Rosie op paard en levendag 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Rosie op paard en levendag 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 17:35

Geen idee of het hier goed staat, maar ik hoop het wel.

Rosie.. 10 jaartjes jong, Connemara en al meer dan een jaartje mag ik zo trots zijn dat ze bij mij is.

1.Afbeelding

Het was simpelweg een geweldig weekend. Ik was eerst een beetje huiverig, Rosie kan wel eens ontzetten druk zijn (vooral als ze hengstig is }:0 )
Maargoed we zien het wel, dus caravan klaar gemaakt, hooi gehaald, boodschappen gedaan en de auto ingepakt :j .
Toen ik haar eind van de middag uit het land haalde lag der zwiltwrat er tot bloedens aan toe af ;( hoe ze het dan ook altijd voor elkaar krijgt.... Gelijk in de stress DA gebeld, die was ervan overtuigd dat het geen probleem moest zijn, goed schoonhouden en mocht het dan toch dik worden dan is er daar wel een DA. Oftewel gewoon gaan.!
Toen we bijna zover waren belde de chauffeur af, die kon onverwachts niet weg ;( maar uiteindelijk een andere chauffeur weten te regelen en om 19.30 uur reden we weg van stal... :j Waarbij we nog 2 uur moesten rijden.

Na aankomst hebben we de paarden uitgeladen. Werkelijk ik had me op het ergste voorbereid, paard komt de trailer uit snuift twee keer en haalt letterlijk de schouders op :roll: en denkt "naja prima toch waar is het eten?" >;) Iets wat verbaast heb ik der op stal gezet.

De volgende ochtend was ze nog steeds zo relaxt, dus paard eventjes op de weegschaal gezet, keek ze ook niet van op of om..
2.Afbeelding
Waarbij we de dag goed begonnen, ik raadde haar gewicht in 1x goed :=

Daarna door naar de schriktraining, ook daar bleef madam super chill en vond eigenlijk alles wel best :)F

3.Afbeelding

4.

Smiddags hadden we Working Equitation, dus ruim van te voren opgezadeld. Ik hou niet zo van stress dus we doen alles ruim van te voren op het gemakje.. :') Met warm rijden was ze dan ook relaxt (volgens mij had ze stiekem wat gerookt hoor >;) )

5. Met der oogjes dicht instappen op vreemd terrein :wow:

Afbeelding

Door naar de workshop na wat overtuiging (ik moest even voordoen hoe het moest O:) ) zonder moeite over de brug.
6.

7.
en om ons even volledig te overbluffen. In draf de stok pakken en over de brug... huh.? wat? ja dat gebeurde echt.. heel verbaast en eigenlijk de eerste keer dat we met 1 hand moeste sturen maar wel heel leuk.. :') En madam doet het allemaal maar op de gemakje.

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Als laatste onderdeel hadden we springen met zenuwen onder controle. Niet zozeer dat ik bang ben, maar meer omdat ik 80cm wat te hoog vond.. We galopperen stiekem nog niet. Maar die dag deden we dat gewoon wel.. Madam bleef me verbazen >;)

10.
Afbeelding

11. Blij..!
Afbeelding

En om het weekend af te sluiten, zijn we zondag nog eventjes de Veluwe opgegaan. Madam was weer super relaxt en had het prima naar der zin!

12. even bij de koeien kijken :j
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Al met al een fantastische weekend gehad. En Rosie heeft zich weer eens bewezen hoe geweldig ze is.!

15.
Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:43

Ziet er uit als een geweldig leuk en leerzaam weekend! Stoere pony!

SkyMarian

Re: Rosie op paard en levendag 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:57

Wat een mooi verslag van zo te zien en te lezen een heel geslaagde dag. Briljant ook hoe ze op foto 3 over je schouder meekijkt. :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:03

wat een leukerd..en ziet er uit als een mooi weekend. zo krijg je steeds meer vertrouwen in elkaar . weet niet of het zo is maar je zadel lijkt wel wat ver naar voren te liggen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:27

ITP --> RIJ-ITP

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:28

Mooi verslag en wat een vooruitgang! Super, nu geen gekke fratsen meer en een stijgende lijn in. Gefeliciteerd met je deken :D

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 23:01

Ja foto 3 is best stoer :o ook nog met die zwaardvis op der rug.. :=

@ robbie88
Zou niet moeten, kan het nu niet zeggen. Maar zaterdag wordt het zadel wel weer aangepast. Zal er zeker op letten. ;)

Edit: de deken *\o/*

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:31

Wat een leuke combi zijn jullie zeg! Mag ik vragen wat voor cap je hebt? Erg mooi!

KayleeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:02

Leuk!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 11:02

Dankj.! :D

Ja natuurlijk is een HV POLO.. :o