Na zware maand lichtpuntje. Emmaline & Hope & trotse mama!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Na zware maand lichtpuntje. Emmaline & Hope & trotse mama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 22:01

Hoi allemaal,

Aantal van jullie zullen wel mee gekregen hebben wat voor maand aart 2016 voor mij is geweest. Voor degene die dit niet weten een zeer zeer beknopte samenvatting: 1 maart is plots zeer zeer onverwachts mijn 33 jaar oude broer overleden aan een hartstilstand in zijn slaap. 21 maart heb ik Bambi moeten laten inslapen. En 23 maart is mijn schoonmoeder van 60 jaar oud na een gevecht tegen kanker van 10 jaar overleden. 31 maart was de sleuteloverdracht van het huis van mijn broer en de crematie van mijn schoonmoeder. Dus een boel ellende en verdriet in 1 maand gestopt. En in zulke zware tijden moet je proberen de mooie dingen in het leven te zien. En die zie ik in mijn gezin, en in mijn dieren. En als ik die twee combineer, komt er echt een glimlach op mijn gezicht.

Maak kennis met mijn oudste dochtertje Emmaline. Nu 8,5 jaar oud en net als haar moeder besmet met het paardenvirus. Sinds ongeveer een half jaartje krijgt ze ongeveer 1 keer per week privé les van mijn staleigenaresse op de shetlander van mijn staleigenaren, genaamd "Spirit".

Ze heeft sinds 2 weken een nieuw "echt" zadel, in plaats van zo'n plat pinokkio/ shetlander zadel. En na een passende singel gekocht te hebben zaterdag moesten we het zadel natuurlijk uitproberen. Mijn staleigenaar zat der op te jutten, dat ze het sprongetje mee moest pakken. (Zelf zeer goede springruiter). Waarop Emmaline zei: "Mama, mag het?" Uhhhmm... nou.... liever niet... maar.... vooruit dan maar:

Vandaag weer naar stal, en na haar les op Spirit, Hope voor der opgezadeld. Hope is mijn (nou ja, soort van in bruikleen zijnde, als eigen mogen beschouwen, dus soort van eigen maar officieel van mijn zus Mariska_29) valkbonte tinker merrie van 8 jaar oud. Ik kan met Hope lezen en schrijven en ze is onwijs licht op de hulpen. Emmaline heeft 1 keer eerder even op Hope gezeten, maar niet zo aan het rijden geweest als vandaag. Maar wat een ontzettend LEUK stel zijn die twee samen!! Tuurlijk is er nog genoeg op aan te merken, en zijn en dingen die beter kunnen. Maar met haar 8,5 jaar oud en pas voor de tweede keer op Hope ben ik een onwijs trotse mama!!! Ook onwijs trots op Hope die het zo super doet!! Geniet mee:

Op de volte in de binnenbak.

En nog even een stukje in de buitenbak.

Zoals je wellicht ziet rijdt ze op Hope met Sidepull. Dit omdat Hope erg licht in de mond is, en Emmaline nog wat stillere hand moet krijgen. Denk dat die twee echt een leuke combi kunnen worden!

Emmaline kent bokt, en de bokkers! Van de vele volgers bij het topic van Bambi, en de lieve kaartjes die ik heb mogen ontvangen na het verlies van mijn familie. Dus toen ik aan haar vroeg: "Moet ik anders die filmpjes op Bokt zetten?" kreeg ik als antwoord een hele duidelijke JAAA!!! Vond ze een ontzetten leuk idee!

Beide dames (Emmaline heeft nog een zusje genaamd Rosaline van 6 jaar) hebben het afgelopen maand zo geweldig gedaan!! Proberen paps en mams te steunen als dat nodig was, meeleven maar ook afleiding. Echt super. Maar was natuurlijk wel zwaar voor ze. Dus hoe leuk zou het zijn als jullie een kleine reactie voor Emmaline hier achterlaten? Zodat zij die kan lezen? Weet zeker dat ze dat geweldig vind!

Mag duidelijk zijn dat dit is wat mij op de been houdt in deze zware tijd. Hier geniet ik van, en kan ik met een lach op mijn gezicht naar kijken. Ik wilde dat jullie niet onthouden.
Groeten Wendy

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:05

Wauw, wat ontzettend leuk! Ook mij brengt het een lach op mijn gezicht, wat ontzettend lief. Emmaline, super leuk om te zien hoeveel plezier je in het paardrijden hebt! Ziet er geweldig uit! <3

selyna

Re: Na zware maand lichtpuntje. Emmaline & Hope & trotse mama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:16

Ze rijd netjes voor een 8 jarige!
En gewoon al springen!
Goede afleiding

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:43

Wat superstoer op zo'n groot paard, netjes hoor!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:45

Wat een super leuke combinatie zijn jullie! En wat kan je al goed rijden heel knap voor pas de tweede x op hope!
Nu gewoon heel vaak mama haar paard in pikken :)

En voor mams nogmaals respect voor alles wat je hebt mee moeten maken en voor alles wat je voor bambi hebt gedaan.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:46

Ziet er goed uit :D

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:52

Super leuk om te zien!knappe combinatie <3 wat fijn voor jullie om hier afleiding in te vinden..veel bewondering voor hoe je je staande houdt na/in zo'n moeilijk tijd. :(:)

Ilovedewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:54

Heel knap hoor! Ziet er goed uit! <3

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:57

Dit is fijn om te zien. Wat een Super leuk stel.
Dat gaat wel goed komen tussen Emmaline en Hope.
Ik kan me voorstellen dat dit voor jou fijne afleiding is. Geniet ervan.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:11

Dit tovert zeker een glimlach op je gezicht.
Spirit is geweldig, maar hope is nog leuker! Wat ziet zij eruit als een fijn dier en wat rijdt je dochter er dapper mee weg.

