Lekker winderig buiten ritje gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Lekker winderig buiten ritje gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 20:56

Gisteren stormde het vreselijk, zo heey wat een herrie vannacht.
Vanmorgen vroeg opgestaan en ja ja het zonneje scheen. Het waaide soms nog best wel hard, maar onze kanjers zijn weer en wind vast.
leuke foto's gemaakt:

Rechts: Riccardo in het midden DubbelFrizz en links Kapanda
Afbeelding

lekker galopje(mijn kop vreselijk zeg!!!) Boos! maar ja kijk maar naar het paard!!!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie van DubbelFrizz?? afkorting Dubbeltje?
Afbeelding

Ik vind hem heel mooi, mooie sokken en mooie bouw.
lekker koppie en zijn karakter is super braaf.
Ongeveer 3 maanden geleden stond hij nog in Ierland in het wild!
Waarvan hij nu 2 maanden bij ons is.
En nu zadel en verkeers mak..
Hij is nog wel een beetje vies, maar vind het niet echt paarden was dag weer!

Gr monique
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 01-02-04 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:02

Riccardo blijft de allermooiste Tink! Haha!
Leuke foto's weer zeg!

Dat Dubbeltje mag er ook wezen. Leuk paardje Lachen
Jemig, wel snel gegaan zeg. In 2 maanden tijd zadel en verkeersmak...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:16

mm vaag geen foto's maar ok gene kruisje gewoon alleen text

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 21:19

ow wat is dat irritant zeg...straks doen ze het weer wel hoor..
soms valt de site weg waarop ze staan..

nou maar hopen dat ze terug komen..

Mon

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:25

Leuke foto's! Stoer hoor die 3 tinks zo Cool
Staat Dubbel Frizz nog steeds te koop of is hij intussen verkocht? En waarom rij je met een deken om? Lachen

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:27

wrom zie ik het nu niet dan?

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:30

muh kruisjes Lips are sealed

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:30

dat zie ik nog neit eens

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 21:33

fjordentinker schreef:
Leuke foto's! Stoer hoor die 3 tinks zo Cool
Staat Dubbel Frizz nog steeds te koop of is hij intussen verkocht? En waarom rij je met een deken om? Lachen


Riccardo heeft geen wintervacht en kapi eigenlijk ook nie maar Daniël was deken vergeten!! En ik had het pas in de gaten toen we al op weg waren..

Riccardo staat in een Dubbel geisoleerde stal en is dus een watje aan het worden, hij is zelfs al in de rui...

Toen ik Ric kocht had hij net zo'n lekker velletje als Dubbeltje(bont jasje)
Die heeft hij nooit meer gehad..En ik hem hem niet geschoren....

En tja zit tussen mijn oren dat ik niet wil dat hij het koud krijgt.
Toch nog een beetje over gehouden aan mijn penny tijd..

Monique

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:37

Gave Tinkers joh! Maar gallopeerd er niet een op het asfalt fietspad??

yana

Berichten: 68
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:47

leuke foto's en ook erg leuke tinkers!! *LOL*

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 21:54

Fredt schreef:
Gave Tinkers joh! Maar gallopeerd er niet een op het asfalt fietspad??


Ja dom natuurlijk, maar het pad was niet zo breed en we moesten ook plaats maken voor de fotograaf anders lag hij in de sloot hihihiihi
Maar Kapanda heeft er zowie zo een handje van om naar het fiets pad te trekken en al daar verder te lopen..ook in stap..
Ric wil ook vaak liever op de weg lopen dan in de berm, maar mag hij niet altijd van mij want hij heeft geen ijzers om. Mijn hoefsmit zegt prachtige gezonde goede voeten die heeft geen ijzers nodig. En geloof me ik rijd veel buiten!
Ik weet niet waarom kapi dat doet, mischien vind hij zelf het geluidje wel leuk, hij heeft niet aldoor op het fiets pad gezeten hoor..

op de volgende foto zie je dat Kapi al weer op het zand loopt en schiet Dubbel op het fietspad..


Afbeelding

of respect voor Ric???? dat ze niet zo dicht op hem willen rijden, want 1 blik van Ric is al genoeg voor andere paardjes om snel afstand te nemen!

Maar ja in ieder geval laten wij een paard niet de hele tijd zomaar op een straat galoperen..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:28

Ik heb het topic verhuisd naar ITP.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:31

Gam neemt ook liever het fietspad dan de berm Lachen

weer leuke foto's monique, gezellig zo met z'n 3-en te rijden

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:47

Superfoto's Mon zoals altijd he Knipoog Mijn smit zegt ook dat paarden zonder ijzers best mogen draven op harde wegen. Een klein galopje kan dan ook geen kwaad. Ik vind het wel grappig dat Ric zo een watje is geworden Whoehahahah! Met zijn mooie jasje aan Lachen

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:59

Oei!!! Mja, dat was ik, die daar met Dubbeltje over het fietspad in galop ging...... Bloos! maar ik geloof dat ik maar maximaal 20 meter over het asfalt heb gelopen... toen plonsten we weer lekker door de plassen Haha!
Dubbel is inderdaad een geweldig paardje!!!! En het was heerlijk daar in Veghel in de wind met de drie vlekkenkanjers... OK dan!

Doei,
Anke

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:59

leuke foto's
En DubbelFrizz is echt leuk (maar niet zo leuk als Riccardo Haha! )

beetje offtopic: maar wat ik me nou afvraag is of dat een paard wat uit het wild komt zijn vrijheid niet zal gaan missen? zeker als hij zo snel al onder het zadel is Scheve mond

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:07

[quote="tinkernikky"]Het waaide soms nog best wel hard, maar onze kanjers zijn weer en wind vast.
leuke foto's gemaakt:

Dat vind ik het leuke aan tinkers! Ik heb vandaag op zowel Eileen als Jildau buiten gereden, en het was een verschil tussen dag en nacht....zo rustig als Eileen was; zo druk en schrikkerig was Jildau. Daarom mag ik ook graag eens lekker op Eileen buiten rijden, dan hoef ik tenminste niet zo op te letten de hele tijd Haha!

Deze foto's zijn wel erg stoer trouwens Gek van die vacht trouwens hè? Ik heb Eileen geen dek op gedaan deze winter en toch zit ze korter in het haar dan Jildau, die ik al vanaf september onder het dek had staan Bloos! (dat wordt dus scheren volgend jaar Extreme duivel )

Smookey

Berichten: 1332
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Bunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:35

AAAAH ze zijn gaaf man, echt super mooie Tinkers!!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 23:56

peeky schreef:
Citaat:
Gek van die vacht trouwens hè? Ik heb Eileen geen dek op gedaan deze winter en toch zit ze korter in het haar dan Jildau, die ik al vanaf september onder het dek had staan (dat wordt dus scheren volgend jaar )


nou dat klopt inderdaad, onze kapanda heeft eerst ineen opfok weitje gestaan en erg veel buiten, toen had hij ook een leker jasje.
Toen kwam hij naar stal, en had het al gauw warm uiteraard, die hadden we vorig jaar geen dek op gedaan in stal, en wat denk je kei strak in zijn velletje ook geen winter wacht, althans niet zo'n dikke bont jas als bv Dubbel.

Omdat ik show rijd enz vind ik het mooier als Ric strakker in zijn vacht zit, en ik vind het makkelijker droog stappen enz.
Idiaal poetsen..hihihihi

Tinkers zijn ook gewoon harstikke stoer..

En over de Tinker uit het wild, Dubbel vind het geweldig al die aandacht en vraagt om geknuffelt te worden.
Als we hem nu buiten zouden los laten weet ik bijna zeker dat hij de stal gaat zoeken...of als hij zou los breken op het terein dat hij terug loopt naar zijn stal...paarden zijn snel ingeburgert.

Iedereen bedankt over de lieve complimentjes over Ricje ik ben ook reuze trots op mijn Tinkie..

En Ankepanke, Idd je hebt maar heel kort een paar galop pasjes gemaakt op het fiets pad alleen dat zie je niet op een stil staande foto helaas.

Moet toch eens een digitale camera aanschaffen en korte filmpjes maken waghhhhhhhhhhhhhhhhhahahaha

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:58

peeky schreef:
Dat vind ik het leuke aan tinkers! Ik heb vandaag op zowel Eileen als Jildau buiten gereden, en het was een verschil tussen dag en nacht....zo rustig als Eileen was; zo druk en schrikkerig was Jildau. Daarom mag ik ook graag eens lekker op Eileen buiten rijden, dan hoef ik tenminste niet zo op te letten de hele tijd Haha!


Dan ken je die van mij nog niet Haha! Op en top tinker, maar buiten vergeet ie dat nogal eens Schijnheilig Ok, in principe is hij bomproof maar kan buiten erg jolig zijn. Vandaag naar de duinen/strand geweest, en ik heb het weer allemaal meegemaakt hoor. In de duinen spookt het, dus ga je op je achterbeentjes, trimmers met felgekleurde pakken aan zijn gevaarlijk dus spring je ineens een paar meter opzij; een draai in de lucht (met allevier je benen van de grond) moet je ook minstens een keer gedaan hebben en op het strand verander je spontaan in een op scherp staand bommetje. Tussendoor doe je dan natuurlijk net of je gek bent en voldoe je ineens weer aan het beeld van de ideale onverstoorbare tinker Clown

Maar goed, het waaide dan ook erg hard en we waren al een hele tijd niet meer echt naar buiten geweest. En het was idd heerlijk weer, en ondanks de wind niet eens echt koud.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:06

Lekker hoor n buitenrit en nog gezellig met z'n drieen haha tis net alsof er n tiker drieling loopt ziet er leuk uit Lachen

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 00:09

Sandra.k"]
[quote="peeky schreef:
Dat vind ik het leuke aan tinkers! Ik heb vandaag op zowel Eileen als Jildau buiten gereden, en het was een verschil tussen dag en nacht....zo rustig als Eileen was; zo druk en schrikkerig was Jildau. Daarom mag ik ook graag eens lekker op Eileen buiten rijden, dan hoef ik tenminste niet zo op te letten de hele tijd Haha!


Dan ken je die van mij nog niet Haha! Op en top tinker, maar buiten vergeet ie dat nogal eens Schijnheilig Ok, in principe is hij bomproof maar kan buiten erg jolig zijn. Vandaag naar de duinen/strand geweest, en ik heb het weer allemaal meegemaakt hoor. In de duinen spookt het, dus ga je op je achterbeentjes, trimmers met felgekleurde pakken aan zijn gevaarlijk dus spring je ineens een paar meter opzij; een draai in de lucht (met allevier je benen van de grond) moet je ook minstens een keer gedaan hebben en op het strand verander je spontaan in een op scherp staand bommetje. Tussendoor doe je dan natuurlijk net of je gek bent en voldoe je ineens weer aan het beeld van de ideale onverstoorbare tinker Clown

Maar goed, het waaide dan ook erg hard en we waren al een hele tijd niet meer echt naar buiten geweest. En het was idd heerlijk weer, en ondanks de wind niet eens echt koud.
[/quote]

Ja Ric kan ook jolig doen en als hij dan wil gaan condigt hij dat aan met een gil( een yel zeg maar)....dat doet hij ook als hij naar de wei gaat en los is..

vandaag zat ik dus ook ff op een Dribbel, want op de foto zie je dus dat eerst Kapadnda hem dus inhaald, maar toen ook Dubbel die op het moment het laagst in rang staat! Wat denk je hij werd echt wit heet..
Hij moet voorop en die dome kapi en Dub halen hem zomaar in, en Ric was me al aan het vertellen vrouwtje we moeten er achter aan want ik ben hier de leider!!! Als ik dat had toegestaan dan was hij enorm hard er op af gerent en had eventeel met ontblote tanden zijn kudde benadert en in het gareel geroepen...
Toen ik eenmaal weer bij hun was nadat ik had gezegt jongens ff wachte...keek hij ook 1 keer heel boos naar Dubbel die uiteraard meteen opzij schoot!
maar het is ook allemaal moeilijk want hij altijd samen met kapanda (hengst) en zelf klop hengst en dus vaak rang orde bepalen.
Kapi heeft die ouwe reus nog niet onder de duim gekregen, maar ja zegt die kan de baas toch niet zijn want hij is veels te klein!!!!!!!

Ric is als het regent helemaal niet onrustig, daar geeft hij werkelijk helemaal niks om(zijn vrouwtje wel), maar de harde wind maakt hem flink wakker....

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:18

Yah heerlijk buitenrit (bosrit) in de wind Haha! !!! Veel beter als in de bak rijden dan!! (hebben alleen buitenbak).
Sayla is er ook één van de categorie maffe tink Verward Bloos! .... Met wind ziet ze in de bak in elke hoek spoken, hoofd zo hoog mogelijk/dribbel dribbel net een volbloed Haha! en buiten in de wind, niks aan het handje (OK omgezaagde bomen/mensen van een halve cm/ander paarden zijn nog steeds zeer interessant maar... kijk alleen maar Schijnheilig )

effe offtopic: wel is door de wind onze mooie grote inloopstal helemaal in puin Huilen Huilen ,alleen de buitenwand staat nog

leuke foto's trouwens!!

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:20

Ja, dat gilletje doet Sam er meestal ook bij, heel herkenbaar Cool
En ook hij loopt eigenlijk het liefst voorop, heeft er ook een bloedhekel aan om ingehaald te worden. Maar vandaag had ie mooi pech, want we waren met z'n 2en en aangezien ik de weg in de duinen nog niet zo goed weet reden wij achterop.
Vroeger reed ik bijna altijd alleen buiten, en dan was de lol van het gek doen en hard gaan er snel af. Maar met een paard erbij blijft ie gaan.

Sam heeft overigens wel een bloedhekel aan regen, en windje tegen vindt ie ook niet fijn. Eigenlijk is het best wel een watje..... Ach gut