Axje, onze vooruitgang.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Axje, onze vooruitgang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 12:42

1ste maal aan de longe
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=jfMoc0A2bZs
Met de prof :D Kort filmpje, er zat een wesp achter m'n vriendin, en toen dierf ze niet meer filmen :D

Daarna even uitstappen
http://www.youtube.com/watch?v=tAFjRvEwjBA
Let vooral op m'n priveleraar, die zegt dat ik eigenlijk een paar porto's had moeten drinken :D

2de maal aan de longe
http://www.youtube.com/watch?v=Q4iGIP5pQBk
Hier zie je Ax dus 2x bokken haha. De 1ste keer sprong hij aan in galop (wat schattig voor een draver), de 2de maal weet ik veel :D Je hoort m'n moeder vragen "of dat koord niet wat langer moet", en het is m'n stiefpa die aan de longe trekt. Ik vlieg nu eenmaal vrij snel omver met mijn 50kg :D

http://www.youtube.com/watch?v=dpBsF6dFJa8
Geen idee wat m'n moeder wou zeggen, duidelijk iets wat niet opgenomen mocht worden :P

Dan nog even uitstappen
Afbeelding

Afbeelding

Wij geraken er heus wel :)
Afbeelding

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 12:54

Goed zo, meteen al een foutje gemaakt bij de laatste foto :D

ThanKing you*

dodyg

Re: Axje, onze vooruitgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:55

och zo is ook leuk
was me nog niet eens opgevallen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:01

Fijn dat het wat beter gaat, maar wel een paar kritiekpuntjes:
Ik zie dat je heel onzeker bent. Goed dat je lesneemt. Maar probeer toch wat overtuigender naar je paard te zijn. Met longeren laat je hem wat sukkelen en vooral: je hebt het initiatief niet. Houd hem meer bij de les! Hij wordt daar ook onzeker door. Overwicht, daar gaat het om!

Ook met rijden ben je onzeker, wat zijn weerslag heeft op je paard. Wat ik niet begrijp, zeker in deze situatie niet, is dat je zonder cap of laarzen rijdt. Gymschoenen zijn echt ongeschikt om mee te rijden!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 13:10

beantsje schreef:
Fijn dat het wat beter gaat, maar wel een paar kritiekpuntjes:
Ik zie dat je heel onzeker bent. Goed dat je lesneemt. Maar probeer toch wat overtuigender naar je paard te zijn. Met longeren laat je hem wat sukkelen en vooral: je hebt het initiatief niet. Houd hem meer bij de les! Hij wordt daar ook onzeker door. Overwicht, daar gaat het om!

Ook met rijden ben je onzeker, wat zijn weerslag heeft op je paard. Wat ik niet begrijp, zeker in deze situatie niet, is dat je zonder cap of laarzen rijdt. Gymschoenen zijn echt ongeschikt om mee te rijden!

Betrapt :D
Daarom neem ik ook les :) Als ik geen les heb, gaat het er mij vooral om dat hij toch zijn beweging krijgt, al ga ik dan wel geen ingewikkelde dingen doen :D Nu ja, ik heb heel veel problemen met Ax gehad, en het lijkt eindelijk te beteren :)

Normaal rij ik met laarsjes en chaps hoor :D Maar het is ponykamp bij mij op de manege, en dan mag je maar tot 10u blijven.. Dus heb ik die in alle haast vergeten, wat me wel vaker overkomt, ooit vergeet ik m'n hoofd nog wel eens :o En een cap, nja, heb er wel eentje, maar dat zit zo lastig vind ik.. Zolang hij kalm is, lukt het wel zonder. Nu ja, je weet natuurlijk nooit, op een dag zal ik wel eens vloeken dat ik hem beter wel had gedragen. Hopelijk niet natuurlijk :D

Suus___

Re: Axje, onze vooruitgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:09

VinAx, normaal zeg ik niets over een cap want rijd er zelf ook mijn paard niet mee.
Maar jij bent onzeker dit straalt over naar je paard waardoor hij veel sneller kan schrikken en daarbij is hij nog niet doorgereden waardoor hij ook nog niet helemaal in evenwicht is.
Ik zou echt hoe rot dat ding ook zit je cap op je hoofd zetten want je kan je echt vreselijk bezeren en dan heb je ontzettend veel spijt.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:34

Suzan_kalim schreef:
VinAx, normaal zeg ik niets over een cap want rijd er zelf ook mijn paard niet mee.
Maar jij bent onzeker dit straalt over naar je paard waardoor hij veel sneller kan schrikken en daarbij is hij nog niet doorgereden waardoor hij ook nog niet helemaal in evenwicht is.
Ik zou echt hoe rot dat ding ook zit je cap op je hoofd zetten want je kan je echt vreselijk bezeren en dan heb je ontzettend veel spijt.

Klinkt misschien raar, maar als ik hem op heb, wordt ik helemaal zenuwachtig, omdat ik er dan van overtuigt ben dat ik dan zeker ga vallen _O-