Mijn bijrijpaarden voor trektochten; geef mening !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Mijn bijrijpaarden voor trektochten; geef mening !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 16:18

Oké, sinds een tijdje ben ik bezig met twee paarden, veel rijden om uithoudingsvermogen te krijgen. Die twee moeten namelijk binnenkort mee met trektochten.
Hier even de gegevens op een rijtje over de paarden waar het over gaat:

*Max
Noriker ruin, 8 jaar oud, ong. 1.65 m. hoog

*Tully
Tinker merrie, 7 jaar oud, 1.50 m. hoog

En hier is de site van Seegers Ruitertochten in Zelhem bij Doetinchem, datgene waar Max en Tully (dé huurpaarden) voor lopen:
www.ruitertochten.nl

Voor ik met de foto's begin wil ik jullie allemaal oproepen jullie mening te geven; bekijk het allemaal even serieus, en graag over PB reacties waarom jullie wel/niet aan zoiets zouden willen meedoen, en verdere tips, op- en aanmerkingen zijn ook welkom over PB! Kritische beoordelingen zijn welkom! (en aanmeldingen natuurlijk ook Haha! )


En dan nu eindelijk wat foto's Cheese!

Hier Max uit de stal kijkend

Afbeelding


Zo staan Tully en Max meestal in de wei te koekeloeren

Afbeelding


Tully van haar mooiste kant... Tong uitsteken

Afbeelding


Hey Tully! Ga je mee?

Afbeelding


Max; ook mee?!

Afbeelding


De knollen aan het hek; opzadelen maar

Afbeelding


Geweldig fotogeniek, die Max, dit was dus onderweg ergens...

Afbeelding


Even tijdens het rijden leuk samen op de foto; is leuk hoor, te paard fotograferen!

Afbeelding


Vanaf Tully is dit het achter uitzicht

Afbeelding


En dit naar voren kijkend

Afbeelding


En hier nog even het 'gewone' rijden in de wei, ik op Tully dus

Drafje; strekt best lekker, het chique Tinkertje!

Afbeelding


We galopperen lekker weg!

Afbeelding


Daar komt het ridderpaard in overweldigende galop recht op de fotograaf af...

Afbeelding


En nog een nagevend drafje met look to the Cheese!

Afbeelding


En na het rijden is Tully weer helemaal blij dat ze de wei in mag; zoef!

Afbeelding


En Max blijft achter dat fototoestel aan lopen, stel voor dat er toch nog iets te eten uit komt... Vingers aflikken

Afbeelding


Plezier genoeg dus daar!
Ondertussen hebben de paarden al een aardige conditie, en rijden steeds gehoorzamer, dus aankomend weekend gaan ze voor het eerst mee op rit!
Laatst bijgewerkt door Buster op 25-06-04 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:32

Hele leuke tinker zeg Haha! Noriker is niet echt mijn type paard eigenlijk, maar lelijk istie zeker niet!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:47

Heb die site bekeken en ik denk dat deze tochten voor elk paard met een normale conditie gewoon te volbrengen zijn.

Over deze twee paarden: het zijn iig 2 paarden die goed aan elkaar gewend zijn OK dan!.

Verder kan ik er zo vanaf deze foto's weinig van zeggen. Bepakking endergelijke is hier immers niet op te zien.

Indiana

Berichten: 113
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Over/ijssel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:20

Oké, mijn commentaar dan maar:
Lijken me hele leuke paarden!
Zeker geschikt voor dat soort dingen. Het zijn makkelijke rassen.
Over de ritten: ik neem aan dat alles goed geregeld wordt, voor benodigde dingen om bij je te hebben op die tochten.
Het staat me alleen helemaal niet aan dat er geen begeleiding mee gaat... Als er nou een groep van eigen paarden gaat, wie elkaar kennen, oké. Maar met huurpaarden? Of eigen paarden die niet aan elkaar gewend zijn? Ik zou daar niet aan gaan...
Verder vind ik de prijzen wel iets te hoog. Beetje veel te hoog, voor als ik er zelf aan mee zou willen doen.
Maar goed, ik vind het er goed uitzien, omgeving, paarden, en ze zijn aan jou wel toevertrouwd!

Bas_Goliath

Berichten: 114
Geregistreerd: 02-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:24

Zeer ervaren ruiter ben ik niet. En in bezit van ruiterbewijs ook niet. Maar daar valt zowieso over te discuseren; ruiterbewijs...
Verder lijkt het me dat op die paarden ook minder ervaren mensen kunnen rijden, puur naar de rassen gekeken dan, of zijn die rassen om te compenseren dat er geen begeleiding mee gaat?
Ik zou er wel over denken zo'n trektocht te maken, en de prijs is hoog, maar met begeleiding heb ik dat er wel voor over. En aan begeleiding zitten toch niet zulke hoge voorwaarden? Een paard onder de kont, en kennis van de paarden die meegaan, zou ik zeggen!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 19:39

Het is inderdaad een leuke Tinker; ook lekker voorwaarts!
Maar ook Max mag er wezen hoor, komt lomp over, maar is ie helemaal niet altijd...!
Ze zijn super aan elkaar gewend en kunnen perfect samen lopen ja!
Dat heb ik nu toch al wel veel gehoord; prijs hoog, en ritten zonder begeleiding, dat het een nadeel is... Ik zal het eens aankaarten!
Maar die twee paarden als huurpaarden lijken jullie wel wat?
Zouden jullie zo'n tocht willen maken? Of met eigen paard, kan ook natuurlijk...!

veies
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: kilder

reactie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:17

Moet ik mijn mening gefen over de site www.ruitertochten.nl of moet ik een mening gefen of jij het goed doet? Bloos!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:09

ik vind max erg gaaf
tully is ook een mooierd hoor
ben benieuwd hoe ze het gaan doen bij de trektochten

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 18:50

Veies: geef maar mening over de ruitertochten! A; mag je ook mij afkraken hoor...!
Wenny: het zijn zeker hele leuke paarden!
Ze zijn momenteel weg als het goed is, dus ik zal na maandag wel horen hoe het gegaan is!

