Dallmer hoefschoenen voor Guinness

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Dallmer hoefschoenen voor Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 22:25

Voor de geinteresseerden: hier dan de hoefschoenen van Guinness. Het zijn schoenen van de Duitse firma Dallmer. Tot nu toe bevallen ze perfect.

Op deze foto's zijn ze nog niet op maat afgesteld, vandaar dat het lijkt alsof de riempjes wat scheef staan.
Afbeelding

Afbeelding

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:00

Ah, en wil het bij Tinkers (?), met die sokken enzo?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:15

Fijn dat ze goed bevallen ! OK dan!

Ik zou ze persoonlijk niet hoeven , vind juist een groot voordeel van hoefschoenen dat de onderkant dicht is en je daardoor niet bang hoeft te wezen om overal over- en doorheen te banjeren...heerlijk !

Dit lijkt me niks , en zeker niet aan die prijs waarvoor je fijne dichte schoentjes ook kunt hebben....

Waarom wilde je zo graag een open onderkant dan ? Lachen

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:18

even een blonde vraag => waarvoor dienen die dingen?

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 14:21

Hoefschoenen zijn een soort vervanging van ijzers, met het verschil dat je de schoenen gewoon na het rijden kunt af doen en je paard dus op blote voeten staat.

Met de sokken van Guinness heb ik geen probleem, die vallen er gewoon overheen hoor. Normaalgesproken groeien de sokken toch niet op de ballen van de voeten (waar de hoefschoen dus zit) Verward

Ik heb niet perse voor open schoenen gekozen hoor. Ik was erg aan het twijfelen tussen Old Macs en Dallmer. Uiteindelijk toch voor de Dallmer gekozen doordat ze me wat stabieler leken, en mocht er wat kapot gaan dan is er gemakkelijk en goedkoop een onderdeeltje te vervangen. Bovendien heb ik bij een vriendin meegemaakt dat haar Old Macs binnen 3 weken al kapot gelopen waren, het stof schuurde ofzo. Maar ja, je hoort van elke hoefschoen wel hele goeie en hele slechte verhalen, dus daar kan je natuurlijk ook niet helemaal op af gaan.

Afbeelding

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:28

He, die zijn leuk! Ik kende ze nog niet.

Alleen dat de onderkant open is, lijkt mij juist minder fijn omdat de druk dan niet over de hele hoef verdeeld wordt, maar net als een ijzer alleen op de buitenkant komt, maar dat is dan vooral wanneer je over zandpaden rijdt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:02

ik zou volgens mij ook voor open schoenen kiezen... hoefijzers zijn ook open.
ziet er goed uit, siggy Lachen

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 20:42

Zover ik weet zijn de dichte schoenen niet anatomisch gevormd, dus heb je ook daarbij de druk langs de buitenrand liggen.

Herbivoortje

Berichten: 33
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Yerseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:23

Ah, je hebt toch de schoenen en niet de plakijzers zie ik nu.

Nou ja, wat maakt 't ook uit, veel plezier ermee in ieder geval!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:09

Siggy schreef:
Zover ik weet zijn de dichte schoenen niet anatomisch gevormd, dus heb je ook daarbij de druk langs de buitenrand liggen.


Dichte schoenen zijn gewoon plat van binnen , dus de druk komt daar waar die in principe op blote voeten ook komt : waar de hoef de grond raakt. Met ijzers beperk je dat gebied toch , de straal maakt dan al geen contact meer met de grond.

Ik vind het wel leuke schoenen hoor , echt iets voor mensen die een afneembaar ijzer zoeken , want daar komt het in feite op neer

Grappig wel.

Ik heb liever echt een schoen vanwege de bescherming voor de onderkant van de hoef , maar dit is een erg leuk afneembaar ijzer OK dan!

Geinige foto zo , dat weerbarstige plukje haar rechts Clown

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:32

pmarena schreef:
Ik vind het wel leuke schoenen hoor , echt iets voor mensen die een afneembaar ijzer zoeken , want daar komt het in feite op neer


Daar moest ik ook aan denken bij het zien van de foto's. Is dit trouwens een vrij nieuw type hoefschoenen? Ik ben ongeveer een jaar geleden bezig geweest met een artikel voor de VrijRuiter over hoefschoenen, maar toen ben ik de Dallmers niet tegengekomen.

Ik heb ook het idee dat men in Duitsland (en ook in Zwitserland bijvoorbeeld) veel verder is met hoefschoenen en kunststof beslag dan in NL. Wat dat betreft is NL toch best 'conservatief': ofwel ijzers, ofwel blote voeten. Hoefschoenen worden vaak nog wat raar bekeken en van kunststof beslag hebben hier nog maar heel weinig mensen (incl. hoefsmeden) gehoord.