Het nieuwe paardje, van kilian op bokt inde AUTO !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 01:40

Je hebt paarden mensen en mensen met paarden.

Bij mij val je nu onder het zinnetje mensen met paarden.

Ik vind persoonlijk dat je een pony NIET zo vervoert! Hij kan in paniek raken, als je een ongeluk veroorzaak ben je NIET verzekerd. En je bent levensgevaarlijk op de weg!
Een veulen gaat altijd vanaf zijn vijfde maand weg bij zijn moeder. En dat hoeven niet alle veuelens te wezen maar de een heeft wat langer de tijd nodig dan de ander!!

Als je zulke foto's plaats op een paardenforum, kan je zulke reacties verwachten.

Het is ontzettend goed dat je zp'n veulentje red. Maar het is gewoon veels te vroeg om hem nu al bij zijn moeder weg te halen!!

En het vervoer!! Tsja,.....ik zie dit hetzelfde als varkens vervoeren. Die zitten ook bij elkaar gepropt!! Een trailer is altijd te regelen. De meeste ruitersport zaken hebben ze in de verhuur!!

Maar zo..... nee dan val je bij mij echt onder het kopje mensen met paarden

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 07:01

horsewisper schreef:
Zie wat zei ik je 1 begint, meerdere volgen meelopertjes


Tja als je niet tegen de waarheid kunt sja.. Lips are sealed


Je kan ook gewoon even nadenken bij wat je doet?! DIT kan dus gewoon echt niet.. Wat als jullie een ongeluk hadden gehad?? Dan hadden jullie de shet in de nek gehad!!!!

Volgende keer dus even beter nadenken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 07:51

Die foto's zijn een grapje toch?! Er zijn toch niet echt van die maloten die een paard op die manier vervoeren? Boos!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:46

een een trailer staat zo'n jong dier echt niet steviger, nu word er temiste op hem gelet.

En de politie is daar niet zo streng op, bah kan dat meisje niet eens foto's plaatsten zonder heel bokt over dr heen te krijgen!!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:50

veel mensen hebben hun hond ook zovaak in de auto los, en dat is dan ook levensgevaarlijk.

En ze rijden heus wel langzaam hoor, bah wat een lage mensen hier, met penny gehalte Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:01

Nimmedor schreef:
......bah wat een lage mensen hier, met penny gehalte Verward


>;)
Als dit de manier van discussie voeren wordt, dan is het snel bekeken met dit topic.
Een discussie voer je imo. op basis van argumenten, niet op basis van beschuldigingen.

Zie verder mijn reactie van enkele pagina's terug.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:02

Ben je gek geworden ofzo? Waarom dacht je dat er paardentrailers waren? (Die ook heel goedkoop te huur zijn).
En op je vraag van ben ik niet goed voor hem (met die foto met dat grote paard): NEE! Zo'n jong ding hoort ten bij zn moeder te lopen en als dat (zoals hier met een slacht-dreigement verkocht wat makkelijk verkoopt) echt niet anders kan, bij leeftijdsgenootjes te lopen.
Sorry hoor, maar ik vind dit echt heel erg dom (en als je geen commetaar wilt kan je beter eerst even nadenken voordat je dit soort foto's plaatst.
Nimmedor: Inderdaad, een hond los in de auto is ook levensgevaarlijk. Waarom zouden er anders hondenrekken en hondengordel-dingen zijn? Maar dat veel mensen met een hond het doen is nog geen excuus om er dan maar een pony in te zetten.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:06

lowara schreef:
ok bekijken we het vanaf een andere kant (nu word die leuk!!!)
Hetzelfde kleine veulen stoppen we in een 2 paards trailer met tussenschot aan zo'n touw met paniekhaak. we gaan rijden, veulen raakt in paniek, want er is veel ruimte. hij rukt zich compleet vast, schot valt over hem heen. wat dan? Ik heb dit zelf ook al eens meegemaakt met een kleine pony in m'n trailer, trailers zijn in mijn ogen NIET geschikt voor kleine shetlanders en A pony's, maar daar hoor je niemand over als het misgaat... dat is geen moord. Terwijl het zo gemakkelijk gebeurd omdat de pony onder de stangen door kan en zo het schot eruit kan wippen. (ook pony's van 60 cm!!)


Hoop dat jij voorlopig geen veulens gaat vervoeren! In elk geval niet voordat je er wat boeken over gelezen hebt! Het eerste wat je leert over transport met veulens is dat je ze NOOIT en te nimmer vast mag zetten in een trailer! Altijd met strobalen ervoor zodat ze niet voor de stang langs kunnen, en voldoende stro zodat ze niet wegglijden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:12

Sorane schreef:
Die foto's zijn een grapje toch?! Er zijn toch niet echt van die maloten die een paard op die manier vervoeren? Boos!


