Logo ontworpen voor Menclub de Nieuwe Heuvel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:19

Die van kitty is ook meer mijn smaak en brengt het idee achter het logo van syph meer naar voren ( nadruk op het menbit e.d.) Op deze manier is het wat tijdlozer.. en je kunt nog altijd het ovale kader eromheen doen ( maar dan misschein in een grijztint?)

Besef wel lieve Syph... mijn woorden zijn opbouwende kritiek en geen regels en wat je ermee doet is aan jouw ( en ik geef toe er zijn een heleboel slechte logo`s in de wereld.)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:48

Wordt de afkorting NH nu ook al voor de club gebruikt?
Ik denk bij NH aan Natural Horsemanship of Noord Holland, niet aan Nieuwe Heuvel.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:34

Het volgende kreeg ik toegestuurd door een anonieme bokker/bokster:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik het logo helemaal aan de logo eisen voldoen.
Het logo is makkelijk, simpel en strak. Niet te veel kleur en niet al te ingewikkeld. Makkelijk te onthouden voor andere mensen.
Het is namelijk de bedoeling dat mensen een logo kunnen blijven onthouden. (vandaar het logo van de NS zo makkelijk, iedereen onthoud het)

Boven aan zie je dus heuvels die de naam van de club weer geven. Niet zo als Syph wenste, aandacht op het mennen maar ik dit geval meer op de naam van de club.

DubbelFun

Berichten: 88682
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:44

Ik denk bij NH altijd aan Naturel Horsemanship. Misschien een idee om er een M voor te zetten Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 03:22

Sorry maar dat soort grijs tinten in een logo vind ik dus helemaal niets Kitty, ik hou van wat variatie, geen eentonigheid, en dat vind ik bij jouw plaatje wel. Verder is dat logo gemakkelijk te kopieren Lachen.

En even nog een attentie, dit topic is bedoelt om het door mij gemaakte logo te presenteren, niet voor nieuwe logo ideeen Lachen
Vind het heel aardig, maar ik heb dat logo niet voor niets ontworpen, denk dat iedereen het daar wel mee eens kan zijn. Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar om dan ook meteen nieuwe logo's te gaan maken vind ik een beetje ver gaan, en zelfs een klein beetje beledigend richting mijn ontwerp

En ps Fairie, leuk logo, alleen de aandacht moet dus juist wel op het mennen gelegd worden, aangezien de Nieuwe Heuvel eigenlijk een Hengstenstation is, maar hierbij dus ook nog een ruitervereniging, ponyclub en menclub vestigd. (en anonieme bokker is natuurlijk niet moeilijk te raden.....)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:01

Ik vind zoals Sypheron heeft gemaakt juist wel mooi. Duidelijk genoeg, en idd nadruk op het mennen. Dus erg leuk logo.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:35

Sypheron schreef:
(en anonieme bokker is natuurlijk niet moeilijk te raden.....)

Nou, wie mag het zijn dan?

Maar goed, is helemaal oke.
In iedergeval fijn om te weten dat ik en iceprincess van mening zijn (wij studeren er immers voor) dat dit niet doorkan voor logo.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:47

Fairie, niet zo negatief hoor! *LOL*
Als onze kleine club dit teken graag wil dragen, dan is daar niets mis mee. Dit zal ook zeker opvallen en onthouden worden, dat weet ik zeker.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:49

Ik vind het ook een prachtig logo... zou willen dat AR er zo een had.. "zucht" Haha!

Complimenten voor dit "teken" (logo mag het niet genoemd worden??) !

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:45

Bedenk wel dat menig copieer app. niet mooie grijstinten zullen geven! Als jij copieer app. hebt net zoals de supermarkt om de hoek, dan zal deze geen mooie grijstinten geven (Bij onze supermarkten heb ik dat in ieder geval Haha!). Daarvoor zou je toch naar een copyshop moeten.

Ook vroeg me af: Is het Logo nog wel duidelijk te zien als je het logo boven aan brief papier of je envelop zet? Wordt het dan niet onduidelijk en rommelig, Omdat je het moet verkleinen? Misschien heb je het al geprobeerd, maar daar moet je wel even naar kijken.

