Excursie team Nijhof en hengstenshow stal Roelofs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Excursie team Nijhof en hengstenshow stal Roelofs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 23:51

Om 8 uur zijn we vertrokken met de bus vanaf Stadskanaal. Ik mocht als introducee mee met de VHV (veenkoloniale hippique vereniging) op excursie naar stal nijhof en roelofs. Tegen 10 uur kwamen we aan bij team nijhof. We werden heel vriendelijk ontvangen in de huiskamer met koffie en koek. Heel gezellig! Vervolgens zijn we naar het labratorium gegaan voor uitleg over diepvriessperma en de hele handel eromheen. Daarna zijn we voorgesteld aan alle hengsten. Vervolgens aan alle 3 en 4 jarigen waar meer van verwacht worden en dus in training staan. Vervolgens zijn we even snel alle opfokstallen doorgelopen met veulens, enters en twenters. En tot slot werden de hengsten buiten nog een keer aan ons voorgesteld aan de hand of los. Hieronder een kleine foto impressie, want jammergenoeg laat mijn chip niet meer foto´s toe Scheve mond Jammergenoeg zijn de foto´s niet allemaal op het meest ideale moment genomen Maar ik moet nog een beetje handig worden met deze digitale camera (hij knipt namelijk niet op het moment dat ik wil Tong uitsteken )

Heartbreaker (nimmerdor x silvano) op stal
Afbeelding

Burggraaf (landgraf x cor de la Bryère) werd, nadat we weer aangekomen waren bij de bak, net gelongeerd dus ook maar even gauw een plaatje van geschoten Bloos
Afbeelding

Vervolgens werd eerst Quattro (Qredo de paulstra x Phandore du Thot)aan ons voorgesteld. Volgens mnr. Nijhof is het beter om of een perfect springpaard of een perfect dressuurpaard proberen te fokken. Dit doel opzich is al moeilijk genoeg dus met je het niet als doel stellen om allebei deze disciplines in 1 paard te gaan stoppen. Maar dit paard heeft het toch! Super springen en super lopen! Lachen hele leuke aansprekende hengst

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kregen we calvados te zien geloof ik, alleen daar heb ik geen foto´s van. Dus toen maar verder met Roven xx (lefty xx x Pretencioso xx) Hij was nogal fris, dus actiefoto´s zijn mislukt, hij ging toch echt te hard Clown
Afbeelding

En natuurlijk de beeldschone Sandreo Lovers
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Als laatse werden er nog enkele hengsten aan de hand getoond. Concorde, Kojak en Heartbreaker en nog een jonge Quick Star hengst (heel leuk dier, super bewegen. Heb ik een filmpje van alleen geen idee hoe ik die hier op krijg)

Concorde (Voltaire x Armstrong)
Afbeelding

Heartbreaker
Afbeelding

Kojak (Pit 1 x Rex Fritz)
Afbeelding

Ons kluppie Clown
Afbeelding

Team Nijhof vriendelijk bedankt voor de gastvrije en leerzame dag met een bosje bloemen en vervolgens zijn we vertrokken naar de hengstenshow op stal Roelofs in Den Ham.

Het was jammergenoeg al een tijdje aan de gang dus heb hier niet zoveel foto´s kunnen maken.

Sam R (mermus x abgar xx x wagner)
Afbeelding

Afbeelding

Odermus R (calido 1 x G Ramiro Z x joost x abgar xx)
Afbeelding

Tholan R (Namelus R x Aramis x Joost x Abgar xx)
Afbeelding

Dit soort foto´s krijg je als er geapplaudiseerd word Haha! )
S alba R. (Germus R x Pit 1 x Lord)
Afbeelding

Maar in iedergeval een heel leuk dagje uit Lachen


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 00:00

margriet11 schreef:
Heej!!!

Leuk he, ben jaloers hoor!!! Tong uitsteken
Je had er mooi weer bij! En moet Rafha nu gedekt?


Tuurlijk, door sandreo Tong uitsteken Hahahaha nee grapje, voorlopig niet, maar het wordt wel heel verleidelijk na zo´n dagje! Toch nog maar even over nadenken Haha!


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 00:49

_inge_ schreef:
Heb je geen foto van Florencio??


Nee, niet gezien ook. Staat hij misschien momenteel ergens anders?