Dat zie je toch...? Cool

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:12

irish_lady schreef:
Hoop dat jij voorlopig geen veulens gaat vervoeren! In elk geval niet voordat je er wat boeken over gelezen hebt! Het eerste wat je leert over transport met veulens is dat je ze NOOIT en te nimmer vast mag zetten in een trailer! Altijd met strobalen ervoor zodat ze niet voor de stang langs kunnen, en voldoende stro zodat ze niet wegglijden.


Amen.
En een trailer waar het schot niet zo loswipt.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:22

Gezellig hier. Ik mis de smiley met het vingertje.
Het lijkt me wel duidelijk dat het niet verstandig was om de pony zo te vervoeren. Topicstartster zelf heeft dat ook al beaamd. Dat er dan meiden zijn die daar niet in mee willen gaan, hoeft imo niet te leiden tot een dergelijke discussie in dit topic. Die meiden praat je toch niet om en er wordt hier door sommigen niet op een prettige manier gediscusieerd.

Dat het veulen te jong is, daar is iedereen het over eens. Alleen worden veulens veel vaker op een dergelijke leeftijd afgespeent. Ik kwam zelf ook bij iemand die dat deed. Daar heb je niet altijd iets over te zeggen.

Misschien willen Irish_Lady en GabyFedde Lowara wel voorlezen Verward .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:24

Ik persoonlijk vind het wel meevallen hoor Haha! Haha! Haha! Het is een klein ding en eigenlijk staat ie prima beschermd met al die schotjes Haha! Haha! Haha!, misschien nog wel beter als in de trailer!

Bij Zegwaard hebben ze minipaardjes en die worden in zo een pausmobiel vervoert, precies het zelfde... die dieren ademen ook in je nek! gewoon in de laadruimte van zo een pausmobiel, dus waar normaal de rolstoel staat........... en om nou te zeggen dat dit mensen met paarden zijn....... lijkt me niet!

Vind sommige reacties ietwat overdreven

Moonlight20
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:37

met een trailer of vrachtwagen kan je evengoed een ongeluk maken hoor.
Als er een vrachtwagen op je trailer vlamt, dan kan je je paard ook op je buik schrijven hoor.
waarom toch zo'n reactie's.
Het gebeurde maar één keer? wij zullen ook wel eens dingen doen wat niet juist is hoor.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:43

Moonlight20 schreef:
Het gebeurde maar één keer? wij zullen ook wel eens dingen doen wat niet juist is hoor.


Maar zie jij mensen foto's plaatsen van dingen die eigenlijk niet kunnen (en maar een keer zijn voorgekomen?) Makes all the difference.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:46

Blablablabla wat een gezeik op bokt..

Dat is het hier altijd, de "dressuur" luitjes hebben gewoon wat tegen shetlanders volgens my. Niks doe je goed by een shet.. ja voor de kar maar je mag er niej op ryden dit en dat..

Wrom moet alles 1000000000x gezegt worden? Echt zooo kinderachtig dat jullie alles moeten herhalen

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:47

het is een heel leuk shetje hoor

maar ik vind het raar dat de DA zegt dat het niks uitmaakt
dat de kleine nog maar 3,5 maand is
ik weet uit eigen ervaring wat voor problemen je ermee kunt krijgen
mijn paard was ook 3maanden toen hij kansloos en bij zijn moeder weggetrokken op de markt stond
het heeft weken geduurt voor hij wat anders wilde eten dan gras
plus dat hij steeds vitamine shots moest hebben
ik hoop dat het met de jouwe beter af gaat

maar het is een schatje
veel plezier ermee

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:02

IloveShets schreef:
Blablablabla wat een gezeik op bokt..

Dat is het hier altijd, de "dressuur" luitjes hebben gewoon wat tegen shetlanders volgens my. Niks doe je goed by een shet.. ja voor de kar maar je mag er niej op ryden dit en dat..

Wrom moet alles 1000000000x gezegt worden? Echt zooo kinderachtig dat jullie alles moeten herhalen


een kwpner in de achterbak van de auto kom je gelukkig al helemaal nooit tegen Tong uitsteken dat heeft in dit topic dus niets met anti shet te maken (zelf rijd ik ook op een shet dus ik weet hoe het gaat)
mag duidelijk zijn dat ik het hier ook niet mee eens ben.
even over dat het 20x gezegd word, als de mensen die deze mening delen niet de indruk krijgen dat de topicstarter(s) er iets van WILLEN leren, word het herhaal en herhaalt, en ja zelfs tot vervelends aan toe.
maar sommige dingen kan je ook leren door te luisteren, en niet door een slechte ervaring op te doen.
denk gewoon even extra na als je zulke dingen in je hoofd haalt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:16

IloveShets schreef:
Dat is het hier altijd, de "dressuur" luitjes hebben gewoon wat tegen shetlanders volgens my. Niks doe je goed by een shet.. ja voor de kar maar je mag er niej op ryden dit en dat..


Volgens mij heb jij een minderwaardigheidscomplex? Wat heeft die kreet van "dressuurluitjes" daar nu mee te maken, en het feit dat jij de indruk krijgt dat je niets goed doet bij een shet? Ik heb in dit topic genoeg mensen langs zien komen die mennen en ook mensen die western rijden, dus niet alleen dressuurluitjes. Een shet is een paard als ieder ander paard ook, waar ook op gereden kan worden en waar wat mee gedaan moet worden. Helaas wordt dat ook heel vaak door de eigenaren van Shetjes anders gezien...Lips are sealed

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:42

G&K pausmobiel bij zegwaard? Heb ze regelmatig op de keuring gezien, en dan ehbben ze altijd een grote vrachtwagen bij met op maat gemaakte schotten erin.

BTW, ik heb een shet, en ik vind het ook belachelijk.
Over dat een veulen in een trailer niet stevig staat... In een trailer kan je ook schotten bouwen, en je hebt ook nog speciale pony/kleinvee trailers

MBASS

Berichten: 190
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: geen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:37

Cassidy schreef:
Raken de scherpe kantjes er dan niet af? Word je dan niet afgestompt? Hoevaak denk je tegenwoordig bij beelden op het nieuws "het zal wel weer?" Hoe vaak raak je nog geirriteerd bij beelden van verhongerende kinderen in Afrika? Raakt het je nog wel?


Nee, en dat hoeft je ook niet te raken; per slot van rekening kun je beter bij het feit stilstaan dat jijzelf daar niet zit en t goed hebt Knipoog

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:42

ik weet dat het onverstandig was. en had het nooit moeten doen. er had vreselijk veel mis kunnen gaan.. I KNOW!!! maar gelukkig is alles goed gegaan. en staat hij nu lekker in de wei. vanavond krijgt hij een vitamineshot en nog wat andere inentingen van de da..

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:01

Cassidy schreef:
paard er los inzetten helpt ook


Dat wilden wij dus ook doen toen wij ons Fjordenhengstveulen gingen ophalen: trailer leeggehaald (alle schotten/balken etc. eruit) en veulen los. Helaas kon dat niet omdat er vanuit de trailer toch nog een flinke opening te zien was bij het afdekzeil. We waren bang dat het veulen daar doorheen zou proberen te springen. Daarom hebben we hem toch vastgezet (ik heb 1000 doden gestorven) en zijn we om het kwartier gestopt om hem te checken. Hij is goed aangekomen.

Wat je je moet bedenken bij dit soort dingen is dat jij, en jij alleen, verantwoordelijk bent voor het welzijn van zo'n veulen. Daarom ben je (imho) verplicht om alle mogelijke voorzorgsmaatregelen te nemen, al hoef je hem maar 1x te vervoeren.

Verder kan ik het me voorstellen dat je het dier hebt meegenomen met 3,5 maand om de genoemde redenen. Het is natuurlijk niet ideaal, maar soms wegen andere argumenten zwaarder. Ons Fjorden hengstveulen was ook 3 maanden en 3 weken oud toen we hem meenamen. (Hij stond hier al een hele tijd op Bokt geadverteerd; lastig en heeft wel schurft of zomereczeem. De schurft valt gelukkig wel mee Knipoog en lastig...tja...)

Ook moet je je niet vergissen in hoe paarden (kunnen) reageren op net afgespeende veulens. Ze begrijpen het zoekgedrag (naar de moeder) vaak niet en kunnen daar afwijzend op regeren. Als een paard van 1.70 een afwijzende trap uitdeelt is het idd gauw klaar met je veulentje. En dit valt ook weer in de categorie verantwoordelijkheid.

Ons hengstveulen staat apart met twee Shetruintjes en een Shetmerrie die hem aardig opvoeden en die hem ook niet ernstig kunnen verwonden. Over een paar weken worden er bij ons nog een hengstveulen en een merrieveulen afgespeend waar hij dan mee samen komt te staan.

Probeer dit alsjeblieft niet op ze vatten als kritiek/meeloperigheid/10x hetzelfde zeggen, maar probeer het te zien als meeliften op andermans kennis. De meesten die in dit soort topics uit hun dak gaan, lopen al een aardige tijd tussen de paarden mee en hebben daarmee een schat aan kennis en ervaring opgebouwd. Wie weet heb je er in de toekomst nog heel veel aan

Heel veel succes en plezier met je veulentje!

Edit: type-o Bloos!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:14

aah komop jongens Lachen we hebben het nu genoeg gehoort:)

we weten nu dat het fout is. Bloos

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:15

Ik zal maar niet zeggen dat ik mijn levensgevaarlijke shet van wel 150 kilo een keer 1 kilometer in een busje hebt vervoerd!!!!!! Bloos! Bloos! Bloos! Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:21

stef schreef:
G&K pausmobiel bij zegwaard? Heb ze regelmatig op de keuring gezien, en dan ehbben ze altijd een grote vrachtwagen bij met op maat gemaakte schotten erin.


Een lesklant van mij rijd erin Haha! Haha! Haha!