[ITP] In The Picture wat houdt het in?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

[ITP] In The Picture wat houdt het in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 22:41

[ITP]In The Picture wat houdt het in?

ITP is voor alle grappige, leuke en sfeervolle foto's van je paard, maar ook voor tekeningen, knutselwerken en andere plaatjes. De meer serieuzere topics kun je op HAW plaatsen (foto's van je paard tijdens trainingen en wedstrijden (dressuur, springen, endurance, mennen, vrijheidsdressuur, noem maar op).

Maar je begrijp natuurlijk wel dat het niet de bedoeling is dat je dagelijks je digi meeneemt naar je knolliebollie en elke dag tig topics plaatst. Houd het leuk en overlaadt Bokt niet Knipoog


Net als op HAW geldt:

Natuurlijk kun je hier foto’s plaatsen van je paard of pony. Ja waar is het ITP forum anders voor. Maar zoals bij alle forums zijn ook hier een paar regels om alles in iedereen van de foto’s te kunnen laten genieten.

Tip:
Probeer je foto’s niet te groot te maken. Zorg dat je foto’s ongeveer 640x480 pixels zijn of kleiner, dan passen ze op iedere monitor en blijven de download tijden ook een beetje binnen de perken voor bokkers met een modem.


Wat mag wel:
Je mag hier foto’s plaatsen van je paard/pony of een ander huisdier. Of iets anders wat je graag wil laten zien.

Je mag hier op een leuke wijze op elkaar reageren.



Wat wordt niet op prijs gesteld?



Plaats geen foto’s die je van internet geplukt hebt.
Bijvoorbeeld plaatjes van mooie paarden, of juist mishandelde dieren. Je kunt dan een verwijzing plaatsen als je wil dat anderen die zien, maar wellicht past het dan ook in een beter forum.

Wanneer een foto het niet doet reageer dan niet met de mededeling dat je kruisjes ziet.
Stuur de betreffende persoon dan een pbtje als je de foto wilt zien en meld even dat de foto’s het niet doen (anders wordt je bericht toch verwijderd).

De quote-knop liever niet gebruiken om foto’s te quoten.
Daardoor wordt het topic onnodig traag.

Oneliners zijn niet geliefd.
Probeer iets meer te schrijven dan een regeltje.



Wat nu als je iets op Bokt ziet wat er niet thuis hoort?


Stuur de moderator van het betreffende forum een pbtje.
Bij ITP en HAW ben ik dat bijvoorbeeld.

Is het heel dringend en moet er direct ingegrepen worden, stuur dan een moderator die online is een pbtje.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 21-10-03 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 18:27

Hoe reageer je op elkaar?


Natuurlijk hoeft niet iedereen dezelfde mening te hebben over wat wel en niet mooi/goed is.
Dat mag ook zeker wel gezegd worden. Alleen is het helaas voor een aantal bokkers nog erg moeilijk om dat op een dusdanige manier te doen dat de topicstarter er ook iets mee kan. Of in ieder geval zo dat je iemand niet volledig afkraakt.
Kritiek is goed, maar probeer het eens opbouwend te schrijven. Of vraag eens hoe iemand tot een mening komt.

Natuurlijk speelt het ook mee of de topicstrater snel op zijn.haar teentje is getrapt. Kun je niet tegen kritiek (ook al is die opbouwend) dan is het heel simpel en moet je niets op Bokt plaatsen, dan kun je ook geen kritiek krijgen. Sta je open voor anderen en ben je bereid om die standpunten eens te bekijken is ITP een hele mooie mogelijkheid.

Maar net als hier boven wordt gezegd in het "echte" leven heb je ook mensen die het altijd beter weten en ook mensen die niet tegen kritiek kunnen. Ik weet niet hoe jullie dat dan doen, maar bij sommige mensen neem je dingen niet meer zo serieus of reageer je niet eens meer. (Misschien iets om dat ook eens op Bokt te doen. )

Verder wil ik nog even zeggen dat wanneer je merkt dat je in een discussie merkt dat je alle twee niet bereid bent om toe te geven, het misschien verstandiger is om te zeggen: "Goed we verschillen van mening en zullen niet tot een gezamelijke komen, waarom stoppen we de discussie dan niet?". Het is dan een welles-nietes-spelletje geworden en dat is meer een verspilling van energie die je ook in leukere dingen had kunnen stoppen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:46

Verkiezingen

Gelieve geen verkiezingen plaatsen, en ook geen topics van rassen die zich kunnen verzamelen. (Want dat komt eigenlijk toch ook weer een beetje op hetzelfde neer...)

Alleen de verkiezing pony en paard van het jaar 2003 mogen.


Veel bokkers vinden de verkiezingen niet prettig en daarom wil ik het bij deze twee laten. Dus niet nog een verkiezing voor ieder ras apart.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:47

Boktverkleinmachine

Bart heeft een verkleinmachinetje gemaakt zodat je foto's kunt verkleinen om ze daarna op Bokt te plaatsen. Of om je avatar in de juiste verhouding te krijgen.