In de tweede serie logo's zal ik voor de laatste kiezen.

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:55

Fairie schreef:
Het volgende kreeg ik toegestuurd door een anonieme bokker/bokster:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik het logo helemaal aan de logo eisen voldoen.
Het logo is makkelijk, simpel en strak. Niet te veel kleur en niet al te ingewikkeld. Makkelijk te onthouden voor andere mensen.
Het is namelijk de bedoeling dat mensen een logo kunnen blijven onthouden. (vandaar het logo van de NS zo makkelijk, iedereen onthoud het)

Boven aan zie je dus heuvels die de naam van de club weer geven. Niet zo als Syph wenste, aandacht op het mennen maar ik dit geval meer op de naam van de club.


Dit is idd een goed logo. Ik zal misschien andere kleuren gebruiken. Ik zou eerder neigen naar een groene kleur, rood staat bekend om agressieve kleur. Groen is wat neutraler. Dan kan je 2 kleuren groen nemen of zwart met steunkleur (groen ofzo)

Enige nadeel is misschien dat mensen het niet als een manege kunnen herkennen, er zit niets paardachtigs in.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:55

Jurga schreef:
Fairie, niet zo negatief hoor! *LOL*
Als onze kleine club dit teken graag wil dragen, dan is daar niets mis mee. Dit zal ook zeker opvallen en onthouden worden, dat weet ik zeker.

Haha Knipoog
Ik zeg alleen even dat het niet aan logo-eisen voldoet Knipoog

Ik vind hem wel mooi, maar niet funtioneel.
Lizz bevestigd dat nog eens mooi Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 18:10

Mwa er zijn helemaal geen logo eisen, elke groep mag zelf als logo gebruiken wat zij willen toch? Hij is zeker functioneel, bij jou misschien niet, maar bij de club wel. Kopieren gaat makkelijk, ik bedoel, die dingen zijn zwart wit, en geven alle grijstinten die jij wil. Heb al zo vaak dingen gekopieerd die nog veel gecompliceerder waren dan dit. Wie denkt er trouwens bij het andere logo meteen aan een paardenclub? Ik niet, zou eerder zeggen dat het van een accountent afkwam....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:15

Een logo hoeft ook altijd niet persee het bedrijf weer te geven, zal wel leuk zijn als het zo zal zijn maar dat is niet altijd zo.

Logo eisen zijn er zeker niet, en elke groep mag ook zelf gebruik wat hij wil, maar wanneer ik zo iets inlever voor bijvoorbeeld mijn examen laten ze dat niet door als logo.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 18:37

Ik werk ook niet volgens een standaard en snap ook niet waarom er regels zijn? Is in feite toch onzin, als een bedrijf voor zoiets vraagt, dan moet je zoiets leveren, ook al is het misschien wat krom.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:43

Ik zeg ook niet dat er regels zijn vastgesteld. Ik zeg alleen dat het niet aan de denkbare eisen voldoet Knipoog

Maar, wanneer ik van mening ben dat de wil van het bedrijf etc. niet mogelijk is, niet mooi is of totaal niet funtioneel is probeer ik ze op weg te helpen naar iets anders of lever totaal niets aan.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:44

Ik vind het logo op de 2e pagina bovenaan het mooiste.

Van de rest heb ik geen verstand, maar Sypheron, volgens mij bedoelt iedereen het hier wel goed hoor OK dan!
Misschien moet je het gewoon als tips onthouden en het niet zo serieus opvatten

Succes ermee en ben wel benieuwd wat het geworden is (of al is)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:45

curly2day schreef:
Misschien moet je het gewoon als tips onthouden en het niet zo serieus opvatten

OK dan! Dat is nu precies wat ik bedoel

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:36

Fairie, jij bent juist degeen die het meest probeert gelijk te halen Knipoog.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:40

Jurga schreef:
Fairie, jij bent juist degeen die het meest probeert gelijk te halen Knipoog.

Ja, zo ben ik *LOL*
Het is gewoon bedoeld als tips Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:00

En daar zeggen wij verder niets van Haha!. We komen er zo toch niet uit, dit logo wordt het toch wel voor de menclub. Dus we houden er gewoon over op nu Lachen. Beter voor de sfeer hier Knipoog.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:47

ik wil nog even 1 ding zeggen en dan zal ik ook ophouden Knipoog

Dat rode logo hierboven (is niet van mij afkomstig) en geef Sypheron er ook gelijk in dat je gelijk aan een accountendkantoor denk, dat was ook waar ik het eerste aan dacht en wat ik ook tegen de bokker heb gezegt die dat heeft gemaakt. Maar dat je niet gelijk denkt aan een menclub hoeft ook niet. Kijk bijv. maar naar het logo van de postbank, wat heeft een leeuw met een bank te maken? Zo op het eerste gezicht zou je zeggen niets, maar als je verder gaat denken is het toch wel heel logisch (postbank -> de nederlandse bank -> nationaal symbool van nederland = leeuw) zoiets is dat ook bij dat logo met de heuvels Lachen . Alleen straalt het idd totaal niets van een menclub uit, maar verder voldoet het wel aan de (ongeschreven) regels van een logo. Want die zijn er dus wel, en mocht je toch interesse hebben in goedbedoelde hulp van een ander zijn er genoeg bokkers die je ermee willen helpen Lachen .

Nog even iets Tong uitsteken , een bedrijf komt naar een vormgever (in dit geval jij dus) met de opdracht een logo te ontwerpen. De rede waarom bedrijven daar iemand voor inhuren is omdat zij zelf totaal geen verstand hebben van dat soort zaken, vandaar dat jij niet perse hoeft te maken wat zij willen als dat niet voldoet aan de eisen die ervoor nodig zijn, jij bent de vormgever, jij hoort het het beste te weten (vandaar dat er verschillende opleidingen voor zijn).
Nu zal het voor deze menclub niet veel uitmaken dat er een foto als logo is gebruikt maar als je voor grotere bedrijven gaat werken kan dat wel een (groot) probleem worden. Vooral met het drukken ed. omdat de foto uit RGB kleuren bestaat en er in de grafische wereld met PMS kleuren wordt gewerkt omdat die een beter kleurresultaat opleveren met drukken.
Misschien dat je nu een beetje snapt waarom iedereen hier zo'n 'probleem' maakt van die foto. Het is echt niet kwaad bedoeld, het is gewoon om je te helpen daarom zou het ook erg verstandig zijn om de dingen die hier door meerde mensen zijn gezegt mee te nemen met een volgend ontwerp Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:58

Ik vind eigenlijk alle 'logos' heel mooi alleen 'stoort' NH me Tong uitsteken Het eerste waar ik aan denk is Natuarl Horsemanship.. En dat is toch iets heel anders dan mennen Haha!
Maarja dat is nou eenmaal de naam Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:11

Waarom dacht je dat Bachelor ook wel Bachelor NH genoemd wordt, plus Ed King Hill NH Tong uitsteken. Ons logo hoeft toch heel Nl niet door Lachen. Ik vind de (okay: mijn) foto een prachtige foto als uitgangspunt voor het menclublogo.

IcePrincess, we snappen het wel hoor Lachen dat is het punt niet. Maar we doen niet zo officieel hihi. Ik heb Syph gevraagd eens te gaan stoeien met die foto en ik ben verliefd op het plaatje. Lovers Het gaat mij niet om een logo dat voldoet aan eisjes, als het ECHT officieel zou moeten, zou ik het misschien anders doen. Voorlopig voldoet dit beter dan een piafferend groen paardenschim. Knipoog

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 02:02

Ik vind die van kitty persoonlijk nog altijd de beste. Sowieso omdat de letters nu onder elkaar staan (want dat leest echt een stuk prettiger) en dat logo van jou Fairie is wel oke... maar daar haalt niemand uit dat het ook maar iets met paarden te maken heeft... ook al voldoet het aan de eisen, het moet ook uitstralen wat het uit hoort te stralen.

En je moet sowieso eerst eens heel goed navragen wát 'de klant' precies wil... misschien heeft hij zelf wel bepaalde kleuren of illustraties wat hij erin wilt?

En ik studeer ook grafisch haha Tong uitsteken