fotoverslag strandrit met ijslanders op Vlieland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

fotoverslag strandrit met ijslanders op Vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 17:53

Een aantal van onze paarden was een beetje mager, dus die hebben toen we het niet zo druk hadden lekker een weekje in de wei gestaan. Vorige week hadden we ze weer nodig, dus heb ik ze met een collegaatje, een vriendin en een vaste klant weer opgehaald. Het weiland is halverwege het eiland, de stal op de oostpunt, een ritje van een uur en een kwartier.

We werden met de auto naar de wei gebracht, zadels in de kofferbak en wij in de jeep.
Afbeelding

Toen we daar aankwamen stonden de dames ons al op te wachten.
Afbeelding

Ze hoopten op een broodje, maar helaas, ze moesten aan het werk! Anne-Linde zit op Kóla, Roel op Spá en Laura achteraan op Lotta.
Afbeelding

Het eerste stuk van de rit liep langs een fietspad, daarna zijn we over een heidepad gegaan waar we heerlijk konden tölten. Dat pad kwam uit in het bos, waar we weer rustig aan moesten doen. Tijd om even foto's te maken dus. Cheese!
Dit is Laura, mijn collega op stal.
Afbeelding

even poseren Pling Laura op Lotta, Roel op Spá en ik vooraan op Gárun.
Afbeelding

Na een kwartiertje stappen kwamen we bij de duinovergang naar het strand. Daar hebben we allemaal onze singels gecontroleerd. Het zadel moet natuurlijk wel blijven zitten als je heel hard gaat galopperen. Schijnheilig

Eerst even rustig stappen.
Afbeelding

Laura op Lotta
Afbeelding

We hebben savonds gereden en hoewel het erg lekker weer was, was er bijna niemand op het strand. Normaal gaan we niet in rengalop tijdens ritten met klanten, maar dit was niet echt een rit. Bovendien heeft de klant in kwestie zelf een IJslander en kan hij erg goed rijden. De leegte voor ons was erg uitnodigend en we hebben een paar flinke galoppen gemaakt. Lachen Roel wilde proberen of Spá nog in rentempo-tölt kon. Dat ging best redelijk, maar galop gaat harder. Haha! Spá is een van onze snelste paarden, samen met Lotta en Amma (die nu niet mee was). Kóla gaat na een weekje in de wei ook erg hard. Ik zat natuurlijk weer op de sloomste. Tong uitsteken

Van hard rennen word je warm, dus tijd om even af te koelen in de zee. Met zn allen pootje baden.
Afbeelding

Ik met Gárun
Afbeelding

Daarna zijn we lekker aan een lange teugel naar huis gestapt. De paarden waren helemaal opgefokt van onze pittige rit en wij hebben ook genoten! Het was echt heerlijk om eens niet de op de ruiters achter me te hoeven letten en de paarden in galop hun eigen tempo laten betalen. Krista had inmiddels op stal de hooinette opgehangen, dus de dames waren keurig op tijd voor het eten. Vork
Afbeelding

cali
Berichten: 94
Geregistreerd: 12-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:58

Leuke paardjes hoor!

russie
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:59

Stoer, lijkt me echt super, leuk kleurtje heeft Gárun.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:36

Wind schreef:
Ik zat natuurlijk weer op de sloomste. Tong uitsteken


Ja, die is zo sloom Gaaaap Je had toch wel een zweep mee hè? Nagelbijten / Gniffelen haha Haha!

Leuke foto's verder!

Gárun is trouwens weer een stuk donkerder zeg!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 18:41

natuurlijk, een heeeeeele lange! Tong uitsteken ~~}>

ZO sloom is ze nou ook weer niet, die anderen zijn echt van die snelheidsduivels.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:27

mmmm, word helemaal jaloers op je Tong uitsteken
heerlijk gezicht
strand, duinen, bos en een ijslander
hemels

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:41

Hey wat leuk om zon verslagje vlieland te lezen/zien Lachen.. Ik wilde er dit jaar werken maar ben nog iets te jong Knipoog Volgend jaar weer proberen!
Groetjes Marjolein