Nieuwe paardenplaats

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Nieuwe paardenplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 09:48

Hierbij de foto's die een vriendin gisteren heeft gemaakt van de nieuwe paardenplaats in Dronten die in september af moet zijn.
Ze hadden het springmateriaal van de oude stal er al heen gebracht...Wou net gister beetje gaan springen Boos!
Nou hier de foto's:
De boxen
Afbeelding
De bak (30 x 60, eb- en vloedbodem komt erin)
Afbeelding
Longeercirkel met daarvoor paddock (aan de rechterkant daarvan zit dan de bak)
Afbeelding
Nog een keer de longeercirkel en paddock
Afbeelding
Ik geloof dat dit het soort windgaas is wat ervoor komt
Afbeelding
De hele schuur
Afbeelding

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:59

Is er eigenlijk al bekend wat ong. de stalprijs wordt?

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:01

Wauw ziet er super uit!!! Toch nog maar eens mn pappie heel lief aankijken Tong uitsteken

Dat gaas lijkt me erg fijn voor paarden! Hebben ze tenminste een beetje frisse lucht, en ze kunnen naar buiten kijken ipv de hele dag tegen zo'n bakstenen muur Slim gedaan!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 10:27

cornelie schreef:
Is er eigenlijk al bekend wat ong. de stalprijs wordt?


Volgens mij wordt dat ongeveer 175 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:10

Interessant, en is dat vol-pension? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 11:18

Er wordt dan voor je gevoerd geloof ik maar je moet geloof ik wel zelf uitmesten. En van het voeren weet ik niet helemaal zeker en ik weet ook niet precies hoe het daar dan gaat in de weekenden. Want was op de oude stal dat er telkens in het weekend 1 iemand over bleef om te voeren en los te doen enzo. Maar straks zijn het wel wat meer paarden dus weet niet hoe het dan word geregeld. Ik zit ook niet in het CE

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:28

Hoe is het trouwens in de vakanties geregeld? Ik neem aan dat niet iedereen uit Dronten zelf komt, dus dat mensen in de vakantie ook graag naar huis gaan om ouders/vrienden/familie te zien. Blijven de paarden dan doorgaans in Dronten of worden ze mee naar huis genomen? Vroeg ik me zomaar even af Haha!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 11:34

Nu in de zomervakantie zijn alle paarden meegenomen door de mensen die op stal stonden. In andere vakanties weet ik het eigenlijk niet. Ik heb ook nog maar pas mijn paardje. Maar het lijkt me niet echt logisch dat je voor elke vakantie je paard de hele tijd heen en weer gaat lopen slepen.

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:56

Nee dat leek mij dus ook niet echt handig Lachen Vandaar dat ik het vroeg. Zelf op en neer gaan is ook niet heel erg handig, maar handiger dan de hele tijd met een paard gaan slepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:01

Ik had mijn paard op een gewone pensionstal gestald, vol-pension natuurlijk vanwege het voeren etc. Bleef dan ook bijna elk weekend in Dronten, alleen als ik thuis wat te doen had ging ik het weekend naar huis. Ook de vakanties (en vorige zomervakantie) zat ik veel in Dronten op stage enzo na. Mijn broer studeert er ook, dus die kon mooi elke week mijn vuile was meenemen en schoon terug brengen Haha! Schijnheilig Nu staat echter om diverse redenen mijn paard weer aan huis, en ben niet van plan om haar weer naar Dronten te verkassen.Afgelopen jaar woonde ik tesamen met Leon (Snowdon), die zijn paard er ook had staan, en je doet toch ook vrienden in Dronten op, dus zo eenzaam was ik niet, en mijn familie, ach, maandelijks is ook zat, ik koos liever voor mijn paard want omdat ik zo ver weg studeer heb ik eigenlijk ook maar 1 vriendin van thuis-thuis overgehouden. Dus was er voor mij thuis-thuis niet zoveel te beleven.

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:45

Is deze stal alleen voor mensen die op de HAS zitten of kunnen anderen ook hun paard hier stallen???? Ben heel benieuwd

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 16:24

Darvoor zou je naar school moeten bellen. Ik zou dat eigenlijk niet weten maar ik denk dat het alleen voor mensen van de HAS zelf is. Maarja dat durf ik dus echt niet met zekerheid te zeggen...

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:28

En wie zou ik dan eventueel moeten hebben op school? Wie gaat over de stalling enz.?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:04

Hoeveel stallen komen er eigenlijk en zit er ook weiland bij?

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:02

wow mooie stal wordt dat daar zeg
die bak...**kwijl**

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:38

Nou dat ziet er zeer goed uit !!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:40

Hehe, een deel van het 'mysterie' is ontrafeld. Vanavond viel het Drontens nieuwsblad weer in de bus en voorop stond iets over de nieuwe stallen. Er komt een paardenbedrijf met pensionstal/training/instructie/fok etc van ong 50 stallen, binnen-buitenbak, weidegang etc etc en daar tegenaan komt dan nog die Paardenplaats. Dit is speciaal voor de paarden van de studenten en zal bestaan uit 20 stallen en zij kunnen ook van alle faciliteiten van het andere bedrijf gebruik maken.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 22:34

cornelie schreef:
Hehe, een deel van het 'mysterie' is ontrafeld. Vanavond viel het Drontens nieuwsblad weer in de bus en voorop stond iets over de nieuwe stallen. Er komt een paardenbedrijf met pensionstal/training/instructie/fok etc van ong 50 stallen, binnen-buitenbak, weidegang etc etc en daar tegenaan komt dan nog die Paardenplaats. Dit is speciaal voor de paarden van de studenten en zal bestaan uit 20 stallen en zij kunnen ook van alle faciliteiten van het andere bedrijf gebruik maken.


Hmm dan mogen ze nog knap gaan passen en meten als ze dat daar allemaal neer willen zetten. En ik heb nu ook echt alleen wat gezien van de paardenplaats. Verder staat er nog helemaal niks. Het klopt wel ja dat er 20 stallen zijn maar vind dat andere allemaal wel erg apart Verward

Edit/ Ik las het net ook in het Drontens Nieuwsblad. Wel raar dat ze dan daar nog helemaal niet mee begonnen zijn. En dat ik er hier ook helemaal niks over heb gehoord. Het gaat toch ook om mijn paard. En er stond ook bij dat we dan van die faciliteiten van het paardencentrum gebruik kunnen maken maarja....Ik vind het allemaal heeeel erg vaag! Verward
Laatst bijgewerkt door Redgirl op 20-07-04 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:05

ziet er echt heel mooi uit!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 23:29

SigridB schreef:
En wie zou ik dan eventueel moeten hebben op school? Wie gaat over de stalling enz.?


Ik denk Michaela van Leeuwen maar de school zit nu geloof ik helemaal dicht dus die zal je denk ik nu deze periode niet te pakken krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:58

Dat wordt elkker wegwaaien in die bak daar midden in de weilanden. Haha, dat vind ik wel een van de nadelen als ik naar Dronten ga volgend jaar hoor, al die polder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:21

Micheala van Leeuwen kan je ook nog thuis opbellen (haar moeder is ook een schat van een mens Haha! )

Nu ik erover nadenk, kan ik me idd herinner dat er sprake was van een nieuwer paardenbedrijf, heel vaag ook al iets ter vervanging van de Flevomanege omdat die in de bebouwde kom zitten. En dat de studenten van de CAH en Stoas er dan ook gedeeltelijk gebruik van konden maken, maar dit is staat me echt maar heel vaag meer bij, dus kan het ook fout hebben.

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:23

leuke manege hoorj... *LOL*

elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:25

wat een mooie stallen !!
ik denk dat je daar wel leuk staat hoor Knipoog