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 11:51

Carolien007 schreef:
hè die stal roelofs is dat niet bij de hazelhorst, met die nieuwe binnenbak? of zit ik nu verkeerd?


Ik heb geen idee, ik heb gewoon in die bus gezeten en me rond laten rijden, dus niet echt opgelet waar we nou precies zaten en waar we langs gekomen zijn Bloos

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 12:56

MissHIS"]
Hey wat leuk dat je de foto´s op Bokt hebt gezet! Ze zijn goed gelukt zeg! Die van Quattro is ook mooi, wát een hengst he?!
Het was een geslaagde dag vond ik! Heb je ook nog foto´s gemaakt van de aangewezen Quite Easy x Burggraaf? Bij Roelofs vond ik de aangewezen Germus R x Coriander erg opvallen.
[/quote]

Ik heb een filmpje van een quite Easy. Maar ik weet niet of die uit een burggraaf moeder kwam, volgens mij wel. Als je wilt kan ik je dat filmpje wel mailen

[quote="MissHIS schreef:
Florencio was inderdaad niet bij Team Nijhof, geloof dat de hengst in Duitsland staat.
Concorde is trouwens een Voltaire x Marco Polo (en Larino is een Concorde x Armstrong, maar die was niet aanwezig).


Ik kwam net bij fokkerij en afstamming tegen dat Florencio idd in Duitsland staat. Dom van me dat ik de afstamming van Concorde verkeerd heb opgeschreven Blond Jammergenoeg kan ik het niet meer veranderen Scheve mond Volgende keer beter opletten (gelukkig zijn er andere scherpe mensen Lachen )

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 13:03

MissHIS"]
[quote="yvetje schreef:

Ik heb een filmpje van een Quite Easy. Maar ik weet niet of die uit een burggraaf moeder kwam, volgens mij wel. Als je wilt kan ik je dat filmpje wel mailen

Ik kwam net bij fokkerij en afstamming tegen dat Florencio idd in Duitsland staat. Dom van me dat ik de afstamming van Concorde verkeerd heb opgeschreven Blond Jammergenoeg kan ik het niet meer veranderen Scheve mond Volgende keer beter opletten (gelukkig zijn er andere scherpe mensen Lachen )


Ja filmpje! Leuk zeg!! Mail maar (kwpn.hengstenfan@12move.nl).

Ik hoop dat we snel weer leuke uitstapjes gaan organiseren, ik zal mijn best doen op de komende vergadering! (dan nemen we Jasmijn/MissPPP ook mee!).
[/quote]

Ja leuk! hahaha, we zaten in de bus al te bedenken waar we volgende week heen konden gaan Clown Het was echt geweldig leuk en leerzaam! Volgende keer wouden ze proberen om de bus helemaal vol te krijgen, dus dan mag ik vast wel weer mee als introducee Schijnheilig Filmpje komt eraan Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 14:40

SANEX schreef:
Daar zijn wij 2 jaar terug ook geweest, bij beide.
Heb een foto van burggraaf, nou als ik had gezegd dat het een manegesik was geweest had iedereen me ook geloofd Haha! Zag er niet uit toen, sjaggerijnig als de pest, kale plekken van het dek etc, heel anders dan het reclameplaatje Tong uitsteken

Leuke foto's


Hahaha, ja idd. Viel mij ook op. Maarja hij word ook al een jaartje ouder he, hij is inmiddels alweer 21. Dus dan mag je ook wel wat minder goed in de plooi zitten Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 18:47

Sannuh schreef:
echt heel erg jammer dat je geen foto hebt van Calvados, dat is de papa van ons paard Knipoog maar ze zien er allemaal wel super uit zeg!


Volgens heb ik uitgerekend van de hengsten waar bokkers nakomelingen van hebben geen foto´s gemaakt Haha!
Calvados had ook niet zoveel zin, lekker lui. Maar toen hij eindelijk op stoom was liet hij zich niet zo makkelijk weer vangen. Leuk grapje, heeft mijn paard ook nog wel eens last van *LOL*

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 19:32

willetje schreef:
Mooie foto's Cheese! OK dan! Mijn moeder heeft ze uitgeprint en gaat er een mapje van maken en ze laten zien op de vergaderingen

Ze vind je foto's geweldig !!!

Groetjes Willeke


Ik heb ze laten afdrukken Hopelijk zijn ze van het weekend klaar en anders volgende week. Ik kom ze wel even langsbrengen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers