Stal 'Jurga' eens schoon ITP! *grinnik*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Stal 'Jurga' eens schoon ITP! *grinnik*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 21:05

Vandaag was eindelijk de dag dat we ons kwaad gemaakt hebben en eindelijk na járen de stal eens helemaal schoongespoten hebben. Wát een verschil! Bloos!

De stal is in meer dan vijf jaar nu, nooit zó schoon geweest. Vandaar dat ik van de gelegenheid gebruik heb gemaakt en een paar foto's heb geschoten van onze stal. Dus bij deze een kleine impressie:

De box van madame Jurga herself Lovers.

Afbeelding

Box van onze stoere hengst Wencke!

Afbeelding

Box van pensionpony Foxy...

Afbeelding

Help... een Siep!

Afbeelding

Box dus van pensionpaard Harald aka PingPongHarald...

Afbeelding

Kijkje in de zadelkamer, kapstok, mededelingenbord en een aantal van de tuigen...

Afbeelding

Dekenrek, nog wat tuigen...

Afbeelding

Kijkje op het stalgereedschap en de doorgang naar de andere kant van de stal...

Afbeelding

Box van pensionpaard Gentle...

Afbeelding

Box van onze Nimondro Cool ...

Afbeelding

Box van pensionpaard Ulster (van janna)...

Afbeelding

Plaatje van de poets/wasplaats:

Afbeelding

Deel van de buitenbak:

Afbeelding

Het wagenhok (middelste en rechterwagen zijn van ons):

Afbeelding

Kijkje op één van de twee weides:

Afbeelding

Bij deze dus ons kleine stalletje waar we nog steeds reuzeblij mee zijn. Deze zomer nog komen er twee boxen bij in een volgende afdeling, Voice komt natuurlijk weer terug uit de opfok (:evaw: Ulster hihi) en de jonge Paddox van de eigenaresse van Gentle komt ook bij ons te staan. Dan houden we er maar even mee op *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 21:10

We doen er veel aan om alles goed te houden met dit weer (en ja, dat betekent weleens een dagje niet op het land met snertweer, maar ja, dan hebben we 's winters tenminste ook nog weide).
En tja, laten we het er maar op houden dat goed overleg onderling tot weinig mededelingen leidt Knipoog.

Carlaa, het is idd niet zo schoon geweest, sinds het gebouwd is *LOL*. Ik was eerder elke week aan het poetsen, maar de laatste maanden ben ik er niet aan toegekomen. Maar goed, zo schoon als dit krijg je toch niet voor elkaar.

Paar maanden terug kwamen we erachter dat de stal veel lichter was toen we de ramen gewassen hadden... Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Jurga op 10-07-04 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 09:37

Bedankt voor de leuke reacties. Zo zie je maar weer dat je met veel inzet, veel kunt bereiken . Er komt steeds weer iets bij en zo wordt het steeds 'echter'.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 10:14

Klein begeleidend verhaaltje:

Onze stallen zijn gebouwd in wat eerst een varkensschuur was. Mijn handige pap heeft het grondig aangepakt, vandaar dat er nu een mooie stal staat van twee afdelingen groot, met zeven boxen, een poets/wasplaats en een zadelkamer. Er komt nog een derde afdeling met twee boxen bij. Achter de stal ligt dus een buitenbak, die is pas sinds een paar maanden goed *jippieeeeeeeeeeee*, doordat we er na vijf jaar loodzware bak kokoshaar ingegooid hebben en dat lijkt tot nu toe super! We hebben drie stukjes weide bij de stal liggen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 10:47

Hahaha, nee het stond al veel langer op de planning.
Kom maar snel een keertje langs!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 11:22

Het rook gister ook helemaal niet meer naar stal *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 22:30

Ik zag iig véél van Jurga tijdens het poetsen vandaag *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 19:15

Grinnik, ik vind het op zich helemaal geen vervelend werk, als de werkverdeling maar goed geregeld is.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 21:18

Grinnik, ik moet dus toch personeel aan gaan nemen Tong uitsteken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1, Manadeluca, Sica en 66 bezoekers