Dit vind ik niet kunnen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Dit vind ik niet kunnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 23:47

Afbeelding
Op de hengstenkeuring zag ik dit... Huilen
Dit vcind ik echt niet kunnen, om zo met een paard om te gaan. Ik moest er dan ook even een foto van maken... Wie de ongelukkige was weet ik niet meer... :evil

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:48

Autsj! Als dit een momentopname van een enorme zwieperd is dan heeft die Haflinger vast een zwaar leven. De paardenmond is al zo gevoelig!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 00:54

Tsja het ziet er niet leuk uit, maar op de haf hengsten keuring waar ik geweest ben zag je dit soort dingen ook.

De beesten zijn opgefokt, mogen je niet omver rennen, moeten op blijven letten, en dan ook zichzelf als "echte" hengst presenteren.

Dan zie je wel vaker dit soort staaltjes, niet goed te praten maar denk dat het bijna bij elke hengstenshow weleens *of meerdere keren* voor komt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 02:17

idioot gewoon...! Lips are sealed

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:17

Mensen... wat denk je dan? Hoe zul je een opgewonden standje anders in bedwang houden? Als je een brok hormonen in de hand hebt, wat niet wil luisteren, dan gebeurt dit hoor. Zo heel erg schokkend vind ik het niet.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:20

ik vind het wel schokkend: vaak jagen ze de paarden op, en als ze dan niet luistern: klap op de mond...
echt vresenlijk.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:26

Dat bit word gewoon uit zn mond getrokken Scheve mond Auw

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:34

jantina schreef:
Mensen... wat denk je dan? Hoe zul je een opgewonden standje anders in bedwang houden? Als je een brok hormonen in de hand hebt, wat niet wil luisteren, dan gebeurt dit hoor. Zo heel erg schokkend vind ik het niet.


Idd, mee eens. probeer maar eens zoiets in bedwang te houden met een Hoo maar beestje.. Verward Dat werkt niet.. je moet dus even duidelijk zijn..
En dood gaan ze er niet aan hoor..

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 10:42

youngster"]
[quote="jantina schreef:
Mensen... wat denk je dan? Hoe zul je een opgewonden standje anders in bedwang houden? Als je een brok hormonen in de hand hebt, wat niet wil luisteren, dan gebeurt dit hoor. Zo heel erg schokkend vind ik het niet.


Idd, mee eens. probeer maar eens zoiets in bedwang te houden met een Hoo maar beestje.. Verward Dat werkt niet.. je moet dus even duidelijk zijn..
En dood gaan ze er niet aan hoor..
[/quote]

Dat snap ik ook wel, maar dit vind ik toch teveel van het goede, mijn paard wordt er echt niet rustiger op als ik het bit uit zijn mond trek en een tik met een zweep op zijn neus geef.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:43

vreselijk dat durf je zo'n beestje toch niet aan te doen die mensen zijn ziek in hun hoofd!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:46

Je kan er ook moeilijk voor gaan staan Haha! Sja en als ze opgefokt zijn dan hebben sommige hengsten een plaat voor de kop en blijven ze doorgaan, dan zijn zulke acties wel nodig om door te dringen..

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:06

Je mag nooooooit op een paard z'n hoofd slaan, zoveel paarden zijn hier kopschuw door geworden

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:09

Kan goed zijn dat hij de zweep er alleen voorhield om te voorkomen dat hij met hem aan de haal gaat.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:17

ZeFaNa schreef:
Je mag nooooooit op een paard z'n hoofd slaan, zoveel paarden zijn hier kopschuw door geworden


Sja, een hengst kan wel wat hebben hoor..Ze zijn niet van suiker..

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:18

Aan de ontspannen vingers die de zweep vasthouden en de oortjes naar voren van het paard zal het allemaal wel meevallen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:37

Nee inderdaad,. zo gespannen ziet het er eigenlijk niet uit. Over dat bit - als paardlief gewoon stopt als er druk op het bit staat zou er ook niet aan getrokken worden

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:41

Ik vind het er ook niet zo vreselijk uitzien eigenlijk...

de zweep staat er volgens mij alleen maar voor als va n' tot hier en niet verder' het ziet er niet uit alsof ie in elkeaar gemept wordt

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:53

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van dat de hengst op deze foto geslagen wordt. Lijkt mij eerder dat de henst aan de zweep wil knabbelen. Akkoord dat je een paard niet op zijn hoofd mag slaan maar er zijn momenten dat je echt niet anders kan anders lopen ze je gewoon pardoes omver en dan vooral die opgefokte hengsten kunnen er wat van. Wie Rubels eens aan de hand heeft zien gaan snapt waarom de voorbrenger een korte zweep in zijn hand heeft.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:58

Ellende schreef:
Ik vind het er ook niet zo vreselijk uitzien eigenlijk...

de zweep staat er volgens mij alleen maar voor als va n' tot hier en niet verder' het ziet er niet uit alsof ie in elkeaar gemept wordt


Mee eens!! Lachen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:03

jantina schreef:
Mensen... wat denk je dan? Hoe zul je een opgewonden standje anders in bedwang houden? Als je een brok hormonen in de hand hebt, wat niet wil luisteren, dan gebeurt dit hoor. Zo heel erg schokkend vind ik het niet.

ben het hier mee eens OK dan!
je wilt niet weten als zo hengst losbreekt .tussen al die mensen en al die andere paarden
je kan beter streng zijn dan helemaal niks doen en dat die losbreekt.
en zo te zien .geef die niet zo harde tik met de zweep want ze oortjes staan gewoon naar voren Lachen

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:03

ArwenLune schreef:
Nee inderdaad,. zo gespannen ziet het er eigenlijk niet uit. Over dat bit - als paardlief gewoon stopt als er druk op het bit staat zou er ook niet aan getrokken worden

oke je hebt mijn mening veranderd Lachen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 14:13

Ben er blijkbaar bij vergeten te vermelden dat deze foto is gemaakt in de draf. En dat stoppen, stilstaan of aan het zweepje knabbelen niet aan de orde was. ( Aan een zweepje knabbelen met een scheef getrokken bit in je mond? Verward )

But anyway, ieder zijn mening, en no hard feelings. Haha!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:17

Ik kan alleen maar hopen dat de mensen die dit zielig vinden nooit met een hengst hoeven te werken!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:27

ThePast03 schreef:
Ik kan alleen maar hopen dat de mensen die dit zielig vinden nooit met een hengst hoeven te werken!

en dat hoop ik ook Scheve mond
er zullen dan heel wat ongelukken gebeuren.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 14:28

Ik heb er 3 jaar lang 1 gehad. Haha!
En hij is er nog goed vanaf gekomen ook. (Daar bedoel ik mee, is geen onhandelbaar rotbeest geworden en hij heeft niemand vermoord, geplet ed)