Dat kun je op de volgende link http://www.bokt.nl/verkleinen.php

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 21:49

Verzameltopics

Leuk dat jullie zo enthousiast foto's op Bokt willen plaatsen.
Maar helaas ga ik toch ingrijpen, niet omdat het niet goed verloopt maar om het volgende:

Vorig jaar hebben we als regel op ITP ingesteld dat het niet de bedoeling in dat er verkiezingstopics gehouden werden. Er waren erg veel bokkers die zich er aan begonnen te ergeren. En deze regel geldt ook op LK.

Eigenlijk komen deze verzameltopics van plaats hier je, leukste, mafste, lekkerste ... foto's op hetzelfde neer.

Daarbij komt nog eens dat er op deze manier veel andere topics sneller zakken naar pagina 2 of 3 terwijl ze op dezelfde dag geplaatst zijn. En je begrijpt dat dat ook niet leukt voor de topicstarter is.

Vandaar dat ik dit soort topics gesloten worden.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 09:18

Houd rekening met de volgende dingen als je de foto's niet zelf hebt gemaakt:

Fotografenfederatie.nl"]
Naamsvermelding.
Fotografen hebben op grond van art. 25 van de auteurswet recht op naamsvermelding.
Fotografen hechten aan het vermelden van hun naam bij iedere foto:

[list][•] Het is een erkenning voor de bijdrage die de fotograaf aan de publikatie heeft geleverd.
[•] Het maakt het gebruik van foto’s zonder toestemming moeilijker. Immers niet iedere fotograaf zal elke foto die hij gemaakt heeft nog herkennen. Naamsvermelding bij iedere foto geeft hem de mogelijkheid om te controleren of er toestemming is gegeven.
[•] Het geeft anderen de mogelijkheid de fotograaf te benaderen. [/list]
Uiteraard kan van fotografen worden verwacht dat ze alle foto’s die ze afleveren voorzien van hun naam en adresgegevens.
Verder is de zin: “Voor ieder gebruik is toestemming vereist, en bij ieder gebruik is naamsvermelding verplicht” een nuttige aanwijzing voor de gebruikers en een bescherming tegen misbruik.
In het Engels: “No reproduction without creditline.”
[/quote]



[quote="Fotografenfederatie.nl schreef:
Digitaal.
De ontwikkelingen op digitaal gebied zijn nog steeds in volle gang. Het is inmiddels duidelijk dat de ontwikkelingen voor fotografen grote gevolgen hebben. Uiteraard bieden nieuwe media nieuwe mogelijkheden en nieuwe problemen. Hoewel het auteursrecht gewoon blijft gelden, zodat zelfs de eerste stap, het digitaliseren van een foto, niet is toegestaan zonder toestemming van de fotograaf, is vooral het beschermen van het auteursrecht moeilijker geworden door het grotere gemak waarmee zonder kwaliteitsverlies kopieën van foto’s gemaakt kunnen worden. Daartegenover staat dat er ook technieken zijn ontwikkeld om digitale bestanden voor het menselijk oog onzichtbaar van een watermerk te voorzien, zodat de auteur altijd weer aan te wijzen is.
Verder moeten de bestanden door de klant van de vaste schijf van de computer worden verwijderd nadat ze gebruikt zijn, behalve wanneer er schriftelijke toestemming is van de fotograaf om ze te bewaren.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 18:33

Collages


Zoals jullie misschien al wel gemerkt hebben vinden vooral de jongere bokkers onder ons het erg leuk om collages te maken. Leuk toch als je zo creatief met de computer iets kunt maken van je dier Knipoog

Om nu te zorgen dat ITP niet alleen maar collages gaat bevatten stel ik de volgende regels op:

    :) Maar maximaal twee collages per week en die mag je op ITP plaatsen in het centrale collage topic Knipoog

    Lachen Houd er rekening mee dat TE veel collages, niet leuk meer zijn.

    Lachen Als je een collage wil maken voor anderen, vraag dit dan via pb als je van iemand een collages wil maken. Start ook geen topic van: "Deze collage is voor deze bokker". Dat kun je veel beter per pb doen. Natuurlijk kun je wel overleggen of een van jullie het in het centrale collage topic plaatst.

    Lachen Stel je ziet een collage die je heel mooi vind, maar je hebt toch nog een tip voor de maker. Geef die tip dan op een vriendelijke manier zodat de ander dat ook als opbouwende kritiek zal opvatten.

    Lachen Op deze manier zorgen we er ook voor dat je topic niet binnen een dag op pagina 3 komt te staan van ITP.
    Het is voor de niet-collages-liefhebbers ook fijner om niet alleen maar collagestopics te zien Knipoog