Springlesje gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Springlesje gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 18:02

Heey,
Donderdag heb ik een springlesje gehad. Ik moest op Bliksem het was echt heel leuk . Bliksem heeft trouwens een elastiek om maar hij zit wel heel los. Ik heb iets aan me pols en soms word hij een beetje te fel met springen en met elastiek is hij gewoon rustiger.
Deze foto was nog voor de les in het gangpad
Afbeelding
Deze zijn in de les gemaakt:
Afbeelding
Samen met kardash. Kardash is een eigen pony
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bliksem boos
Afbeelding
Judith op Spike(hele leuke pony!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kardash en Spike
Afbeelding
Dit is een beetje een vage foto het was tussendoor stappen en ik zit er als een zoutzak op Clown
Afbeelding
Er zijn jammer genoeg niet echt goede foto's van springen allemaal net et laat of te vroeg.
Hier springt Kardash
Afbeelding
na de sprong
Afbeelding
Hier rijd ik weg, deze foto is jammer genoeg donker Scheve mond
Afbeelding
En deze zijn van na de les
Spike en ik Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het weer sorry voor de hoeveelheid foto's Bloos! .
Groetjes Eliana

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:08

leuk zeg.... mooie ponnies ook

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 18:14

Dank je Lachen

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:50

Leuke fotos! mooie paardjes!

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 19:54

leuke foto's maar ik zie er maar 1 voor de waar je springt Knipoog

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:00

Springen met elastiek vind ik nou niet echt het vriendelijkste wat ik heb gezien...Als hij je te sterk wordt met het springen moet eens terug naar de basis. Werken aan de dressuur en begin voor de grap is met een aantal galop balkjes, gewoon even lekker aan je ritme en grondtempo werken!!! Want springen met elastiek, sorry hoor, maar dat zie ik niet als een oplossing! Of dacht je dat als je concour ging starten dat je dan ook met elastiek mocht springen?

Het kost misschien wat meer tijd en energie en het zal niet altijd even leuk zijn, maar probeer het anders voor elkaar te krijgen!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:06

Het is levensgevaarlijk met slof of iets wat er op lijkt. Als een paard springt en hoog zijn benen optrekt zou hij weleens in de slof terecht kunnen komen met zijn been. En dan?

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:08

Ja, das ook nog een nadeel, gevaarlijk ook nog...

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 20:51

Het is niet mijn eigen pony! het is een manegepony en ik moest van de manege met elastiek springen, omdat hij volgens hun dan minder sterk zou zijn

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:02

felicity schreef:
Het is levensgevaarlijk met slof of iets wat er op lijkt. Als een paard springt en hoog zijn benen optrekt zou hij weleens in de slof terecht kunnen komen met zijn been. En dan?

Met een gewone slof kun je anders makkelijk springen!
Deze elastiek is misschien niet zo veilig

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:19

Nou deze spróng maakt het ook wel zeer gevaarlijk moet ik zeggen..

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:49

AlmostBlack schreef:
Springen met elastiek vind ik nou niet echt het vriendelijkste wat ik heb gezien...Als hij je te sterk wordt met het springen moet eens terug naar de basis. Werken aan de dressuur en begin voor de grap is met een aantal galop balkjes, gewoon even lekker aan je ritme en grondtempo werken!!! Want springen met elastiek, sorry hoor, maar dat zie ik niet als een oplossing! Of dacht je dat als je concour ging starten dat je dan ook met elastiek mocht springen?

Het kost misschien wat meer tijd en energie en het zal niet altijd even leuk zijn, maar probeer het anders voor elkaar te krijgen!


je kunt dat wel terug gaan naar de basis maar er zijn zat paarden/pony die bij dressuur heel rustig zijn en bij springen hyperactief raken en ik kan best begrijpen dat met elastiek rijden in zo'n situatie heel fijn is zolang je de elastiek maar heel los hebt is het echt niet gevaarlijk hoor

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:16

Ik heb anders ook een paard wat heel rustig is bij dressuur, maar zodra ze gerammel hoort van de lepels aan de staanders is ze een tikkende tijdbom. Dit heb ik zonder elastiek of wat dan ook kunnen oplossen. Goed, het heeft me 8 maanden gekost of zo, maar het is me wel gelukt. Nu heeft ze nog steeds veel lol in het springen en doet ze het op de manier zoals ik het wil.

Ik denk dat je met slofteugel en elastiek alleen maar de wil breekt, je haalt de lol voor zo'n beestje er gewoon af, dan krijg je op gegeven moment de paaden in de stop. Er zijn vast wel paarden bij wie het gaat met elastiek en slof, maar ik vind het gewoon doodzonde voor de paarden bij wie het niet lukt, vandaar mijn commentaar.