3 jarige net 3 dagen begonne met inrijde...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

3 jarige net 3 dagen begonne met inrijde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 22:43

Ik Ben nu 3 dagen bezig om een 3 jarige haflinger merrie in te rijden .. van daag was de derde dag Ik heb er al op kenne zitten en mee rond kenne stappen .. ze vind echt niets erg.. Ben er natuurlijk niet meteen op gaan zitten .. maar telkens steeds een beetje verder gaan en uiteindelijk Tong uitsteken!!!..

Eerst een paar foto's van zijn kunsjes (vd) waar ik gister met haar mee ben begonne en ze deed het meteen .. Buigen OK dan!

Iedereen moets heb vasthouden want ik zou en moest die foto maken Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

En nou een foto van het longeren .. Mijn vriendin kon dus niet zo goed omgaan met mijn digi.. Je zult het zien ..
Afbeelding

Op deze foto's Ben ik rustig aan zover mogelijk te komen .. en ze gaf er echt waar helemaal NIETS om .. ze zat mooi voor haar uit te kijken.. net alsof ze er helemaal niet mee zat.. ach ja er zijn belangerijkere dingen voor een paard he.. dus een Cheese!
Afbeelding

oke niet op mijn hoofd lette aub Bloos!
Afbeelding

En hier zat ik al 10 min op zijn rug.. ben de bak met hem uitgelopen en deed het allemaal prima... Morge maak ik meer foto's..
Afbeelding

En wat vinde jullie er van .. is het nou een schatje of een schatje
Groetjes..

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!


Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 23:01

Ja ik weet het van de cap.. maar die heb ik nog nooit opgehad....En het hoort waarschijnlijk wel zo.. .. En ik vond het zo warm.. dat ik het gewoon irritant vond om een rijbroek aan te trekken met dit weer.. Ik zou haar eignlijk alleen maar ff losgooien... maar er kwam meer van... maar bedankt in ieder geval voor de tips..zal er aan denken ..maar de volgende keer doe ik wel een rijbroek aan want het schuurt als je een korte broek aan hebt..auww

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 23:03

Ja en ze leert zeker snel .. Ik deed haar de zadel op en ze bleef gewoon rustig staan kon haar ook gewoon aansingelen .. daar ging ze wel een beetje van draaien .. maar dat was het eigenlijk wel .. Ik vind het echt een schajte.. Ik heb het nog nooit zo meegemaakt... En nee hoor geen zeikers.. jullie weten gewoon wat hoort ik ook wel alleen ik doe het nie.. Niet zo slim :S...

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 10:14

Dit was de eerste keer er op .. de mense waar van die was die woude haar naar de slacht brengen .. toen heeft een vrouw bij ons op stal die ggekocht en ze is nou 3 jaar en we hebben er nouvoor de eerste keer op gezeten.. en eerst gehangen en zo gewoon allemaal rusig aan ..

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 17:34

jeanneke schreef:
ziet er goed uit he, ok, ik beken, heb ook nooit een cap op als ik paarden inrijd. (En dan nog van die arabieren zeg Knipoog ) Een rijbroek met chaps en stevige schoenen heb ik wel altijd aan, kwestie van wel goed vast in het zadel te zitten.

gr Janna en nog veel succes




Ja idd.. Ik heb het ook nog nooit gedaan Knipoog .. En idd met korte broek rjide is niet echt fijn of veilig.. maar het was zo warm.. dat ik het niet kon laten Bloos! ... En bedankt voor de reactie...

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!


Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 17:36

Saltow schreef:
Het ziet er ok uit hoor !
Hoe leer je zo een buiging aan ?



Ik heb het gedaan met muslie en brok.. dan heb je dat in je hand en dan lijd je zijn of haar hoofd tussen zijn benen en haal je je hand steeds verder naar zijn achterbenen toe .. en dan komt ie vanzelf in een buiging te staan .. Ik heb het geluk gehad dat zij het meteen deed maar je hebt ook paarden die het niet echt snappen en die ff zoeken en dan meteen stoppen dus het is echt een kwestie van geduld hebben .. in ieder geval als je het wilt aanleren veel succes er mee..

Groetjes Tamara

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 21:33

Dit paardje staat bij stal venzicht in vlierden .. Bij de fam tielemans ..

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:57

runningkawa schreef:
Zal henk eens vragen of hij altijd zo gek is dit toe te staan.
En dat hij mooi de pineut kan zijn als er wat gebeurd op drgelijke manier.




Henk heeft mij dat zelf ook gezegt.. En ik moest gewoon in de bak blijven zodat er dan als er iets gebeurt dan kom ik zachter neer en dan kan de pony nergens heen... En ik maak zelf uit of ik een cap op zet of nie.. Dat is mijn eigen verandwoordlijk heid.. ik heb heel mijn leven nog geen cap op gezet.. en heb al zo vaak een paard in gereden.. en ik weet dat het ooit mis kan gaan.. maar daar moet ik zelf dan maar achterkomen ..
en ik weet ook dat het verstandiger is en zo ..
In ieder geval bedankt voor je reactie..
en truowens zelf rijd je ook zonder cap..!!!!!!!

