Foto´s van het belgisch veulentje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Foto´s van het belgisch veulentje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 19:25

Hoi iedereen,
Sommige kennen waarschijnlijk het verhaal al van het belgisch veulentje, zo niet, hier het verhaal in het kort.
We werden gebeld of we een belgisch hengstveulen wilden redden. Het geval was dat de merrie ernstige uierontsteking had en werd afgemaakt. En als we het veulen niet kwamen halen, en ze vonden er niemand voor, dat hij ook afgemaakt werd. Dat konden we over ons hart verkrijgen, dus maar EVEN van Drenthe naar Zeeland gereden. In totaal zo´n 8 uur bezig geweest, maar het was de moeite waard.
Dit was dus vrijdag. Hij had toen al een dikke sprong links achter, dus zaterdag toch maar de dierenarts erbijgehaald die heeft twee foto´s gemaakt waar gelukkig niets op te zien was. Toen heeft de dierenarts een gedeelte van het vocht eruit gehaald, en daarna er iets van antibiotica in gedaan.
Ze komt maandag weer, en herhaalt het dan. En dan moet het goedkomen.
Het gaat nu heel goed met hem (beter dan met mijn nachtrust Haha! )
Genoeg gepraat, DE FOTO´S: (deze foto´s en meer, zie ook http://www.ernster.nl
Dit zijn foto´s die we gister in de bak hebben gemaakt. Er zit een longeerlijn aan, aangezien ik niet weet hoe hij opzoek kan gaan naar zijn moeder....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog wat foto´s van bij de dierenarts. Zitten schokkende beelden bij Verdrietig :
Klaar maken voor het maken van de foto´s (links: Mariska_28, midden: ik, rechts: dierenarts):
Afbeelding
Hier wordt het vocht eruit gehaald(links: dierenarts, midden:Mattheüs, rechts: dierenarts):
Afbeelding
Afbeelding

En de gelukkige eigenaar met zijn veulentje: (mijn vriend)
Afbeelding

Dat waren de foto´s weer. Is ie niet SCHATTIG!! Met de dierenarts zijn de eerste kosten dus alweer gemaakt (donaties zijn welkom Haha! )

Groetjes Wendy
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 25-07-04 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt


Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 19:29

Oja, zijn stamboeknaam is Rinus, maar hij heet nu Sam. En het is een blauwschimmel (nu nog zwart:D)

Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 19:41

Vasthi schreef:
Och het kleine moppie heeft een heel dik spronggewricht achter zeg Bloos! Ik hoop dat de antibiotica snel zijn werk doet. Het is ook wel een mager humptie dumptie Ach gut

Sam is een coole naam Cool


Zijn sprong is inderdaad heel erg dik. Maar het is gelukkig niet heet, en je kan er gewoon aan zitten. Dat is dus wel mooi. Hij is wat mager ja, maar heeft ook bijna niets gedronken toen zijn moeder uieronsteking had. We zijn hem nu dus goed vol aan het proppen met melk!! Ach gut


Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:06

Hij drinkt gelukkig heel goed en makkelijk. Je houdt de bak met melk voor zijn neus, en hij drinkt het in bijna 1 teug op. Dus dat is gelukkig geen probleem. (ook wel makkelijk als je om 2 uur ´s nachts daarzo staat als halve zombie Lachen )

Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:09

altingd schreef:
Ontzettend goed van jullie ,wat jullie allemaal voor dat veulentje gedaan hebben OK dan! laat je af en toe ff wat horen,hoe 't met Sam gaat?

Dat doe ik zeker. En mijn vriend (van wie hij is) is zo´n fotogek die alle gebeurtenissen op de foto wil zetten. Dus je zult nog wel wat foto´s voorbij zien vliegen Haha! Maar we houden jullie dus zeker op de hoogte!!

Wendy_Komen

Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 08:57

GOED NIEUWS!!!
Ik kwam vanochtend bij Sam, om hem melk te geven, stond ie met een hele pluk hooi in zijn mond. Dus hij begint ook al echt hooi te eten!!!
(moest ik even kwijt)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, Vagabondo en 53 bezoekers