Bij een Fjordenfokker wezen kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Bij een Fjordenfokker wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:14

Voor Xen ben ik op zoek naar een maatje, vandaag ben ik dus bij de eerste fokker gaan kijken. Aan de telefoon zei hij dat hij 1 hengstenveulentje had lopen voor de verkoop maar dat bleken er bij aankomst 2 te zijn.

Dit is de eerste, de moeder is een dochter van ik geloof Alme Glimt (een Ulblakke hengst, kan dat kloppen? Haha! ) zijn vader was Valdemar (een Noorse heb ik me laten vertellen)
Hij is dik 2 weken oud maar was al erg ondernemend. Hij crosste van het ene eind van de wei over en't weer ver weg van mams, luid hinnikend.
Leuk ding, maar ben er niet helemaal weg van.

Afbeelding

Hier staat hij bij de moeder van het veulentje op de voorgrond (bloedmooi merrietje! Bloos! Is reeds verkocht en ik zoek sowieso een hengst)
Afbeelding

Afbeelding

We hebben de hengsten nog even bekeken maar daar zijn geen foto's van, we zijn dus doorgereden naar Lille waar hij nog een hengstje had lopen en daar werd ik wél verliefd op. Lovers
Ik ben wel de afstamming vergeten maar ik geloof (ben niet zeker) dat de moeder een halfzus was van de merrie hierboven (zelfde vader, Alme Glimt)

Dit is mams, een echte Fjord die meteen op zoek ging naar eten en m'n shirt van m'n lijf probeerde te rukken. *LOL*

Afbeelding

En hier is hij dan, een SCHAT van een droppie!
Kusje Clown
Afbeelding

Ik kon hem meteen overal aanraken en dat vond ie hééééérlijk! Lekker schuren en kriebelen dat deed me erg aan Xen denken die stond ook altijd op de eerste rij voor een kriebel.
Afbeelding

Hij heeft donkere kringen dus ben benieuwd wat voor kleur die gaat worden.

Afbeelding

Dag mooie vent!
Afbeelding

Ik heb nog niets gekocht maar ik krijg hem niet uit m'n hoofd, ben helemaal v'liefd. Haha!
Ik ga sowieso eerst nog bij enkele andere fokkers kijken zodat ik kan vergelijken (wil niet meteen het eerste kopen dat ik tegen kom Knipoog )
We hebben in ieder geval een goeie start gemaakt!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:19

Zo leuk
Ben verliefd op de 2e Lovers

Ik heb bij me paard ook meerdere bekeken en bij mijn haf meteen de eerste beste was helemaal weg van d'r en ben nog blij met haar

Mag ik vragen waarom je persee een hengst wil?

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:22

De tweede is gááf Lachen
Lekker stevig en een mooi koppie!
Dat ene merrietje is idd. wel echt een beauty Kwijl

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:49

Faniek schreef:
Mag ik vragen waarom je persee een hengst wil?


Hij dient als maatje voor mijn jaarling hengst dus dan is een merrie niet zo een goed idee. Haha!

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:58

zoooo hee inderdaad die tweede is zwaar mooi hoor
met sparky keken we ook niet bij een maar er was er dus op een gegeven moment een in albergen en ja daar was ie me sparky, maar goed die tweede is wel erg stoer hoor, spark was toen pas drie maand maar nu 7 trots gnagna dat merrietje is ook zeer mooi om te zien je

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:41

wat een schatje!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:11

Dies zeker leuk !
Allebei wel Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:27

Ik vind beide wel erg leuk!

Moeilijk hoor

succes!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:36

ze zijn leuk hoor
heb je trouwens even een pb tjes gestuurt met een vraagje

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:34

Leuke beessies zeg! Die 2e is idd mooi!!
Ben benieuwd of je hem gaat nemen!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:21

Leuk hoor, Lola, bijna weer een ras erbij gespaard Tong uitsteken

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:35

Hoi Lola,

Ik kom me er ook even mee bemoeien Haha! Knipoog

Kun je voor Xender niet beter een oudere hengst er bij kopen? Ook een jaarling.
Omdat jaarlingen heel anders spelen dan veulens (en tweejarigen, driejarigen, etc.). Elke leeftijd heeft een ander speelgedrag (met name van veulenleeftijd tot 4 jaar)
Binnenkort zal Xender de "ik zal eens grof op je rug springen en je in nek bijten"-fase krijgen en dat is zielig voor een klein veulentje (ook de oudere paarden vinden dit niet zo leuk). Dan kun je beter een paard van dezelfde leeftijd kopen. Volgens mij moet dat met jaarling-hengsten nog lukken (om twee vreemde hengsten bij elkaar te zetten), vooral als de andere hengst ook sociaal is.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik denk dat als je zo'n kleintje er bij neemt (en hij is LEUK Lovers ), hij misschien niet zo gelukkig is met een puberende Xen Verward
Dizzy kon Seraphino nog aan, omdat hij ouder was, maar hij was Seraphino soms best beu. En toen Phino twee jaar was had Dizzy moeite om 'm de baas te blijven. Nou is een Fjord wel stevig, maar het leeftijdverschil lijkt me niet zo optimaal voor zo'n kleintje.
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:11

Hij is idd geweldig! Ik hoop maar dat je hem neemt want dan komen er nog meer foto's van hem. Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:21

Ja kijk Sandra, je hebt wel een beetje gelijk. Probleem is dat zowat niemand de moeite neemt om een Fjord hengst op te fokken als deze niet dekhengstwaardig is, Fjord jaarlingen zijn dus erg schaars. (heb het er nog over gehad met enkele fokkers)
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik ga doen, ik wou echt heel graag een Fjord maar ik vind echt nergens een jaarling hengst ook nog is voor een beetje degelijk budget binnen een beetje een rijdbare afstand.
Heb er laatst wel 1 gezien, nog een Ulsblakke ook! Hij was 1 jaar oud maar hij viel jammerlijk buiten m'n budget.

Ben wel van plan om ook nog eens een kijkje te gaan nemen bij de fokker van Van, dat is een melkerij met New Forest pony's en een énorme grote keuze. Haha!

En zoals ik al zei, ik heb nog niets gekocht en ben zelf nog aan het nadenken wàt ik ga doen, het is wel heel moeilijk want ik moet het van de eerste keer goed doen. Scheve mond

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:56

Waarom wil je een hengst? Een ruin kan toch ook (of zijn die net zo duur?)
In ieder geval is 't tof dat jij je goed oriënteert!