Wat vinden jullie van deze hond?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Wat vinden jullie van deze hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 17:51

Afbeelding

Dit is Sam, de uitlaat hond van mijn zusje, de eigenaaresse is 5 dg. per week werken en de honden zijn thuis, deze zit in een hokje, want die sloopt zogenaamd alles. nou me zusje heefte m meegenomen naar huis een paar keer per week, en hij sloopt niks, pakt aleen schoenen en die legt ie buiten neer en opend deuren verder niks, een super lieve hond, iedereen hier is verliefd op hem, en als de eigenaaresse hem niet meer wil, dan wil mijn moeder hem...!
hij is anderhalf jaar oud. en een ierse setter

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:52

Ja hij is wel leuk hoor!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:56

Hij ziet er erg lief uit! Ik heb er een hekel aan als mensen hun hond zowat de hele dag in een hok opsluit, ik hoop dat jullie hem krijgen!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 17:57

ja ik ook!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:08

Dan zal ie vast een leuker leventje krijgen!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:13

Mooie kleur heeft hij, hij ziet er wel leuk uit.

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:17

wat een schatje Haha!
ik vind dat altijd heel erg mooie honden, die heeft mijn moeder vroeger ook altijd gehad.
en dat van dat slopen, dat zou kunnen als hij alleen is. maar als hij niet zo vaak alleen is zal het echt wel meevallen hoor.
dan maar hopen dat de eigenares ervan af wil Tong uitsteken

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:59

Ik ben helemaal gek van Ierse setters, ik vind ze zoooo ongelooflijk mooi! Haha! Dus deze is ook vet mooi.. Haha!

ekkenel

Berichten: 8
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:13

Een hond in een hokje stoppen (bench) is NIET zielig. Het is veel zieliger als de baas thuis komt, alle rommel ziet en dan de hond op zijn kop geeft of erger nog naar het asiel brengt. De hond voelt zich in zijn bench lekker. Het is helemaal zijn eigen plekje waar niemand hem lastig valt. Die van ons zat eerst ook altijd in een bench. Als ik nu de bench neer zet weet ie niet hoe snel ie daar in moet komen. Een paard in een box is toch ook niet zielig, en heeft die naar verhouding zoveel meer ruimte? Niet oordelen als je niet weet waar je het over hebt zeg ik maar. Een hond zomaar wegdoen naar een andere eigenaar, dat vindt ik zielig!!

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:16

ekkenel schreef:
Een hond in een hokje stoppen (bench) is NIET zielig. Het is veel zieliger als de baas thuis komt, alle rommel ziet en dan de hond op zijn kop geeft of erger nog naar het asiel brengt. De hond voelt zich in zijn bench lekker. Het is helemaal zijn eigen plekje waar niemand hem lastig valt. Die van ons zat eerst ook altijd in een bench. Als ik nu de bench neer zet weet ie niet hoe snel ie daar in moet komen. Een paard in een box is toch ook niet zielig, en heeft die naar verhouding zoveel meer ruimte? Niet oordelen als je niet weet waar je het over hebt zeg ik maar. Een hond zomaar wegdoen naar een andere eigenaar, dat vindt ik zielig!!


ik weet heel goed waar ik het over heb, als je heel lang weg bent en je zet een hond in een bench, dat is zo verschrikkelijk zielig, het dat die hond alleen is alleen al!
de hond zit dan helemaal vast, en kan dus echt niets doen. het komt soms zelfs voor dat een hond zijn bench helemaal vervuilt omdat hij er zo lang in moet zitten. ik weet er heel veel over, heb verschrikkelijk veel boeken gelezen en ben heel veel met mijn moeder met de hond naar cursus gegaan. en wat jij zegt klopt dus niet echt....

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:20

mooie hond hoor
lijkt een beetje op de hond van bij mij vroeger

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:22

Een Ierse setter...mooie hond hoor!
Ik hoop dat de eigenaresse accoord gaat en dat hij naar jullie toe kan.
Als je 5 dagen in de week werkt, dan kan je bijna geen hond hebben...daarom heb ik ook geen hond...gewoon geen tijd...

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:53

leuk beestje !!

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:04

wow prachtige hond hoor. wat een beetje aandacht niet kan doen hé...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:09

Mooie hond zeg *LOL* Ik begrijp die mensen niet hoor....een hond nemen en hem vervolgens 5 dagen id week, 8 uur per dag alleen laten....wat een hondenleven heb je dan Knipoog Boos!

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:15

Wat een schatje zeg *LOL*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:27

ekkenel schreef:
Een hond in een hokje stoppen (bench) is NIET zielig. Het is veel zieliger als de baas thuis komt, alle rommel ziet en dan de hond op zijn kop geeft of erger nog naar het asiel brengt. De hond voelt zich in zijn bench lekker. Het is helemaal zijn eigen plekje waar niemand hem lastig valt. Die van ons zat eerst ook altijd in een bench. Als ik nu de bench neer zet weet ie niet hoe snel ie daar in moet komen. Een paard in een box is toch ook niet zielig, en heeft die naar verhouding zoveel meer ruimte? Niet oordelen als je niet weet waar je het over hebt zeg ik maar. Een hond zomaar wegdoen naar een andere eigenaar, dat vindt ik zielig!!

Ben ik met je eens (betreft straffen), maar een hond in een bench stoppen is zeker WEL zielig. vooral voor heel de dag lang!
Dan kun je vergelijken als iemand in een hokje die in verhouding net zo groot is met jou als de bench/hond en daar dan heel de dag in zitten en er uit mogen wanneer je "baas" terug komt....
Weet je hoe je je dan voelt? Ik weet het wel: SJIT!
Een hond is bedoeld om te bewegen, het zijn jagers, die hebben beweging nodig. (erg slecht voor pezen en gewrichten om weinig gebruikt te worden!)

Dan heb jij het over paarden in een box zetten, dat is ook zielig, maar: paarden worden nog op de wei gezet, worden bereden en worden verder ook nog uit de stal gehaald voor andere activiteiten.
Is dat ook zo het geval bij een hond? nee! In dit geval alleen voor het uitlaten, maar daar heeft een hond niet genoeg aan.

Ik kan je voorstellen dat jouw hond graag in zijn bench ligt, wij hebben 2 Shiba Inu's, 1 daar van is inmiddels 2 jaar maar heeft zijn eerste jaar s'nachts in zijn bench geslapen, de rest van de dag stond die er gewoon open, dus hij kan er zelf uit. Inmiddels slaapt hij s'nachts los.
De andere daar in tegen is een sloopertje, die slaapt dus elke nacht in zijn bench. Niet zielig, zelfde als jij die s'nachts in je bed ligt.

Het 2de punt qua de bench is nog altijd de hitte, vooral met dit weer is constant in een bench met een kleed (lekker warm, lekker zacht, denken de eigenaren meestal) verschrikkelijk voor een hond. Een hond zweet alleen maar door zijn tong, maar dat betekend dan nog niet dat de hond het verschil tussen warme deken en frisse ondergrond (vooral s'zomers) niet kan voelen. Met het weer van de afgelopen weken is je hond heel de dag in een bench stoppen het ergste wat je kunt doen, honden zijn niet tegen hitte bestemd, poolhonden zeker niet, zo als die van mij. Maar deze Setter ook niet. Setters zijn honden die hun werk (de jacht) in barre temperaturen etc. te kunnen verichten. Honden die vies worden tijdens hun jacht, afkoelen van de modder en al het water waar ze door heen sluipen op zoek naar de prooi die hun baas heeft geschoten (want Setters zijn jagers uit de 2de hand)

Ter vergelijking: een aanvulling op het feit een mens in een hok: deze keer in dikke trui, muts op, handschoenen aan en spijkerbroek, op een dekentje, midden in de zomer..... zie je het voor je? sterker nog... snap je wat ik bedoel?

Het 3de punt, Een hond overdoen naar een andere eigenaar is zeker ook NIET zielig. Honden beschikken over 3 soorten geheugens, 1 daar van is een opslagplaats, net als bij mensen waar ze s'nachts over dromen die verder vaak vergeten worden.
de 2de is een geheugen waarin veel word vast gelecht, bijvoorbeeld, wie hun baas is. Ze weten pas weer dat ze ooit een andere baas hebben gehad wanneer ze die weer zien!
hun 3de geheugen zijn dingen waar je heel de dag aan denkt, bij honden is dit maar zeer matig, bij hun komt het niet verder dan na denken over hoe ze moeten lopen en het gebruiken van de spieren.

Je kunt dus met een gerust hart je hond aan iemand anders verkopen of geven. De hond treurt daar een dagje over (soms 2) maar is je daarna helemaal vergeten. Pas wanneer hij jou weer ziet zal hij jou herkenen en weer weten dat jij ooit zijn baas bent geweest. Niet zielig dus.

