Poesies en nog eens poesies

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Poesies en nog eens poesies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 15:27

Mijn katjes weer even in the Picture Lachen

Kruimeltje
Kruimeltje als kerstbal :lach:
Afbeelding

Zoveel sneeuw is er dus bij ons gevallen Rolleyes
Afbeelding

Afbeelding

Kruims als kerstman (vond ze errug leuk :lach:)
Afbeelding

Floortje
Floortje die niets anders doet dan slapen Rolleyes
Afbeelding

Afbeelding

Floortje op haar plekje. Hier zit ze altijd uren, in de kleine bosjes langs de water kant te turen, hopen op een lekker muisje Lachen
Afbeelding

Sylvester'
Sylvester in zijn hokje. Hier slaapt hij snachts altijd in.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Onze stoere bink komt eraan Haha!
Afbeelding

Rot toch op met die flits!!
Afbeelding

Zoë
Kertman Zoë
Afbeelding

Dat waren mijn poesies (alleen Toeftoef ontbreekt Haha!)

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:49

echt lief
hoeveel hebben jullie er

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:57

ahh wat een lieve foto's!
Die laatste is echt schattig!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:01

Geweldig die eerste. En ook die laatste van Floortje is heel mooi.
Ze zien er heel leuk uit!
Dat ze het allemaal toelaten die mutsen enzo. Rolleyes

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:06

Zoe is een Shaded Silver of Chincilla he? Kan het niet helemaal goed zien.

Mooie poessies!!!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:28

wat lief joh!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 21:45

miekelover schreef:
echt lief
hoeveel hebben jullie er


5 stuks

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 21:47

Fasel schreef:
Zoe is een Shaded Silver of Chincilla he? Kan het niet helemaal goed zien.

Mooie poessies!!!


Dat weet ik niet... Wie met grijze puntjes aan de haren.
Ze is overigens wel een kat met papieren ne heeft ooit prijzen gewonnen. Als je haar nu ziet zou je dat echt niet zeggen... Haar bouw is super slecht, ze kan niet 4 poten tegelijk onder controle houden, wast zich nooit helemaal, heeft een hangbuik (door nierziekte), en doorgezakte rug.
Maar wel een schat!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:51

Tancreda4"]
[quote="Fasel schreef:
Zoe is een Shaded Silver of Chincilla he? Kan het niet helemaal goed zien.

Mooie poessies!!!


Dat weet ik niet... Wie met grijze puntjes aan de haren.
Ze is overigens wel een kat met papieren ne heeft ooit prijzen gewonnen. Als je haar nu ziet zou je dat echt niet zeggen... Haar bouw is super slecht, ze kan niet 4 poten tegelijk onder controle houden, wast zich nooit helemaal, heeft een hangbuik (door nierziekte), en doorgezakte rug.
Maar wel een schat!!
[/quote]

Ik denk aan het maskertje op haar koppie te zien dat ze een Shaded Silver is. Pers als ik het goed heb. Ja die met die grijze puntjes aan de haren en oogpotlood op Haha!.

Wij hebben ze vroeger gefokt. Scheten van beesten maar owee als ze gekamd moeten worden Haha!. Dat schijnt, op uitzonderingen na, in het ras te zitten Haha!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 21:53

Inderdaad een pers ja. En dat kammen, praat me er niet van...
Toen we haar net hadden zat ze van top tot teen onder de klitten (had een paar weken gezworven). En dat kammen, vreselijK! We hadden soort antiklit spray, wassen kon toen nog niet omdat ze zo vreselijk zwak was.
Nu vind ze het vreselijk. Het is een schat, en kan niet zo goed rennen (motorisch gestoord Haha!) maar dan gaat ze er echt snel vandoor! En BOOS!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:54

Ach gossie Lachen. Welke fokker staat er op haar stamboom dan? Als het goed is heeft ze een catterynaam voor of achter haar eigen naam staan. Of heb je de stamboom niet?

Geloof me maar, de ellende met kammen gaat bij dit ras nooit over Haha!. Daarom zijn mijn mams en ik destijds weer overgegaan naar de klassieke kleuren pers Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:54

Ahhhh! Zoë is cool!

Zozo, jullie hadden wel ERRUG veel sneeuw he? Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:55

Ik weet overigens niet of dat met die van jou zo is, maar dit ras is ook een 'praatras'. Praat met ze en ze geven echt antwoord Haha!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 22:15

Fasel schreef:
Ik weet overigens niet of dat met die van jou zo is, maar dit ras is ook een 'praatras'. Praat met ze en ze geven echt antwoord Haha!


Ik zal het stamboom even opzoeken.

