Verwaarloosde pony's, vervolg topic van 'Stalbles'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:25

Bij die wei waar die zebra staat daartegenover Staat toch een huis als je daar de weg over steekt?? Daar zijn al die ponys van

www.dressuurstalseren.com


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:41

Buster schreef:
Even antwoorden op de vragen:
Ze staan in Pannerden en omgeving, da's in de buurt van Arnhem.
Wat ze met die pony's doen: bloedtappen, ze zijn voor een bloedtapperij, in het vorige topic is daar meer over te lezen.
En dat veulentje, de andere pony's waren daarna ineens wel omgeweid, dus lijkt het me dat ook dat veulentje gezien is...
Tja, en verder hebben ze het echt veel beter; dankzij het goede werk van Leonie de DB in te schakelen, dus ben heel blij voor de pony's!


Bij ons aan de dijk staan ze ook altijd van het najaar wij hebben ook al verschillende keren de dieren bescherming erover gebelt enzo Maar die kunnen daar niets aan doen, Wij gaan met een paar man 2 of 3 man naar het gemeente bestuur van zevenaar daar bereik je veel meer mee, De dieren bescherming kan daar geen ponys weghalen omdat die man een vergunning heeft! Wij zijn al meer als 18 aan het proberen om die ponys een Normaal fatsoenlijk verzorgend leven te laten lijden, Dus jullie zijn niet de enige die er wat aan doen Lachen En leonie ff nog wat die Ponys Zulk soort ponys stonden ook al aan de dijk achter de breuly toen we nog met die haflingers reden van wim Knipoog Toen waren ze er ook al vet lang mee bezig. Wat jullie doen bij de dierenbescherming heeft geen enkele nut want als ze daar wat aan doen werken ze zichzelf in de nesten, Wees verstandig kom niet bij die ponys in de wei want hoe lief ze ook zijn ze dragen allemaal wel een aparte zieke met hun mee en je hebt kans dat dat ook over kan slaan naar jullie paarden Die paarden worden met een paar de zelfde naalden geprikt en lopen ziektes van mekaar op! Die ponys zijn best wel mensen schuw Ik ben vroeger ook wel eens bij die ponys de wei in geweest. En toen ben ik eruit gehaald door een dierenarts ! Die heeft me dat verteld. Doe verstandig ga met ons mee naar het gemeentehuis dan praten we zijn vergunning af en dan schakelen we de dierenbescherming in, Wedden als je nu de dierenbescherming in schake;t staan ze er over een jaar nog. Dus daarom vraag ik jullie om mee te gaan naar het gemeentehuis en een gesprek Discussie aan te gaan..

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:43

miekelover schreef:
wat heeft dat witte welshje om zijn nek zitten. dat veulentje vind ik echt zielig

Dat welshje heeft een nummertje om zijn nek hangen zo houd die man bij hoeveel paarden die heeft ofzo, en van wat voorn nummer Het bloed afkomt dat gaat ook weer over een of andere bloedgroep oliebol. En die man heeft in totaal 8 tot 900 ponys rondlopen.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:45

Alieta schreef:
Het echt niet echt mishandelen...het is slecht onderhoud! die man moet meer personeel aannemen als die dit nog een beetje goed wil laten verlopen! want een dood veulentje in een weiland kan niet omdat je er geen goed overzicht meer van hebt!


Personeel aanemen heeft geen zin daar, Want Die man is geldblind en denkt alleen aan zichzelf en onder die vergunning die die heeft mogen maar een aantal mensen werken. Hij heeft daar een pure werkvergunning voor, ook Als die er achter komt dat je in de wei komt Kan die je laten opakken dus daarom zeg ik jongen kijk uit wat jullie doen. en ik versta onder mishandelen ook slecht onderhoud want elk mens, Elk dier heeft goede verzorging nodig, want door dit slecht onderhoud maak je een paard wel psychisch helemaal naar de finistijnen, Zoals de meeste ponys in de wei zijn mensen schuw.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 23:51

Vosse schreef:
in zulk groot land kan het wezen dat je een veulen niet ziet, maar die man heeft dan ook geen goede controle over zn paarden en doet het alleen om het geld, nou dat vind ik toch wel een beetje niet kloppen, zijn bloedtapperijen legaal of illegaal in NL???? ik heb dr namelijk nog nooit van gehoord en waar gebruiken ze het bloed voor dan??