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 15:51

ja ik heb het ook niet zonder begeleiding gedaan .. Ik was met een ander meidje die die foto maakte.. maar ik had expres mijn voet aan 1 kant uit de beugel voor als ie in een keer gek gaat doen dat ik er dan van af kan springen.. omdat er toen niemand bij stond.... En in de bak doe ik het ook met longeer lijn de dag ervoor Heb ik het de hele tijd met 2e gedaan .. Ik weet wat er allemaal kan gebeuren .... En als ik dalijk echt ga rijden aan de long met stap en draf dan doe ik c-ker wel een cap op.. omdat ik weet heo ze kan springen.. En ik doe het ook allemaal rustig aan.... Ik heb geen zin om dalijk ergens iets gebroken te hebben... maar ze luistert echt goed.. want stil staan had ik haar al een heel stuk aangeleerd.. en ik ben ook heel blij dat ze dat nu ook telkens doet alsik er naar vraag.. .. In ieder geval bedankt voor je reactie .. misschien dat ik er dan toch wel wat van kan opvangen.. .. Groetjes

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 16:17

Jaa daar heb je ook weer gelijk in ja.. Tong uitsteken.. en dan heb je c-ker wel geluk gehad dat je er over heen bent gevlogen.. En met het longeren en zo doe ik wel gewoon een cap op alleen dat was voor een foto en dat vond ik niet echt nodig... Toen zou ik haar ook alleen maar ff longeren voor de beweging maar ik wou ook enkele foto's.. Maar bedankt voor je reactie.. Groetjes..

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 17:05

Meligemaaike schreef:
:) okay.. maar het zijn wel leuke foto's (buiten je kleding en cap om) geworden!!!! Knipoog


Dank je wel Haha! ... Werd wel eens tijd om zo;n reactie te horen... Tong uitsteken

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 17:07

en het zadel ligt trouwens goed.. Ik vind het zelf ook wel een rare zadel... maargoed

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 22:32

Hartelijk dank.. Tong uitsteken:P:P... Precies zoals je zegt .. ThnQs..

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 08:51

Je zegt het goed als... En ik denk ook wel dat ik het nou wel vort weet naar al die reacties.. En ik weet heus wel wanneer ik er wel op kan zitten en wanneer niet .. Ik heb niet voor niets mijn voet uit de beugel.. En ik lette zeker wel op haar.. Maar naar die 40 reacties Ga ik echt niet doen wat ik niet wil .. Maarja.. En misschien heb ik dat voorbeeld dan ook wel van een ander.. Wie weet..!!

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:03

Nou er zitten zat hersentjes in dat pannetje.. en ervaring heb ik zat.... En als ik eenmaal de sprongen van mijn paarden weet dat ga ik geen cap op zetten.. dan blijf ik wel zitten ....En dat ik toen toevallig een korte broek aan had .. helemaal mijn keuze.... Ik moet dit doen .. dus dan doe ik het ook op mijn manier.. en een cap zal ik misschien gaan dragen maar misschien ook niet.

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:22

Dank je wel anne.. eindelijk iemand die mij begrijpt, en idd mijn eigen keuze.. er zijn hier meer mensen op bokt die zonder de juiste kleding en zonder cap rijden.... anne jij begrijpt mij Haha!.!!.. dank je wel voor je reactie..

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:44

En ik heb het ook helemaal niet over die 3 jarige want die is niet van mij ..
Ik heb het over mijn eigen pony's.. ik weet onderhand nu wel wat ik moet odne als ze gekke sprongen gaan maken . en ik ben er ook nog noooit van af gevallen van mijn pony's.. ook al maken ze gekke sprongen ..... Ik weet echt wel wat ik doe hoor.......

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:49

blijkbaar bewijst je dat hie niet.. ik zeg da ik er nog nooit van af ben gevallen .... en anky was gewoon dom .. en dat weet ze nu zelf ook wel.. want het lag niet aan haar paard maar aan haar zelf.. en ik heb er heel veel verstand van .. omdat ik op die foto's sta zonder de juiste dingen die jullie mijn vertellen wil nog niet zeggen dat ik dom ben ..

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:52

Maar ja zeik maar lekker verder ik doe toch waar ik zin in heb .. en ik weet waar ik wel verstand van heb ... en al van die dingen .. jullie weten helemaal niets van mij.. jullie kenne nou alleen maar oordelen over die foto's maar je weet niet hoe ik in werkelijk heid ben .. foto's willen niets zeggen ..

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!

Turaan

Berichten: 176
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 10:11

youngster schreef:
Penny Alarm.... Clown Mijn hemel, anky dom??? Sja tot nu toe heeft zij iets mer bereikt dan jij ooit zult doen...


En volgens mij ging dit over die val van haar.. en niet over wat zij nu bereikt heeft want dat is c-ker goed.. en niets penny alarm .. want ik ben geen penny meisje...
dat zij er vanaf viel is haar schuld.. want wie gaat er nou met een jong paard wat een paar maanden niet gelopen had meteen mee naar buiten .. dan kun je dat verwachten.. en reken er maar niet op dat zij een cap draagt.. ik heb bij haar gereden en het was altjid zonder cap..
Maarja ik laat het ook hierbij .. want dit is zo wel genoeg.. Ik weet de meninge maar ik weet oko de mijne..
dit is het laaste wat ik hierbij aan toevoeg.. aan dit toppic

Is paardloos!!!
Volgend jaar Archangel inrijden!! Ben benieuwd!!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, SemrushBot en 13 bezoekers