesprek over het in rust staan voor de jury...
Afbeelding

En dan in een drafje de ring uit.
Afbeelding

Harry heeft een 2e premie gekregen met 34 punten. De twee minpunten die de jury noteerde ware een "weke rug" en een "schieffel vol op sprong". Het eerste had ik wel verwacht: Harry heeft een vrij lange rug en ik had al zo het vermoeden dat ze dat niet graag zien Schijnheilig Maar de "schieffel vol op sprong" keek ik wel van op...

Ik zoeken naar die schiefel, allebei Harry's spronggewrichten nauwkeurig bestudeerd. (ken het paard al 5 jaar, maar wie weet heb ik wat gemist??) >;)

Ik kon echt met geen mogelijkheid een schiefel op Harry's sprongen ontdekken Blond Wist trouwens ook niet dat schiefels op sprongen zaten...

Dus ik terug naar de jury om ze te vragen mij die schiefel aan te wijzen.

Man komt aanlopen, en wijst de schiefel op harry's linkervoorbeen aan. (heeft 'ie idd een hele mooie zitten)

Ik zeg nog "Oh, u bedoelt op het pijpbeen!"

Ach gut

Juist.

Al met al was ik reuze tevreden met Harry: hij heeft zich perfect gedagen. Hij bleef rustig, maar in de ring toonde hij zonder dat ik er wat voor hoefde te doen. Bovendien leek hij het reuze naar zijn zin te hebben.

Volgend jaar gaan we wat fjordsport-proefjes rijden. Omdat het dit jaar de eerste keer was dat Harry ergens meenaartoe ging, wilde ik eerst afwachten hoe hij zich zou houden. Maar het ging wat mij betreft goed genoeg om er volgende keer op te stappen.

Amstel was echt mijn superpluisje Cool We maken ons alleen wel een beetje zorgen omdat hij soms té rustig is... Het zou kunnen dat hij gewoon een beetje depri is vanwege het plotselinge vroege afspenen, maar voordat ik dat aanneem ga ik nog even overleggen met mijn VA wat die ervan vindt. Verder eet hij nog wel goed, dus het is niet zo dat het dramatisch met hem gesteld is. Ik vind hem alleen een beetje mat voor een veulen.


jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 11:50

Fjordenmaniak schreef:
Leuke foto's zeg
Harry ziet er ook erg goed uit!

Nou mooi dat je toch met Amstel geweest bent! Ik zei toch dat dat wel moest lukken als hij redelijk goed luisterd.

Jessy, de jury bedoeld bij harry denk ik, een dat hij een schieffel heeft (voorbeen?) en dat hij vol op de sprong is.


Bedankt Lachen

Amstel was iid erg braaf, ben echt heel trots op hem.

Enneh... "schieffel vol op sprong" = "schieffel" + "vol op sprong". Zou dat het zijn? Ik heb het protocol er nog eens bijgepakt & dat zou idd best eens kunnen.

Het ei van Columbus! Wordt het iig ook een stuk logischer. Zo zie je maar weer hoe misverstanden de wereld inkomen Schijnheilig

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:35

Ben benieuwd naar je foto's Haha! En nogmaals, hardstikke leuk dat jullie er waren! Vond het echt geweldig dat jullie helemaal uit Drenthe waren gekomen om Amsteltje te zien.

Ook ff off-topic: Ben benieuwd of het wat geworden is met die mensen... Ik hoop echt dat je een goed plekje voor haar kunt vinden, het is een mooi merrietje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miez, Sheeltje2 en 30 bezoekers