Dat is legaal, Hij heeft er ook een vergunning voor Vandaar dat de DB niet veel kan doen. ik ken mensen die zijn daar al 18 jaar mee bezig, om dat afteschaffen maar niemand heeft ooit een stap ondernomen om naar De gemeenteraad hier te gaan Alleesn maar met de DB, Maar die mogen niks doen want anders raken hun ook nog eens in de problemen. Het bloed word gebruikt Voor het ziekenhuis mensen die veel bloed verlies hebben gehad enzo, zoals Iemand die zwaar gewond is enzo Gaat dat wel eens door het infuus heen of ze mengen het met gewoon mensen bloed. zo verre ik weet, In iedergeval het word gebruikt om een mens op te lappen.

www.dressuurstalseren.com


Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:16

Maar het gaat erom Dat dit niet de enigste wei is met paarden Lachen Er zijn er nog een stuk of 20 en geloof me als je die ponys in irl ziet ziet het er niet lekker uit.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:13

stalbles schreef:
maar dit is niet het eerste dode veulen dat we in die wei hebben gevonden
dit is al de 4e en die laten ze gewoon liggen en na ongeveer 5 dagen word het pas weg gehaald

er lag namelijk een keer een dood veulen voor het hek bij de ingang en na vijf dagen was het pas weg
en de moeder heeft er waarschijnlijk 5 dagen bijgestaan zonder te eten want ik ben 4x geweest en die merrie liep toen alleenmaar rondjes om dat veulen te draaien en anderen erbij weg te houden


klopt liggen er veel meer, Veel mensen bij ons uit de omgeving proberen er ook wat aan te doen, Vandaag ree ik met de stal eigenaresse richting babberich en ree langs de wei waar van het najaar die ponys instaan, En toen vertelde ze een verhaal dat er al een keer tien dagen lang in de winter een oudere pony van die man aan de dijk was vast gevroren en die is gelijk overleden, die heeft daar tien dagen gelegen veel mensen zeggen ook ooh kijk is wat leuk die ponys maar ze moesten is weten!

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:16

Bij Pannerden aan die pannerdenseweg staan er idd heel veel nu en verdeop als je Bij de dijk van groessen een stukje afrijd staan er nog veel meer echt zielig is het. wordt niet naar om gekeken niks. laten die ponys aan hun lot over, de ponys aan hun lot overlaten kan goed zijn, maar om een keer in de maand naar je ponys te komen kijken, Neej dat vind ik niet, Zelfs de paarden die bij ons in de geldersewaard leven die worden nog elke dag onderhouden en in de gaten gehouden lopen rijden ze de hele waard door met de auto om te kijken of er niks aan de hand is.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:25

Nogmaals die dieren bescherming kan daar niks aan doen in iedergeval hebben ze al zo vaak geprobeert, komt omdat die man een vergunning heeft en dat die paarden ook worden gezien als wild levende paarden.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:43

stalbles schreef:
verder kan de db er niks aan doen omdat wat psycho_horse al zei dat hij er een vergunning voor heeft


Ondanks dat die er en vergunning voor heeft blijven we doorgaan met alles hiervoor mag hij geen vergunning hebben, Je mag geen vergunning hebben als je je dieren niet verzorgt Lachen dus die praten we af en dan gaan we er met de dierenbescherming achteraan.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:48

Alieta schreef:
Ze moeten gewoon niet zoveel pony's kopen!
als je er niet voor kan zorgen moet je het ook niet doen!.....
dat vind ik gewoon sneu!...en als die man het om zn draaiende zaakje moet hebben vind ik het al helemaal aso!...


Tis idd een aso, Kerel is blind door zijn geld en heeft geen verstand van die ponys en dit is niet het eerste veulen/Paard die daar dagen lang weg ligt te rotten, Bij onze stal staan ze ook in de buurt en die buurt klaagt alleen maar over die ponys, Mensen weten niet wat voorn ponys het zijn, Laatst ook werd er aan mij gevraagt of die leuke ponys met veulen een eind verderop dit jaar weer trug kwamen, en dat dee me echt pijn. Echt zo zielig is dat. Dan zeg ik altijd maar weet ik niet. zitten ze me raar aan te kijken, maar ze moesten is weten waar die ponys voor zijn.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:44

Suusiej schreef:
Jeeeetje! wat veel paarden zeg! Echt niet normaal!
Ik vind over t algemeen ze er nog bets goed bij staan. ze hebben iig lekker de ruimte. Maar waar staan ze en wie zorgt er dan voor ze???


Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond


Ze staan overal en nergens en ze worden niet verzorgt ze gaan alleen een keer met 500 paarden te gelijk op stal om bloed te prikken en dan gaan ze gelijk weer naar buiten die man heeft in totaal ong 900 ponys, Dus zovaal en maar 3 tot 4 man in personeel kan je die ponys niet verzorgen.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:47

stalbles schreef:
tjah we hebben het geprobeert en er is wat aan gedaan en daar ben ik al heel blij mee maar zo kan het niet die ene pony die kan echt niet fatsoenlijk lopen omdat ze verkeerd bekapt is als dat dier nou een veulen had gehad?
hoe had die het veulen moeten voedden dan in godsnaam
als dat dier er nog staat als ik weer ga kijken dan bel ik de db weer en dan eis ik dat er direkt iemand komt om te kijken.


Leo Ze gaan woensdag in vergadering wat ze er aan kunnen doen. Omdat die bouwman en lieshout ook een vergunning ervoor hebben, Heb via via naar een van de hoofd begeleiders van de db die fotos op gestuurt. Met het adres enzo en als ze gaan kijken of wij dan mee willen om het ze allemaal te laten zien.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:10

Vosse schreef:
????????????????????????????????????????????????????????????????????????


Weet ik ook niet maar komt uiteindelijk wel bij zwangere vrouwen terecht. Ik ga nu alleen maar voor de ponys en niet waar het bloed naartoe gaat dat intresseert me nu helemaal niks, ik hoop dat het bloed eerdaags nergens meer naar toe gaat en dat die ponys een fatsoenlijk leven kunnen krijgen Lachen

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:11

stalbles schreef:
ik ben nog niet wezen kijken
ik ga van het weekeind weer

Ga ik wel even met je mee als je dat goed vind Lachen Wil weten waar precies je die wei heb en kunnen we ook nog gelijk bij andere weien gaan kijken weet er nog wel meer hier in de omgeving.

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:12

Jessica"]
zoals de Posbank bij Utrecht ook maar er moet wel op gelet worden.
[/guote]

Postbank bij arnhem staan de ponys Knipoog


[quote="Jessica schreef:
Mij lijkt de beste oplossing dat je de eigenaar opzoekt en deze laat weten dat er een aantal paarden in zeer slechte conditie zijn, dan kan de man ook aan geen enkele instantie vertellen dat hij niet wist dat er een paar paardjes ernstig verzorging nodig hadden. En inderdaad, naar de gemeente gaan want de gemeente heeft hem ooit een vergunning verleend.


Weet die al maar dat intressert hem niet hij zegt agg ik heb er zat blijven er nog wel 900 over, Zo is die man! Een achterlijke klootzak dus, Ik zie hem wel eens lopen hier in de stad en dan moet ik voor mezelf egt een grens trekken want heb wel eens de neiging om hem aan te vliegen!

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:10

Anke schreef:
Niet te geloven...wist niet eens dat zoiets bestond!
Dit kan toch gewoon niet....eigenlijk moeten we een landelijke protestactie ofzo houden!!!
Dat veulen, prachtig mooi...maar die ribben! Heb nog nooit een veulen gezien met die ribben zo!!!! ZIELIG!



dit gaat al langer als 18 jaar zo en is idd zielig zijn er al 18 jaar mee bezig om die ponys weg te halen maar hoop dat het nu lukt, ik zit ook al te denken om een rechtszaak aan te spannen maar die man heeft een vergunning.. egt zielig gewoon

www.dressuurstalseren.com

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:46

Buster schreef:
Ik las dat woensdag vergaderd werd; neem aan dat dat dus vandaag is; zo gauw je iets weet psycho_horse: laat het weten!

Veulen niet weghalen is goed voor de merrie: niet als de merrie in de andere wei is gezet, zoals het geval was hier... helaas...


Zal deze woensdag of volgende week woensdag worden maa rik ga der zo even achteraan bellen of ze al meer weten..

www.dressuurstalseren.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers