Ik kwam afgelopen maandag op de manege voor één van mijn laatste groepslessen. Na 4 jaar stop ik daar met lessen en ga ik verder met mijn verzorgpaarden. Door een foutje bleek ik niet op de lijst te staan, dus ik maar even vragen op wie ik moest. En toen kreeg ik Iris toegewezen! We hebben sinds de overname van de manege dus ook een aantal Belgen op de manege die op het moment ook al allemaal meelopen in de lessen zo nu en dan. En Iris is dus een van die schattige Belgen!
Haha, ik dacht echt dat wordt wat! Maar 1 ding was zeker, na deze les ben ik weer een ervaring rijker! Wat bleek nou, we kregen springles. En het mooie was nog dat ze mevrouw de Belg nog nooit echt gesprongen had, ze wisten niet of ze het kon.
Maar goed ik schrik voor dat soort dingen niet zo snel terug dus Iris gepoetst en opgezadelt en daar gingen we! Een stuk of 5x de hele hindernis omgegooid en ook een aantal keer schoot ze er aan de zijkant langs. Daar stonden wel schuine balken, maar tjaa zo'n springbalkje is niks voor zo'n Belg...
Dus daar loop je gewoon ook doorheen!
Maar na een paar pogingen hadden we de smaak te pakken!! Iris kreeg het steeds beter onder de knie en ik had de knopjes na een tijdje ook gevonden. Uiteindelijk ging het erg goed, erg tevreden over de mooie sprongen die er aan het eind tussen zaten! Ik dacht laat ik even een ITP-topic maken met wat leuke foto's van de leuke les. En verder hier ook nog wat filmpjes om te laten zien dat een Belg best kan springen!
Ik moet zeggen dat het helemaal niet beroerd zit zo'n Belg. Ik vond het zelfs erg leuk om eens op zo'n paard te rijden! Echt een aanrader om een keer te doen! Hier wat foto's van mij op Iris en 2 filmpjes van de springles.

Ja... ze hebben best een dikke kont die Belgen..

Hier een filmpje met 3 sprongen: 1 sprong waarbij ze de hele hindernis omver loopt
en 2 sprongen die heel goed gaan. 

Galopje:

Berichtje zou leuk zijn!

Groetjes Roosmarijn

Hihi, die Iris, cool joh dat ze kan springen, heb jij d'r toch maar even geleerd