Een aantal tekeningen van mij (deel II)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Een aantal tekeningen van mij (deel II)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 22:56

Hier het overige deel van mijn tekeningen:

Jong katje:
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/97568/incoming/jong%20katje%20(tekening).jpg[/img]

Welsh veulentje met hengstennek AfbeeldingAfbeelding :
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/97568/incoming/4%20(tekening).jpg[/img]

Pup in ton
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/97568/incoming/6%20(tekening).jpg[/img]
*Ik zie wel dat er iets niet klopt, maar ik kan er maar niet achter komen wat*

commentaar & tips welkom Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:59

Mooie tekeningen zeg ik doe het je echt niet na!! OK dan!
Maar ik vind dat veulen een beetje raar want dat hoofd aan de linkerkant klopt niet helemaal!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:00

leuke tekeningen!!
erg mooi!
maar volgens mij past de rest van de hond nooit in die kleine ton Knipoog

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:06

ik heb twee tips voor je:
de eerste is niet vegen, daardoor gaat het er 'vies' uitzien (ik ken maar 1 persoon die kan 'vegen' zonder dat het er vies uitziet en dat is ellende op bokt Knipoog , dus als je toch wilt vegen kun je haar vragen hoe je het mooi kunt doen Tong uitsteken ) en anders gewoon met een goed potlood zacht inkleuren en geen grote halen maken (ik zweer bij vulpotloden, daarvan blijft de omvang van de punt bijna gelijk terwijl je bij een normaal potlood door het kleuren de punt van dikte veranderd)
tweede tip is heel veel oefenen en vooral heel veel en goed kijken en je tekenobject bestuderen, zo ga je vanzelf de verhoudingen leren kennen (of koop een boekje waar zulke dingen instaan, je hebt ze al vanaf 2 euro Knipoog , ik ben zelf wel bezig om tutorials te maken over dit soort dingen maar dat kan nog wel een paar maanden duren voor die online staan Tong uitsteken )

verder ziet het er goed uit, je kunt er al echt jouw stijl in zien, vooral het veulentje vind ik erg leuk en de hond vind ik ook erg goed gelukt

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 23:24

Bedankt voor de reacties

IcePrincess schreef:
ik heb twee tips voor je:
de eerste is niet vegen, daardoor gaat het er 'vies' uitzien (ik ken maar 1 persoon die kan 'vegen' zonder dat het er vies uitziet en dat is ellende op bokt Knipoog , dus als je toch wilt vegen kun je haar vragen hoe je het mooi kunt doen Tong uitsteken ) en anders gewoon met een goed potlood zacht inkleuren en geen grote halen maken (ik zweer bij vulpotloden, daarvan blijft de omvang van de punt bijna gelijk terwijl je bij een normaal potlood door het kleuren de punt van dikte veranderd)
tweede tip is heel veel oefenen en vooral heel veel en goed kijken en je tekenobject bestuderen, zo ga je vanzelf de verhoudingen leren kennen (of koop een boekje waar zulke dingen instaan, je hebt ze al vanaf 2 euro Knipoog , ik ben zelf wel bezig om tutorials te maken over dit soort dingen maar dat kan nog wel een paar maanden duren voor die online staan Tong uitsteken )

verder ziet het er goed uit, je kunt er al echt jouw stijl in zien, vooral het veulentje vind ik erg leuk en de hond vind ik ook erg goed gelukt


Bedankt!

Goede tips! Ik ben altijd een beetje te snel en te slordig om echt te kleuren, ik maak meestal gewoon een paar strepen en dan veeg ik ze uit Afbeelding. Ik moet idd secuurder gaan werken en ook opletten dat ik met mijn vingers (waar potloodveegsel aan zit) niet ook buiten het getekende object ga vegen.

Ook goede tip van dat vulpotlood, maar ik heb het idee dat die punt te hard is of ligt dat gewoon aan de hardtegraad?

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:11

je tekent een beetje in lijnen(dus schetsen), ik zou het wat ronder af gaan werken.. verder vind ik het wel heel mooi! ik doe het je niet na!