PRaten doet ze niet veel. Sterker nog, ze kan niet eens mauwen Scheve mond Enkel een heel hoog inniemienie mieuwtje als je geluk hebt, maar vaak is het bekje bewegen en niet veel geluid. Mischien ook door haar zwerver tijd??? Ze was toen behoorlijk mager (hoopje botten) en had weet ik veel wat voor gebreken toen.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 22:18

Even geneusd in haar stamboom:
Haar kleur is chinchilla, geboren 6 april 1996 en ze heet offiecieel: Beyerhof's Zoë

Papsie = SIlvers Star van de Smaragd
Mamsie = Eur.Ch. Beyerhof's Lucky Lady

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 22:19

Zie net dat ze ooit bij een kattenshow als beoordeling UImuntend III had gehaald, dat is vast eeuwen terug, want ze is nu echt lellijk gebouwd...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:23

Uitmuntend III wil zeggen dat van het aantal katten in haar klasse zij derde is geworden. Kan zijn dat er 20 katten waren, kan zijn dat er 3 waren.

Cattery van de Smaragd is altijd een erg beroemde cattery geweest. Wij hadden die lijn ook. Mooie katten met prachtige smaragdgroene ogen zoals het hoorde.

Beyerhof ken ik zo niet uit mijn hoofd.

Eur. Ch. is overigens wel een eervolle titel. Niet makkelijk te halen. Daarvoor moet de kat (als ik het me nog goed herinner) in vier verschillende landen de CACGI hebben behaald.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 22:26

Dus een erg goed moeder als ik dat zo hoor. Zat trouwens ook nog het 'bonnetje' bij wat haar oude baasje voor haar had betaald. Jemig wat een geld voor een kat !!!

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:28

Hee ingrid Knipoog

Had ze al gezien, maar vind ze nog steeds super

XxX Laurie

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:29

Je staat versteld van wat men voor katten betaald tegenwoordig. Mijn katten waren van dusdanige afstamming (de klassieke kleuren pers hoor) dat ze zo'n 2000 euro waard waren.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 22:38

Wij hebben enkel vuilnisbakke katten verder. De een is aan komen waaien, de rest gratig opgehaald en geen ras. Kruimeltje was kwart pers.
Toen vonden we Zoë, en via de chip zijn we achter haar vorige baasje gekomen, en bleek dus een heel stamboom te hebben. Onze eerste raskat, maar ook gratig Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:43

De waarde van een kat zit in haar karakter en schoonheid. Helaas denken de fokkers daar tegenwoordig anders over en zien alleen nog maar schoonheid. Een schoonheid die geen eer meer doet aan de kat. Ook ik hield van een kat met een mooi kort neusje maar wel een die kon ademen. Ik ben zo'n twee jaar geleden gestopt met fokken. Omdat een kort neusje niet meer voldoende was maar het ook nog smal moest zijn. Tja, misschien moeten ze dan maar de kat zonder neus gaan fokken.

Alle praktijken die i kheb gezien (inclusief een fokker die een kat had die geen doorgang tussen keel en neus had en dit operatief heeft proberen te regelen. Kat had geen kans. Het was nog geen paar weken oud. Is doodgegaan gelukkig. Maar ook katten die een te lange neus haddne en in Utrecht (ja daar ja) geopereerd werden tot een kat met korte neus. Plastische chirurgie bestaat ook daar) Dat heeft mij doen stoppen.

Ik kreeg die 2000 euro overigens zelden omdat ik katers al niet naar fokkers verkocht om te voorkomen dat ze in kleine hokjes geplaatst werden de rest van hun leven. Poezen waren meestal erg waardevol voor mijn fokprogramma. Een poesje heb ik nog. Pretty een blue tabby exotic. Een zeer gewilde kat. En nu haten ze me omdat ik haar niet wilde afstaan. No way. Het allerbeste dat ik gefokt heb. Het toppunt van alles wat ik bereikt heb. Mooi niet dat ik dat afgeef Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:51

Fasel schreef:
Ik weet overigens niet of dat met die van jou zo is, maar dit ras is ook een 'praatras'. Praat met ze en ze geven echt antwoord Haha!


Haha, wij hebben ook van die ''praatkatten''. Het zijn gewone huiskatten, maar in een (Minoes) zit vast Siamees bloed (vermoeden we), die praat ook steeds. De andere twee zijn kinderen van haar. En de vierde is de vader van haar twee kinderen. (Hoop dat het nog een beetje duidelijk is)

Leuke foto's trouwens!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 23:50

Ja hoort vaak dat katten problemen met die kleine neus krijgen...
Zoë is trouwens wel een probleem geval. Heeft een erfelijke nierziekte (vandaar waarschijnlijk ook gedumpt), heeft bloedarmoede gehad, een abces, nog eens bloedarmoede, bronchites etc etc. Ze kan overigens geen gras eten. We hadden katten gras, maar dat gaat vaak verkeerd, en komen de sprietjes via de neus weer naar buiten. Echt zielig poesje is het...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 04:47

Is die erfelijke nierziekte soms PKD? Polycystic Kidney Disease?