Even nog teraanvulling, voor het geval je het punt waar ik naar toe wil nog niet snapt: je hebt ook brood fokkers, fokkers die hun honden fokken voor de pups, die ze verkopen voor een bedrag waar ze uiteindelijk op moeten leven, kortom: hun brood van moeten kopen.
Deze honden van die soort fokker zitten vaak ook heel de dag in een bench, maar deze worden NIET uitgelaten, of heel zelden. Deze honden mogen dagelijks even uit hun hok en kunnen hun behoeftes doen op een daarvoor bestemde kleine ruimte, wederom: zielig.

Dit (lange) argument is niet aanvallend bedoeld, maar alleen voor het feit om duidelijk te maken dat veel mensen een verkeerde kijk hebben op honden.
Zelf weet ik natuurlijk ook niet veel over honden maar ik heb me er zeker wel inverdiept! (gedrag, rangorde, kleuren, erfelijkheid, veel rassen, leefomstandig heden, etc. en dat omdat we 2 honden hebben, onze eerste honden waar we mee van plan zijn te gaan fokken om het zuivere ras (shiba inu) te behouden!)

En om dan maar even On-Topic te gaan (anders verpest ik dit hele topic):
Een mooie hond met veel uitstraling, Geweldig dat jullie hem nu af en toe mee naar huis nemen, zo te zien vermaakt de hond zich geweldig en is hij een stuk beter af bij jullie als bij die vrouw. Voor jullie én die hond hoop ik dat jullie hem kunnen kopen!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:13

Fairie schreef:

Dit (lange) argument is niet aanvallend bedoeld, maar alleen voor het feit om duidelijk te maken dat veel mensen een verkeerde kijk hebben op honden.
Zelf weet ik natuurlijk ook niet veel over honden maar ik heb me er zeker wel inverdiept! (gedrag, rangorde, kleuren, erfelijkheid, veel rassen, leefomstandig heden, etc. en dat omdat we 2 honden hebben, onze eerste honden waar we mee van plan zijn te gaan fokken om het zuivere ras (shiba inu) te behouden!)


Bloemen voor die vrouw

Jij weet tenminste hoe een hond denkt en doet

Succes met het fokken van het fokken van het Shiba Inu ras Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:16

Zo hallo mireille! Je hebt je even uitgeleeft op het toetsenbord zie ik Haha! Maar je hebt helemaal gelijk hoor! En om even ontopic te gaan:

Practige hond! Lijkt me heerlijk om uit te laten in het bos! Haha!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:37

leuke hond hoor, ik vind dat als je een hond neemt hem niet de hele dag in een bench kan stoppen, dan begin ik me toch echt af te vragen WAAROM je dat beest hebt gekocht Verward

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:40

Hij is leuk hoor Clown
Leuk beestje Haha!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 21:00

het is juist zielig die hond in de bench want ze heeft nog 3 ander honden en die lopen gewoon los door huis, dus hij ziet ze steeds voor zich langslopen!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:07

XxSwEeTy schreef:
het is juist zielig die hond in de bench want ze heeft nog 3 ander honden en die lopen gewoon los door huis, dus hij ziet ze steeds voor zich langslopen!!

Jee! Wat moet zo'n persoon nu met zo veel honden als je er nooit tijd voor hebt!
Hebben jullie zelf al honden? Je vertelde dat jullie die Setter graag zouden willen kopen, daar moet je dan maar eens over praten... ik vind dit geen styl hoor, jee wat zielig!

ekkenel

Berichten: 8
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:34

ik ben het met jullie eens dat een hond de hele dag 8 uur lang in een bench stoppen nooit de bedoeling kan zijn. Maar ik bedoelde dat een bench op zich niet zielig is voor een hond. Ik ben niet tegen mensen die werken en honden willen houden. Maar maak dan wel tijd voor je hond.
En als dat niet kan..... dan is een ander baasje misschien beter. En het is inderdaad een mooie hond. Ik word alleen altijd zo moe van mensen die altijd denken dat zij beter zijn als de baasjes. Soms is dit helaas inderdaad zo, maar daar kan ik hier en nu niet over oordelen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:49

Tuurlijk is er niets mis met een Bench, ekkenel.
Die gebruik je voor het vervoeren, voor als je even een half uurtje boodschappen bent doen, of dood gewoon als slaap plaats voor je hond, maar hem 8 uur elke dag er in stoppen is toch echt zielig!