Hobbelpony

Berichten: 184
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:10

Hey Nadia; leuke paarden!
En even over de site, ziet er allemaal mooi uit, moet lukken zou ik zeggen, alleen een paar kleine dingetjes waar al meer mensen over begonnen...

* Begeleiding: is een must denk ik, zeker als de huurpaarden op pad zijn. En met begeleiding kan er ook overwogen worden misschien iets minder ervaren mensen te laten rijden, is ook vast iets meer markt voor.
* De prijs... Toch iets aan de hoge kant ja...

Verder nog tips?

* Dagtochten een idee? Gewoon een bosrit van een paar uur? Werkt ook altijd!
* Mentochten? Of gecombineerd misschien nog? Er zijn daar genoeg mooie karretjes-routes! Zoiets is ook leuk voor 'het hele gezin'.
* Nog even iets: hier is pas weer een bedrijf over de kop gegaan omdat het papierwerk niet helemaal in orde was mbt vergunningen enzo, informeer ff of het allemaal mag: huurpaarden zonder begeleiding weg, ook ivm verzekering!

Verder veel succes ermee! En veel reclame doet wonderen!

Annash
Blogger

Berichten: 26504
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:55

Niet mijn stijl paarden, maar toch nog best leuk Haha!
Miss maak ik ooit ook nog wel eens zo'n ritje Schijnheilig
Alleen wel duur ja... En begeleiding zou denk ik wel zo veilig zijn...

bendetje

Berichten: 461
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:20

als ik een verhuurder van een paard zou zijn, zou ik wel willen weten wie de paarden huurt. gewoon voor je gevoel.

Het zijn leuke paardjes, ieder paard heeft wel wat!!!!!!!!!! Het lijken mij twee schatten van paarden, ze zullen nooit een vlieg kwaad doen. Maar het blijft wel een levend dier.

De prijzen van de tochten zijn dan misschien aan de hoge kant. Maar het is toch een groot risico. Zowel van de verhuurders van de paarden, de ruiters die de paarden huren en van Seegers Ruitertochten.

Is het misschien geen idee dat de verhuuders van de paarden de tochten eerst zelf een keer mogen maken. Ze weten dan hoe de paarden zijn en of de tochten niet gevaarlijk zijn, bijvoorbeeld rare of engen oversteekplaatsen.

Hoe zit het met de verzekering? En het voer? Ik vind het wel raar dat er geen begeleiding mee gaat. Ik vind het persoonlijk niet kunnen. En als ik een huurder was had ik me zelf nog een keer afgevraagd of ik wel mee zou gaan. Want het is en blijft toch een Onbekend paard en een onbekende omgeving!!!!!!!!!!!!!

Ik zou zo nog wel een paar vragen kunnen stellen, maar ik denk dat mijn mening hierover duidelijk is. Ik zou het niet doen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:28

Citaat:
Het zijn makkelijke rassen.


Vergis je niet in een Noriker! Om onder het zadel te rijden, zijn ze niet echt gemakkelijk!

Leuk om Max hier te zien, ik heb hem ooit zadelmak gemaakt, hij is echt een poepie Lovers

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:14

Zelf vind ik de leeftijd van wanneer je mag ook wel een beetje hoog liggen, 21 jaar, ik zou zelf eerder denken aan 18 jaar en ouder. Helaas ben ik maar 14 anders zou ik het wel overwogen hebben Tong uitsteken

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:07

Oké bedankt allemaal!
Ik geef het die mensen zowieso allemaal door (van de ruitertochten).
Ik hoop dat ze er iets mee kunnen doen..!
Overigens heb ik ondertussen ook foto's van het bos, die zal ik snel ff plaatsen!
En hartstikke leuk Smurf! Dat jij Max zo goed kent !!! Ik zal hem de groetjes van je doen!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:17

leuke beestjes Haha! vind ze beide toppie Haha!

Mendi

Berichten: 2287
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:57

Het lijkt mij erg leuk om een keer zo´n tocht te maken . Ik zou zelf dan voor de 3-daagse tocht gaan, dat lijkt mij genoeg voor mijn paard en ook de prijs is iets aantrekkelijker Haha! .
En ik vind het juist heel erg leuk om met een routebeschrijving op pad te gaan, dat maakt het des te avontuurlijker *LOL* !!

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:13

Luek hoor vooral Max ziet er leuk uit

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 15:41

Mooi dat jullie het zo leuk lijkt!
Nandoman: het is natuurlijk ook wel avontuurlijk, en met eigen paard kan ik me dat zeker wel voorstellen dat je alleen met routebeschrijving op pad gaat!
Nou, ik hoor het wel als je deze kant op komt hè!?!