Super knap, het is nu al een geweldig stel en ze rijdt al erg netjes!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:17

Wat een knappe tink! Die stuurt ze al netjes rond! En met Spirit is ze ook een mooi duo. Mooi dat je energie haalt uit dit soort dingen, een rotperiode achter de rug.. Mooie filmpjes, lekker van genieten!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:58

Stille meelezer van het eerste uur uit het bambi topic!

Wat heb ik ontzettend veel respect voor jullie allemaal! Jullie zijn echt fantastische mensen!

En Emmaline, wat ben jij een ontzettend leuke combinatie met beide toppaardjes!! Kei leuk!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:07

Ik kan mij voorstellen dat je erg trots bent op dit team, dan wel niet op het sprongetje van je dochter die ze zo goed doet :D

Na die ellende is dit een genot om naar te kijken denk ik, heerlijk om dit te kunnen hebben <3

En niet om te zeiken, echt totaal niet, gewoon interesse.. heeft je dochter spoortjes om? En zo ja, mag ik de rede hiervan vragen? Haar been is niet heel stil.
En nogmaals, ik wil echt niet een mieren** (besef mij opeens dat je dochtertje meeleest, dus maar even sterretjes neergezet :+ ) zijn, maar ben gewoon nieuwsgierig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:37

ITP --> RIJ-ITP

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 03:21

Wat rijd ze al netjes voor haar leeftijd! En wat loopt hope braaf bij haar. Kan begrijpen dat je hier van geniet super leuke combinatie zijn ze! Emmaline over een paar jaar pikt je gewoon mama haar paard in.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 03:42

Goed zo Emmaline! Knap dat je durft te springen en nog goed ook!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 05:49

Hoi Emmaline,
Ziet er Super uit meid!! Ik vind dat je nog beter kan rijden dan je moeder :P

Tot gauw he? Dan kun je hier ook rijden op Ciara.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 06:05

Bedankt voor jullie leuke reacties!!1 (op die van mijn zus na ;-) )
Vanmiddag laat ik Emmaline ze lezen!

Ja, het is echt fijn zulke dingen als afleiding te hebben.

Just_Sannee, nee ze heeft geen sporen om. Zou ook niet in mij opkomen ;-) Dan nog eerder een zweepje als ze het met haar benen niet zou redden. Ik denk dat je de druk knop van de chap ziet.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 06:14

Wat super lief! :D Ik hoop op meer topic s dit jaar :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 06:36

Heerlijke filmpjes! Wat doet je dochter het goed. En wat een schattige shet. En Hope? Die is echt ongelofelijk lief en voorzichtig met haar kleine amazone <3.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 06:59

Alle respect voor jou Wendy! Wat jij allemaal mee hebt moeten maken in 1 maand... pfff... Maar ik kan me goed voorstellen dat je als moeder hier een glimlach van krijgt :) Straks Rosaline op Spirit en Emmaline op Hope door de bak? :D

Emmaline, wat doe je het goed op beide pony's! Dat sprongetje was niet eens zo laag, dapper hoor. En ook op Hope doe je het super!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:13

Wendy_Komen schreef:
Bedankt voor jullie leuke reacties!!1 (op die van mijn zus na ;-) )
Vanmiddag laat ik Emmaline ze lezen!

Ja, het is echt fijn zulke dingen als afleiding te hebben.

Just_Sannee, nee ze heeft geen sporen om. Zou ook niet in mij opkomen ;-) Dan nog eerder een zweepje als ze het met haar benen niet zou redden. Ik denk dat je de druk knop van de chap ziet.

Nee dat dacht ik ook, daarom snapte ik m ook niet :+

Heb de filmpjes weer gekeken, echt een genot om naar te kijken, ook heerlijk hoe Hope reageert op haar <3

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 07:20

Dank jullie wel. Brengt een glimlach op mijn gezicht!

Bedenk me net dat het door haar jas helemaal niet te zien is, maar Emmaline draagt ook altijd een goede bodyprotector! Hier enkel niet te zien ;-)
Hier zie je hem wel:
Afbeelding

En Hope der beloning:

Afbeelding

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:22

Wat een leuke combi! Die gaat het ver schoppen later <3

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:33

Wat super super knap Emmaline en dan al zo netjes rijden op zo'n groot paard! Zo mee op wedstrijd nemen en mama is binnen kort haar paard kwijt. :D

Wendy je doet het zo onwijs goed en natuurlijk ben je sterk, heel sterk. Gelukkig kan je nog zo genieten met en van je meiden en wat geweldig dat ze zo goed aan voelen en jullie steunen en afleiden wanneer t nodig is. <3