Mijn nieuwe mexicaanse neusriem>> passen!!!!! +:+

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:46

Ja ik vind het ook niet echt mooi staan bij hem.
Het lijkt ook een beetje raar te zitten bij zijn ogen...


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:18

Cloverdale:
Misschien heeft ze wel gelijk, ik wil best eens naar Groningen komen, om te kijken of er echt geen beginnen aan is. Volgens mij is het eerder gemakzucht, zo van dan hoef ik niets te doen met rijden.
Maar als je me komt halen wil ik best een langskomen!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:27

Cloverdale:
Misschien wat minder krachtvoer. Als hij zo druk is kan je hem beter wat meer hooi geven om op gewicht te blijven en wat minder krachtvoer. Dingen als haver/muesli is al helemaal uit den boze bij zulke pony's.

Met springen, misschien moet je gewoon een hindernis neerzetten midden in de bak en dan gewoon dressuuren en heel dicht ervoor een volte enzo. En dan zo af en toe als ze helemaal ontspannen is een keer erover heen springen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:33

Of gewoon op een sprong afrijden en als ze te druk word afwenden...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:38

Dat is toch echt een rijtechnische probleem. Hoe graag ze ook wil galoperen jij moet genoeg overmacht hebben om haar te laten stappen als jij dat wilt. Anders moet er toch echt aan andere dingen ook worden gewerkt!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:15

Cloverdale schreef:
andere dingen?
zoals wat...
het is namenlijk als ik aan het dressuuren ben geen enkel probleem... dan doet ze alles Lachen

maar zodra we gaan springen... ik weet niet gaat een knopje om en naja....

Nou het respact van haar naar jou toe missschien? Als jij wilt dat ze stapt moet ze dat ook doen. Ook met springen. Ik zou daar eerst maar eens aan gaan werken, door wel een hindernis neer te zetten maar niet te gaan springen!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:21

Ze vroeg toch aan mij wat ik bedoelde...dan geef ik antwoord

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:12

Mensen...Ik vind het ook niet alles, maar kunnen jullie aan die neusriem zien dat Cloverdale er verkeerd mee omgaat?
Ik heb begrepen dat ze les krijgt van iemand en die had het haar aanbevolen.
Ik heb ook dit probleem, maar los het rijtechnisch op, dit lijkt mij beter dan door meteen de optuiging te veranderen. Je pony reageert er naar verloop van tijd toch niet meer op.
Waarschijnlijk zal ze de neusriem ook niet los doen, Truelove, want dan kan ze net zo goed geen neusriem eraan doen toch? Of een "gewone" eraan laten zitten.

Maar ik vind het ook niet, en het lijkt me beter om het rijtechnisch op te lossen, maar jullie kunnen haar toch niet aanvallen dat ze niet goed kan omgaan met die neusriem?? Dat vind ik wel vreemd...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:44

runningkawa schreef:
En daarom zijn het ook altijd dezelfde die een niet luisterend paard hebben en de hele ruitershop nodig hebben en altijd dezelfde die elk paard met een simpel trensje en hoofdstelletje kunnen rijden. Lachen




Maar Cloverdale: Als ze alleen bij springen zo druk is, kan je dan niet beter alleen met springen die neusriem gebruiken? Want deze werkt scherper in en als ze dat niet nodig heeft met dressuur, lijkt me het niet eerlijk tegenover Flame, of zie ik dat verkeerd?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:19

runningkawa schreef:
correctie, bij elke ruiter verschillend Knipoog
wil je de snelle of langzame weg
de weg dat je nooit verder komt en niks leert, of de weg waar je wel wijzer word.

OK dan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:38

Jah ik vind een gogue altijd zo super mooi staan! En een pessoabit ziet er ook altijd zo tof uit. Moet straks toch nog maar de ruiterzaak om sporen met wieltjes te kopen (die hebben ze tenminste in het goud) dus dan halen we dat ook maar meteen!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers