Fjordenkeuring Wijk bij Duurstede (1)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Fjordenkeuring Wijk bij Duurstede (1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 12:58

Ik was gisteren dus ook van de partij Haha!
Heb veel leuke fjorden gezien, maar helaas ook enkele slechte.
Sommige foto's waren slecht van kwaliteit, dus die heb ik ff mooier gemaakt Haha!

Wodan van Esther. De vader van Wood is Oifor.
Afbeelding
Afbeelding

Thorson v. Fleuron.
Afbeelding

Weet zo ff niet meer wie dit was Bloos
Afbeelding

Een grijsje. Leuke kleur, maar verder...
Afbeelding
Afbeelding

Een Orsta. Heb wel betere Orsta's gezien Lachen
Afbeelding

Hulpboeker Unie. Erg leuke fjord!
Afbeelding

Ook een hulpboek geloof ik, deze was eerst geplaatst. Zeer leuk beessie!
Afbeelding

Weer Unie Lachen
Afbeelding

Wodan!
Afbeelding
Afbeelding

Thorson.
Afbeelding

Nogmaals de eerst geplaatste.
Afbeelding

En Wodan tijdens de uitslag.
Afbeelding

Deel 2 komt er zo aan Haha!

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:29

leuke foto's zitten ertussen Haha!
Thorson is leuk Kwijl

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:37

Erg leuke foto's zitten ertussen,ben benieuwd naar het vervolg! Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:51

leuke fotos iztten mooie fjorden tussen. maar die grijze vind ik een en al lelijk sorry

LISWA

Berichten: 381
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:58

erg mooie foto's... zitten zekr leuke fjorden tuseen
die grijse vind ik ook echt niet mooi

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:05

Whee waarom kan ik ze nou weer niet zien...

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 16:07


Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:14

Gave foto's zitten er tussen hoor Reinou! *LOL*

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:21

horsewisper schreef:
leuke fotos iztten mooie fjorden tussen. maar die grijze vind ik een en al lelijk sorry


Heeeeej, dat grijze lelijke ( Verward ) fjordje is mijn vroegere fjordje Urjan (papa is Briggen en mama is Gelske (van Yerxes)
Wat toevallig dat ik die nu zomaar ineens op bokt tegenkom OK dan! Ik heb hem nu denk ik twee jaar geleden verkocht en sindsdien niet meer gezien...

Weet iemand hoe hij het gedaan heeft op de keuring???

Groetjes,
Anke

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 16:27

Hij had 32 punten, niet erg best dus.
In mijn ogen waren die verdiend, hij liep nl. niet goed van achter, en hij had hele rare plekken op de rug.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:53

Wodan vind ik zowiezo een erg mooie fjord, maar met de pluk van orston zou hij volmaakt zijn, wat heeft die een fantastische voorpluk zeg!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:57

Goh die fjord ken ik niet hoor Haha! Thorson heet igl. Trazan he Tong uitsteken Maar waarom moet ik weer op die foto staan Boos!

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:59

hij heet thorson dank u, leuk is ie he?
oeps sorry loop iets naast mijn schoenen,
na 2 jaar is hij nog steeds mijn mooiste fjord.....
soory thess en ljos.....

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:01

tja vet.... wie mooi wil zijn.... haha hij deed het goed hoor, zonde van die zware bak, anders had hij beter getoond, draf was niet slecht hoor, maar op gras presteert hij beter, op naar de volgende 4 september met thess, 11 september met ljos en 26 seotember met thor voor de L.!!!! go yvet!

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:13

Yoline schreef:
Hij had 32 punten, niet erg best dus.
In mijn ogen waren die verdiend, hij liep nl. niet goed van achter, en hij had hele rare plekken op de rug.



Jemig zeg, dat is wel heel slecht..... Toen ik hem kocht, als 2-jarige, had hij 37 punten.... en hij kon altijd heel leuk lopen.
Wel een heel verschil!!!
Jammer om dan te horen dat je paardje zo achteruit gegaan is......

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:13

dat grijze fjordje.. ach wat had ik daar een medelijden mee, volgens mij is het nu een manege paardje, ik heb er heel wat ruiters mee op voorbij zien komen, heel zijn rug kapot, hij had dan nog wel een lamsvel onder zijn zadel maar dat ding kon niet anders dan racen, zo overhaast en zo ongecontroleerd, dan weer dressuren dan weer springen, hij klapte in zijn ijzers en liep echt heel nerveus te doen, man ik vond hem zo zielig,doet me denken aan mij eigen thessa, die deed ook zo, heeft ook op een fjordenmanege gelopen en 4 maanden bij een particulier die haar niet begreep, als ik haar niet had genomen had ze zeker bij de slacht gekomen, maar die urjan.... oh wat zielig,, heb er geen woorden voor, zo open lag die rug,(niet bloedend hoor was wel dicht maar 2 hele flinke plekken) ik had dat als eigenaar niet laten gebeuren, ze ziet toch snel genoeg als een zadel niet lekker zit? dat begint toch met een drukking is niet direct open? t lijkt me stug dat dat van t bijten van een of ander is.. kan me vergissen hoor dan hierbij direct mijn excuses, maar de manier waarop hij liep en de hoeveelheid, en dat toch voor een relatief jong dier.. zonde.

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:17

marstad schreef:
dat grijze fjordje.. ach wat had ik daar een medelijden mee, volgens mij is het nu een manege paardje, ik heb er heel wat ruiters mee op voorbij zien komen, heel zijn rug kapot, hij had dan nog wel een lamsvel onder zijn zadel maar dat ding kon niet anders dan racen, zo overhaast en zo ongecontroleerd, dan weer dressuren dan weer springen, hij klapte in zijn ijzers en liep echt heel nerveus te doen, man ik vond hem zo zielig,doet me denken aan mij eigen thessa, die deed ook zo, heeft ook op een fjordenmanege gelopen en 4 maanden bij een particulier die haar niet begreep, als ik haar niet had genomen had ze zeker bij de slacht gekomen, maar die urjan.... oh wat zielig,, heb er geen woorden voor, zo open lag die rug,(niet bloedend hoor was wel dicht maar 2 hele flinke plekken) ik had dat als eigenaar niet laten gebeuren, ze ziet toch snel genoeg als een zadel niet lekker zit? dat begint toch met een drukking is niet direct open? t lijkt me stug dat dat van t bijten van een of ander is.. kan me vergissen hoor dan hierbij direct mijn excuses, maar de manier waarop hij liep en de hoeveelheid, en dat toch voor een relatief jong dier.. zonde.



oliebol he, dit vind ik heel erg om te horen. Ik heb hem twee jaar geleden verkocht aan mensen die drie kindjes hadden en alle drie de kindjes en zij zelf hadden een eigen fjord. Urjan kochten ze toen voor hun dochtertje (volgens mij de jongste) van 10 jaar. Ze reed er heel leuk mee toen ze kwam proefrijden. Toen Urrie verkocht werd, was hij heel gezellig rond en erg vrolijk.
En als ik nu jullie verhalen zo lees....... dan word ik gewoon verdrietig Huilen
Anke

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:45

rond? nou zoals ik hem zag op de keuring was hij alles behalve rond! hij had de bouw van een 2 jarige of zelfs jonger, ik heb zelf een 2 jarige gehad die er beter uitzag! ja was echt sneu, ik heb hem echt heel de dag met zijn zadel op voorbij zien komen en wij hadden een stal gehuurd voor die dag, mar hij heeft echt veel moeten lopen, dressuur en springen, met het voorbrengen liep die vrouw maar aan hem te trekken en hem vanacht bij de tikken met het touw of zweep dat is me ontgaan hij liep voor de meter niet. en toen hij voor de bak stond om zijn proef te rijden deed ze heel intelligent ineens" laat hem eerst even goed kijken zodat ie weet hoe het werk?????) zij was er volgens mij een van dat instituut de wildkamp of iets anders ik heb haar op vele keuringen gezien ook wel op cruqius... zonde van je paardje, dat soort diertjes stelen mij hart, juist de gene die het nu zo moeilijk hebben, heb er zelf een van staan.. triest, en heel erg jammer overigens!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:56

vond hem er ook niet uitzien echt zonde van zo'n fjordje.
ben ook erg benieuwd hoe hij er vroeger uitzag want nu is hij helemaal niet zo breed het leek zeker een 2 jarige ja.
echt heel zonde hoe iemand zo'n paardje kan verzieken.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:52

erg leuke foto's
jeetje dubbeltje dat lijkt me ook helemaal niet fijn
om te horen dat je oude pony er zo bij loopt

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 13:11

ik vind die grijze wel mooi alleen jammer van die plek

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 16:51

Dubbeltje... dat is idd. niet leuk
Heb je ook nog foto's van 'm toen ie nog van jou was? Lachen

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:55

Thorson Kwijl Wauw wat een mooi beest!
Er zitten erg leuke fjorden tussen Lachen

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:13

die voorpluk van Thorson Kwijl
Jum Jum Haha!
Leuke foto's!!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:45

Borrie is gewoon goed Tong uitsteken (Thorson dus Tong uitsteken)