Ik heb Negra nu een maand in mijn bezit. Het is een 9 jarige NRPS stamboek merrie van Ferrolan en 1,62m hoog. Toen ik haar voor het eerst zag kon ze eigenlijk nog helemaal niets. Ze was nog zo groen als gras, zo uit het land getrokken. Ze is ooit een week bij een stal in training geweest om haar onder het zadel te brengen. Daarna is er nooit meer wat met haar gedaan. Ze was dan ook erg onwennig als je aan haar zat en voetjes optillen zorgt voor grote paniek. Netjes aan de hand lopen was eigenlijk het enigste wat ze kon. Maar ik ben op slag verliefd geworden toen ik haar zag en was er voor mezelf eigenlijk al uit dat dit mijn paard moest gaan worden. Donderdags ben ik wezen kijken, in het weekend onderhandeld over een prijs, de woensdag daarop goedgekeurd en vrijdags zijn we haar gaan halen. Ze went snel en is al dikke vriendjes met de merrie die naast haar staat. Met veel liefde en geduld is ze al boven verwachting gevorderd in de omgang. Hier een kleine indruk van de eerste 2 weken dat ze van mij is.
keuring:

in haar nieuw stalletje:

Voor het eerst in de bak:

Voor het eerst een dekentje op bij mijn vader aan de hand:

Eerste keer longeren met singel en hoofdstel:

Maantjes voor een toiletteerbeurt:

Na het toiletteren:

Eerste keer het zadel op:

Eerste keer longeren met zadel:

Eerste keer er op:

Ze gaat echt met sprongen vooruit. Ik mag steeds meer. Ze geeft zelfs haar voorvoetjes al heel af en toe zonder praam. De eerste buitenritjes zijn al gereden. Dat is toch niet slecht voor een paard dat eigenlijk altijd in de wei heeft gestaan en krap 10 keer onder het zadel is geweest gedurende haar hele leven
Ik ben trots op mijn paardje.